Avrupa'nın Türk özel uçakları için 48 saatlik bildirim zorunluluğuna HATİD tepkisi
Avrupa'nın Türk özel uçakları için 48 saatlik bildirim zorunluluğuna HATİD tepkisi
Hava Taksi İşletmeleri Derneği (HATİD) Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Yeşilgül, Avrupa ülkelerinin Türk özel uçaklarının ticari uçuşlar için uyguladığı, uçuşlardan 48 saat öncesinden bildirim zorunluluğunun mütekabiliyet kurallarına aykırı olduğunu belirtti.
Haber Giriş Tarihi: 23.06.2024 13:21
Haber Güncellenme Tarihi: 23.06.2024 13:21
Kaynak:
IGF
İSTANBUL (İGFA) - Türk hava taksi işletmecilerinin iş yapma kabiliyetini ciddi şekilde sınırlandırdığını ve uluslararası havacılıkta eşitlik ilkesine aykırı olduğunu vurgulayan HATİD Başkanı Zafer Yeşilgül, Türk Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne (SHGM) aynı şekilde karşılıklı mütekabiliyet uygulaması çağrısında bulundu.
Zafer Yeşilgül, Avrupa’dan herhangi bir ülkeden Türkiye’ye gelmek isteyen bir özel jetin sadece 3 saat önceden başvuru yapmasının yeterli olduğunu ancak Türk uçaklarına uygulanan 48 saatlik bildirimin adil olmadığını belirtti.
Hava Taksi İşletmeleri Derneği'nden konu ile ilgili yapılan yazılı açıklamada, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) standartlarına göre, uçuşların düzenlenmesi ve bildirim süreleri konusunda karşılıklı işbirliği ve uyumun esas olduğu belirtildi. ICAO'nun Annex 6 ve Annex 9 belgeleri, uluslararası uçuş operasyonları ve sınır geçiş prosedürleriyle ilgili standartları içerdiğine dikkat çekilen açıklamada, Avrupa'nın Türk özel uçaklarına uyguladığı 48 saatlik bildirim zorunluluğu bu standartlarla bağdaşmadığın altı çizildi.
TÜRKİYE KARŞI YAPTIRIM HAKKINI KULLANMALI
Yeşilgül, bu haksız uygulamaya karşı Türkiye Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne (SHGM) müdahale çağrısı yaparak, Avrupa ülkelerinin Türk özel uçaklarına uyguladığı 48 saatlik bildirim zorunluluğuna karşı, benzer bir düzenleme getirilmesi ve Avrupa menşeli özel uçakların Türkiye'ye girişlerinde aynı bildirimin karşılıklı mütekabiliyet esaslarına göre uygulanması gerektiğini belirtti.
Yeşilgül ayrıca, SHGM'nin, uluslararası platformlarda bu sorunu gündeme getirmesi ve Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı (EASA) nezdinde girişimlerde bulunarak bu haksız uygulamanın sona erdirilmesi için diplomatik çabalarını artırması gerektiğini savunarak; “Uluslararası havacılık kurallarına uygun olarak, tüm ülkelerin eşit ve adil bir şekilde muamele görmesi ve Türk hava taksi işletmecilerinin rekabetçi yapısının korunması için Türk sivil havacılık otoritelerinin konuya acilen müdahale etmesi gerekir” dedi.
“HATİD OLARAK PROTESTO EDİYORUZ”
Hava Taksi İşletmeleri Derneği olarak Avrupa'nın Türk özel uçaklarına uyguladığı 48 saatlik bildirim zorunluluğunu kabul edilemez bulduklarını ve bu durumu protesto ettiklerini ifade eden Yeşilgül, “Derneğimiz, Türkiye Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden aynı şekilde karşı yaptırımlar uygulanmasını talep ediyor ve uluslararası havacılıkta eşitlik ve adaletin sağlanması için yetkilileri göreve çağırıyoruz” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Avrupa'nın Türk özel uçakları için 48 saatlik bildirim zorunluluğuna HATİD tepkisi
Hava Taksi İşletmeleri Derneği (HATİD) Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Yeşilgül, Avrupa ülkelerinin Türk özel uçaklarının ticari uçuşlar için uyguladığı, uçuşlardan 48 saat öncesinden bildirim zorunluluğunun mütekabiliyet kurallarına aykırı olduğunu belirtti.
İSTANBUL (İGFA) - Türk hava taksi işletmecilerinin iş yapma kabiliyetini ciddi şekilde sınırlandırdığını ve uluslararası havacılıkta eşitlik ilkesine aykırı olduğunu vurgulayan HATİD Başkanı Zafer Yeşilgül, Türk Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne (SHGM) aynı şekilde karşılıklı mütekabiliyet uygulaması çağrısında bulundu.
