Yıldırım'da ‘Plastiksiz Kütüphane’ çevreye katkı sağlıyor
Yıldırım'da ‘Plastiksiz Kütüphane’ çevreye katkı sağlıyor
Yıldırım Belediyesi, Mümine Şeremet Uyumayan Kütüphanesi’nde hayata geçirdiği ‘Plastiksiz Kütüphane’ projesiyle 505 bin 848 plastik şişe kullanımın önüne geçti.
Haber Giriş Tarihi: 02.08.2024 12:15
Haber Güncellenme Tarihi: 02.08.2024 12:15
Kaynak:
IGF
BURSA (İGFA) - Türkiye'nin ilk plastiksiz kütüphanesini Bursa’ya kazandıran Yıldırım Belediyesi, çevrenin korunması alanında da farkındalık oluşturuyor. Kamu Politikaları Stratejik Araştırmalar Merkezi Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı Küresel Çevre Fonu iş birliğiyle 2022 yılında Mümine Şeremet Uyumayan Kütüphanesi’nde hayata geçirilen ‘Plastiksiz Kütüphane’ projesi kapsamında, kütüphaneye yerleştirilen plastiksiz su ünitesi ve kütüphane üyelerine dağıtılan çelik termoslar ile 505 bin 848 plastik şişenin kullanımının önüne geçti.
ÖNCÜLÜK EDİYORUZ
Plastiğin iklim krizinin en büyük etkenlerinden birisi olmasının yanı sıra insan sağlığını da olumsuz etkilediğini hatırlatan Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, “Plastik; üretim sürecinden bertaraf etmek için yapılan yakma işlemi ve tüketim aşamasına kadar ciddi miktarda karbon salınımı yaratması sebebiyle dünyamız için bir tehdit oluşturuyor. Dünya genelinde özellikle tek kullanımlık plastik ürünlerin kullanımını azaltmak için ciddi çalışmalar yapılıyor. Biz hem bu çalışmalara katkı sağlamak hem de çocuklarımız ve gençlerimizde farkındalık oluşturmak için başlattığımız ‘Plastiksiz Kütüphane’ projemiz ile yüzbinlerce plastik şişenin kullanımının önüne geçtik. Bir plastik şişenin doğada 400 yıl kaldığı göz önünde bulundurulduğunda projemizin değeri daha iyi anlaşılacaktır. İlklerin kütüphanesi Mümine Şeremet Kütüphanesi, yüzbinlerce gencimize ev sahipliği yapmakla birlikte, çevre bilinci konusunda da öncülük ediyor” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Yıldırım'da ‘Plastiksiz Kütüphane’ çevreye katkı sağlıyor
Yıldırım Belediyesi, Mümine Şeremet Uyumayan Kütüphanesi’nde hayata geçirdiği ‘Plastiksiz Kütüphane’ projesiyle 505 bin 848 plastik şişe kullanımın önüne geçti.
BURSA (İGFA) - Türkiye'nin ilk plastiksiz kütüphanesini Bursa’ya kazandıran Yıldırım Belediyesi, çevrenin korunması alanında da farkındalık oluşturuyor. Kamu Politikaları Stratejik Araştırmalar Merkezi Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı Küresel Çevre Fonu iş birliğiyle 2022 yılında Mümine Şeremet Uyumayan Kütüphanesi’nde hayata geçirilen ‘Plastiksiz Kütüphane’ projesi kapsamında, kütüphaneye yerleştirilen plastiksiz su ünitesi ve kütüphane üyelerine dağıtılan çelik termoslar ile 505 bin 848 plastik şişenin kullanımının önüne geçti.
ÖNCÜLÜK EDİYORUZ
Plastiğin iklim krizinin en büyük etkenlerinden birisi olmasının yanı sıra insan sağlığını da olumsuz etkilediğini hatırlatan Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, “Plastik; üretim sürecinden bertaraf etmek için yapılan yakma işlemi ve tüketim aşamasına kadar ciddi miktarda karbon salınımı yaratması sebebiyle dünyamız için bir tehdit oluşturuyor. Dünya genelinde özellikle tek kullanımlık plastik ürünlerin kullanımını azaltmak için ciddi çalışmalar yapılıyor. Biz hem bu çalışmalara katkı sağlamak hem de çocuklarımız ve gençlerimizde farkındalık oluşturmak için başlattığımız ‘Plastiksiz Kütüphane’ projemiz ile yüzbinlerce plastik şişenin kullanımının önüne geçtik. Bir plastik şişenin doğada 400 yıl kaldığı göz önünde bulundurulduğunda projemizin değeri daha iyi anlaşılacaktır. İlklerin kütüphanesi Mümine Şeremet Kütüphanesi, yüzbinlerce gencimize ev sahipliği yapmakla birlikte, çevre bilinci konusunda da öncülük ediyor” dedi.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
YALOVA’NIN YENİ BAŞSAVCISI YUNUS EMRE BÜYÜKYURT OLDU
HSK'nın 2026 Yaz Kararnamesi ile Tokat Cumhuriyet Başsavcısı Yunus Emre Büyükyurt, Yalova Cumhuriyet Başsavcılığına atandı. Görevi devreden Duygu Bayar Öksüz ise İstanbul Gaziosmanpaşa Cumhuriyet Başsavcı Vekilliği görevine getirildi.
ÇINARCIK'TAKİ BEBEK DARP DAVASI!
Çınarcık'ta 14 aylık bebeğin darp edildiği davanın ikinci duruşmasında, sanık Ş.E. yurt dışı çıkış yasağı ve imza şartıyla tahliye edildi. Ailenin ağır ceza talebi reddedilirken, baba Muhammed Baca karara tepki göstererek mücadeleye devam edeceğini açıkladı.
MAHKEMEDEN TAHLİYE KARARI
Çınarcık'ta 14 aylık bebeğin darp edildiği davada sanık Ş.E., yurt dışı çıkış yasağı ve imza şartıyla tahliye edildi. Ailenin ağır ceza talebi reddedilirken, baba Muhammed Baca karara tepki göstererek adaleti arayacağını açıkladı.
SAFRA KESESİNDEN 3 BİNİ AŞKIN TAŞ ÇIKTI!
Yalova Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde 76 yaşındaki Nimet Gürkan'ın safra kesesinden, Dr. Mehmet Ali Yücesoy tarafından gerçekleştirilen operasyonla 3 bini aşkın taş çıkarıldı. Nadir görülen vakayı atlatan hasta taburcu edildi.
SAFRA KESESİNDEN 3 BİNİ AŞKIN TAŞ ÇIKTI!
Yalova Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde 76 yaşındaki Nimet Gürkan'ın safra kesesinden, Dr. Mehmet Ali Yücesoy tarafından gerçekleştirilen operasyonla 3 bini aşkın taş çıkarıldı. Nadir görülen vakayı atlatan hasta taburcu edildi.
TERSANEDE ACI ÖLÜM
Yalova Altınova'da tersane işçisi Serkan Çelik, çalışma sırasında fenalaşarak hayatını kaybetti. Hastanede yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayan Çelik'in ölüm nedeni için güvenlik güçleri inceleme başlattı.