Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, son 21 yılda mevcut demiryolu hatlarının elektrikli hale getirilmesi kapsamında yapılan çalışmalarla, 2002 yılında 2 bin 122 kilometre olan elektrikli hat uzunluğunu yüzde 237 oranında arttırarak 7 bin 142 kilometreye yükselttiklerini açıkladı.
Haber Giriş Tarihi: 21.07.2024 14:21
Haber Güncellenme Tarihi: 21.07.2024 14:21
Kaynak:
IGF
ANKARA (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, demiryollarında yürütülen elektrifikasyon çalışmalarına dair açıklamalarda bulundu.
Mevcut hatların elektrikli hale getirilmesi çalışmalarının, Türkiye için ekonomik ve stratejik olarak büyük önem arz ettiğinin altını çizen Bakan Uraloğlu, Türkiye genelinde artan yolcu ve yük taşımacılığı arzının karşılanabilmesi, işletmeciliğin daha ekonomik ve çağın koşullarına uygun hale getirilebilmesi için projelerin duraksamadan hazırlandığını ve yapım aşamasının devam ettiğini söyledi.
Maliyet olarak elektrikli lokomotif giderlerinin, dizel lokomotif giderinin yüzde 33üne tekabül ettiğini vurgulayan Uraloğlu, "Genel olarak 1 adet elektrikli lokomotifin çekeri 2 adet dizel lokomotifin çekerine eşit. Böylece az lokomotif ile çok daha fazla yük daha kısa sürede taşınacağından hat kabiliyetinin ve kapasitesinin artması da sağlanıyor." diye konuştu.
DİZEL LOKOMOTİFLERE KIYASLA DAHA UCUZ
Elektrikli lokomotiflerin işletme ve bakım kolaylığı sağladığını da belirten Bakan Uraloğlu, elektrikli lokomotiflerin bakım maliyetinin, dizel lokomotiflere kıyasla daha ucuz olduğunun altını çizdi.
Bakan Uraloğlu, "Sadece bakım maliyeti ve ucuzluk olarak bakmıyoruz. Doğal yaşama ve çevreye olan hassasiyetimizle Türkiyenin ulaşım ağını güçlendirmeye devam ediyoruz. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğanın liderliğinde son 22 yılda kendi demiryolu ekosistemimizi oluşturma yolunda çok önemli mesafe kat ettik. Yüksek hızlı ve hızlı demiryolu inşaatında çok önemli işlere imza attık. Artık Milli Elektrikli Lokomotiflerimiz, Milli Hızlı Trenimiz, Milli Elektrikli Setlerimiz, Milli Vagonlarımızın tasarımından üretimine kadar ileri teknoloji kullanılarak milli ve yerli imkanlarla üretim yapıyoruz" diye konuştu.
Öz kaynaklar ile yenilenebilir enerji kaynaklarından elektrik enerjisi üretilmesi yönünde yaptıkları çalışmalarla, daha çevreci ve daha ekonomik bir ulaşım imkanı sağladıklarının da altını çizen Bakan Uraloğlu, "Elektrifikasyon sistemlerini yaygınlaştırarak elektrik enerjisi yönünden dışa bağımlılığı azaltarak daha az dışa bağımlılığı olan kendi enerji kaynaklarımızdan azami derecede istifade ederek, ithal edilen petrole ödenen dövizden tasarruf sağlamayı hedefliyoruz" dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Raylarda elektrikli dönüşüm
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, son 21 yılda mevcut demiryolu hatlarının elektrikli hale getirilmesi kapsamında yapılan çalışmalarla, 2002 yılında 2 bin 122 kilometre olan elektrikli hat uzunluğunu yüzde 237 oranında arttırarak 7 bin 142 kilometreye yükselttiklerini açıkladı.
ANKARA (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, demiryollarında yürütülen elektrifikasyon çalışmalarına dair açıklamalarda bulundu.
Mevcut hatların elektrikli hale getirilmesi çalışmalarının, Türkiye için ekonomik ve stratejik olarak büyük önem arz ettiğinin altını çizen Bakan Uraloğlu, Türkiye genelinde artan yolcu ve yük taşımacılığı arzının karşılanabilmesi, işletmeciliğin daha ekonomik ve çağın koşullarına uygun hale getirilebilmesi için projelerin duraksamadan hazırlandığını ve yapım aşamasının devam ettiğini söyledi.