Zafer Yeşilgül, Avrupa’dan herhangi bir ülkeden Türkiye’ye gelmek isteyen bir özel jetin sadece 3 saat önceden başvuru yapmasının yeterli olduğunu ancak Türk uçaklarına uygulanan 48 saatlik bildirimin adil olmadığını belirtti.
Hava Taksi İşletmeleri Derneği'nden konu ile ilgili yapılan yazılı açıklamada, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) standartlarına göre, uçuşların düzenlenmesi ve bildirim süreleri konusunda karşılıklı işbirliği ve uyumun esas olduğu belirtildi. ICAO'nun Annex 6 ve Annex 9 belgeleri, uluslararası uçuş operasyonları ve sınır geçiş prosedürleriyle ilgili standartları içerdiğine dikkat çekilen açıklamada, Avrupa'nın Türk özel uçaklarına uyguladığı 48 saatlik bildirim zorunluluğu bu standartlarla bağdaşmadığın altı çizildi.
TÜRKİYE KARŞI YAPTIRIM HAKKINI KULLANMALI
Yeşilgül, bu haksız uygulamaya karşı Türkiye Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne (SHGM) müdahale çağrısı yaparak, Avrupa ülkelerinin Türk özel uçaklarına uyguladığı 48 saatlik bildirim zorunluluğuna karşı, benzer bir düzenleme getirilmesi ve Avrupa menşeli özel uçakların Türkiye'ye girişlerinde aynı bildirimin karşılıklı mütekabiliyet esaslarına göre uygulanması gerektiğini belirtti.
Yeşilgül ayrıca, SHGM'nin, uluslararası platformlarda bu sorunu gündeme getirmesi ve Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı (EASA) nezdinde girişimlerde bulunarak bu haksız uygulamanın sona erdirilmesi için diplomatik çabalarını artırması gerektiğini savunarak; “Uluslararası havacılık kurallarına uygun olarak, tüm ülkelerin eşit ve adil bir şekilde muamele görmesi ve Türk hava taksi işletmecilerinin rekabetçi yapısının korunması için Türk sivil havacılık otoritelerinin konuya acilen müdahale etmesi gerekir” dedi.
“HATİD OLARAK PROTESTO EDİYORUZ”
Hava Taksi İşletmeleri Derneği olarak Avrupa'nın Türk özel uçaklarına uyguladığı 48 saatlik bildirim zorunluluğunu kabul edilemez bulduklarını ve bu durumu protesto ettiklerini ifade eden Yeşilgül, “Derneğimiz, Türkiye Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden aynı şekilde karşı yaptırımlar uygulanmasını talep ediyor ve uluslararası havacılıkta eşitlik ve adaletin sağlanması için yetkilileri göreve çağırıyoruz” dedi.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
Yalova da deneme yapıldı
İstanbul'da Anadolu Tersanesi'nde Türk Deniz Kuvvetleri için üretilen 2025 yılı şubat ayında denize indirilen Yeni Tip Çıkarma Gemisi Ç-159'un testleri çerçevesinde Yalova'da kıyıya çıkarma yapıldı
Üşümezsoy yine ikaz etti....
Yalova'daki tabut evler konusunda Prof. Dr. Şener Üşümezsoy, Adalar Fayı yerine Yalova açıklarında tehlike olduğuna dikkat çekti. Uzman, 1999 Gölcük Depremi'nin kuzeydeki stresi büyük ölçüde boşalttığını, riskin güneyde Çınarcık-Esenköy hattında yoğunlaştığını belirtti.
Ölümü araştırılıyor
Yalova-Karamürsel ve Kocaeli'de denizcilik sektöründe tanınan armatör Rahman Olgun (46), Altınova mezarlığında asılı halde ölü bulundu. Ailesi, Olgun'dan Haber alamayınca arama başlattı ve babasının mezarı yakınında cansız bedenini buldu. Olay incelemede.
Çetenin bir kısmı Yalova da yakalandı
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, Adana, Erzincan ve Van merkezli 41 ilde düzenlenen operasyonlarda 135 şüphelinin yakalandığını bildirdi. Kaçakçılardan çok sayıda silah ve mühimmat ele geçirildi. Operasyonlar, çete ve organize suçları engellemeye yönelik yapıldı.
Almaya gelince alıyorlar ama vermeye gelemiyorlar
Gaziantep Basketbol, Yalovaspor'un maça çıkmaması nedeniyle 20-0 hükmen galip ilan edildi. Yalovaspor'un mali sorunlar ve oyuncu eksiklikleri nedeniyle maçtan çekilmesi, takımın geleceği için endişe yarattı. Kulüp yönetimi Yalova'ya destek çağrısında bulundu.
Ölü bulundu
Yalova Triatlon İl Temsilciliği yapan Cantürk Yılmaz, otel odasında ölü bulundu. 2013'te kalp ameliyatı olmuştu. Savcılık ölüm sebebini şüpheli bularak otopsi için hastaneye sevk etti.