Maliyet olarak elektrikli lokomotif giderlerinin, dizel lokomotif giderinin yüzde 33üne tekabül ettiğini vurgulayan Uraloğlu, "Genel olarak 1 adet elektrikli lokomotifin çekeri 2 adet dizel lokomotifin çekerine eşit. Böylece az lokomotif ile çok daha fazla yük daha kısa sürede taşınacağından hat kabiliyetinin ve kapasitesinin artması da sağlanıyor." diye konuştu.
DİZEL LOKOMOTİFLERE KIYASLA DAHA UCUZ
Elektrikli lokomotiflerin işletme ve bakım kolaylığı sağladığını da belirten Bakan Uraloğlu, elektrikli lokomotiflerin bakım maliyetinin, dizel lokomotiflere kıyasla daha ucuz olduğunun altını çizdi.
Bakan Uraloğlu, "Sadece bakım maliyeti ve ucuzluk olarak bakmıyoruz. Doğal yaşama ve çevreye olan hassasiyetimizle Türkiyenin ulaşım ağını güçlendirmeye devam ediyoruz. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğanın liderliğinde son 22 yılda kendi demiryolu ekosistemimizi oluşturma yolunda çok önemli mesafe kat ettik. Yüksek hızlı ve hızlı demiryolu inşaatında çok önemli işlere imza attık. Artık Milli Elektrikli Lokomotiflerimiz, Milli Hızlı Trenimiz, Milli Elektrikli Setlerimiz, Milli Vagonlarımızın tasarımından üretimine kadar ileri teknoloji kullanılarak milli ve yerli imkanlarla üretim yapıyoruz" diye konuştu.
Öz kaynaklar ile yenilenebilir enerji kaynaklarından elektrik enerjisi üretilmesi yönünde yaptıkları çalışmalarla, daha çevreci ve daha ekonomik bir ulaşım imkanı sağladıklarının da altını çizen Bakan Uraloğlu, "Elektrifikasyon sistemlerini yaygınlaştırarak elektrik enerjisi yönünden dışa bağımlılığı azaltarak daha az dışa bağımlılığı olan kendi enerji kaynaklarımızdan azami derecede istifade ederek, ithal edilen petrole ödenen dövizden tasarruf sağlamayı hedefliyoruz" dedi.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
Dikkat çekmemek için motorlu dağıtım
Yalova'da polis uyuşturucu satıcısı A.E.'yi operasyonla yakaladı. A.E.'nin motosikletinde 3,750 kg Skunk ve nakit para ele geçirildi. Adli mercilere sevk edilerek uyuşturucu ticaretinden tutuklandı.
Uyuşturucu kuryesi yakalandı
Yalova'da polis uyuşturucu satıcısı A.E.'yi operasyonla yakaladı. A.E.'nin motosikletinde 3,750 kg Skunk ve nakit para ele geçirildi. Adli mercilere sevk edilerek uyuşturucu ticaretinden tutuklandı.
Bu kaçıncı kurban
Altınova Sefine tersanesinde çalışan 22 yaşındaki İmam Faris Atay, 2.5 tonluk demir malzemenin altında kalarak hayatını kaybetti. Genç işçinin 6 aylık bebeği vardı. Olay yerinde yapılan müdahalelere rağmen kurtarılamadı, cenazesi Yalova Devlet Hastanesi'ne kaldırıldı.
ÖLÜMLER BİTMİYOR
Altınova Sefine tersanesinde çalışan 22 yaşındaki İmam Faris Atay, 2.5 tonluk demir malzemenin altında kalarak hayatını kaybetti. Genç işçinin 6 aylık bebeği vardı. Olay yerinde yapılan müdahalelere rağmen kurtarılamadı, cenazesi Yalova Devlet Hastanesi'ne kaldırıldı.
Söndürüldü
Koruköy'de bir tarım işletmesinin deposunda çıkan yangın itfaiye ekiplerince kontrol altına alındı. İtfaiye amiri elinden yaralanırken bir itfaiyeci dumandan etkilendi. İkisinin de sağlık durumu iyi. Yangının nedeni araştırılıyor.
Koruköy de yangın
Koruköy'de bir tarım işletmesinin deposunda çıkan yangın, itfaiye ekiplerince kontrol altına alınırken 2 itfaiye görevlisi yaralandı. Yangın, depodaki araç ve seraya da sıçradı. Yaralılar tedavi edildi, sağlık durumları iyi. Yangın sebebi araştırılıyor.