Yalova Valiliği öncülüğünde 23-26 Ekim tarihleri arasında bu yıl ilk kez düzenlenen ‘Yalova Belgesel Film Festivali’ gala gecesiyle sona erdi.68 ülkeden 770 başvurunun yapıldığı festival 3 gün boyunca birbirinden güzel etkinliklere de ev sahipliği yaptı.Yalova Üniversitesi’nde düzenlenen gala gecesiyle sona eren festivalde, ödüller sahiplerini buldu.
Yalova Valisi Dr. Hülya Kaya, gala öncesi geçtiğimiz günlerde Ankara TUSAŞ’a yönelik hain saldırıyı bir kez daha kınayarak şunları söyledi: “Şunu biliyoruz ki sanatın ve ilimin ışığında inşallah teröre hiçbir şekilde fırsat vermeyeceğiz. Türkiye her zaman güçlü bir ülke olmuştur. Terörle olan mücadelesinde de hep bu güçlü duruşu sergilemiştir. Şehitlerimize Allah’tan rahmet ve yakınlarına sabrı cemil, yaralılarımıza da acil şifalar diliyorum” dedi.
YALOVA SİNEMA SEKTÖRÜNE CAZİBE MERKEZİ OLABİLİR
“Yalova olarak, sanata ve kültüre verdiğimiz değerin bir göstergesi olarak bu yıl ilimizde ilk kez gerçekleştirdiğimiz Yalova Ulusal Belgesel Film Festivali'nin Gala ve Ödül Töreni’nde sizlerle birlikte olmanın büyük heyecanını yaşıyoruz” diyen Vali Kaya, “Tarımdan termal turizme, deniz turizminden sanayiye kadar birçok alanda öne çıkan şehrimiz, artık kültürel ve sanatsal etkinliklerle de adını daha geniş kitlelere duyurma yolunda kararlı adımlar atıyor.
İstanbul’a olan yakınlığımız ve sinema-dizi endüstrisinin sürekli büyüyen talepleri göz önüne alındığında, Yalova’nın sektöre önemli katkılar sağlayabileceğini düşünüyoruz. Yalova’nın sinema sektörü için büyük bir cazibe merkezi olma potansiyeline sahip olduğuna inancımız tamdır. Bir sonraki yıl hedefimizi daha da büyüterek uluslararası sinemacılarımızı şehrimizle buluşturmak istiyoruz.”
“Festivalimize 68 ülkeden 770 katılımcı başvuru yaptığını söyleyen Vali Kaya, “Katılımcılar arasından 26 Belgesel filmler finale kaldı. Bugün ise finalistlerimiz arasından sanatçılarımız ödüllerine kavuşacak. Ancak burada şunu vurgulamak istiyorum: Yarışmaya katılan her bir yapım, her bir yönetmen bizim için çok kıymetli. Sanat, insanlığa açılan bir penceredir; her film, daha iyi bir dünya hayaliyle yoğrulmuş bir çabadır. Bugün, sadece bir film festivalinin açılışını yapmıyoruz. Gala gecemizde gösterilecek olan Filistin belgeseli ile dünyanın birçok yerinde, özellikle kadınlara, çocuklara, doğmamış bebeklere karşı işlenen insanlık suçlarına dikkat çekmek istiyoruz” ifadelerini kullandı.
TÜRKİYE MAZLUMLARIN HER DAİM YANINDA
Gazze’de ve dünyanın dört bir yanında yaşanan bu trajediler, insanlığın vicdanına yapılan en ağır saldırılardır diyen Vali Kaya, “Biz, bu acıları görmezden gelemeyiz. Gazze asla sadece bir şehir değildir. Gazze, insanlığın onur mücadelesinin somutlaştığı bir semboldür. Gazze’yi savunmak, insanlık onurunu savunmaktır. Yaşananlar tam anlamıyla bir insanlık suçuyken sessiz kalmak, zulmü destekler; tarafsızlık, mazlumları yalnız bırakır. Nerede bir insan acı çekiyorsa, nerede bir çocuk korkuyla uyanıyorsa, hepimizin meselesi olmalıdır. Bu meselenin gri bölgesi yoktur.
Bugün burada, yalnızca filmleri değil, umudu, direnci ve insan onurunu selamlıyoruz. Hep birlikte, insanlık değerlerine sahip çıkmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
ÖDÜLLER SAHİPLERİNİ BULDU
Yalova Belgesel Film Festivali, yerel ve ulusal düzeyde belgesel sanatına katkı sunan yönetmenleri ödüllendirerek, Türk belgesel sanatının gelişmesine katkı sağladı. Festivalde, Türk kültürünü ve geleneklerini belgesel sanatının gücüyle anlatan usta belgeselci Ertuğrul Karslıoğlu onur ödülüne layık görüldü. Karslıoğlu, ödülünü Yalova Valisi Dr. Hülya Kaya’nın elinden aldı.
Festivalde kısa ve uzun metraj kategorilerinde yarışan yapımlar ödüllerine kavuştu. Kısa metraj kategorisinde birinciliği, “Beyaz Dağın Çocukları” belgeseliyle Yalçın Çiftçi kazandı. İkinci ödül “7’den 70’e” adlı belgeseliyle Ömür Gürgen’e, üçüncülük ödülü ise “İyi Ölüm” belgeseliyle Hasan Ete’ye verildi.
Uzun metraj kategorisinde de etkileyici yapımlar öne çıktı. Birinciliği, Musa AK ve Hasan Basri Özdemir’in “Bir Orkestranın İzinde” belgeseli elde etti. Kerem Soyyılmaz’ın “Rodaks’i Aramak” belgeseli ikinci, Didem Tütüncü’nün “Sınırdaki Kanatlar” belgeseli ise üçüncü oldu.
Festivale, Yalova Valisi Dr. Hülya Kaya, Yalova Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Bahçekapılı, Yalova Turizm Birliği Başkanı ve Çınarcık Belediye Başkanı Avni Kurt, Armutlu Belediye Başkanı Cengiz Arslan, Yalova Belediye Başkan Yardımcısı Ömür Bayar, Vali Yardımcısı Deniz Pişkin, İl Genel Meclis Başkanı Hasan Soygüzel, sinema ve film sanatçıları katıldı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
YALOVA FİLM FESTİVALİ GALA GECESİYLE SONA ERDİ
YALOVA SİNEMA SEKTÖRÜNE CAZİBE MERKEZİ OLABİLİR
Yalova Valiliği öncülüğünde 23-26 Ekim tarihleri arasında bu yıl ilk kez düzenlenen ‘Yalova Belgesel Film Festivali’ gala gecesiyle sona erdi.68 ülkeden 770 başvurunun yapıldığı festival 3 gün boyunca birbirinden güzel etkinliklere de ev sahipliği yaptı.Yalova Üniversitesi’nde düzenlenen gala gecesiyle sona eren festivalde, ödüller sahiplerini buldu.
Yalova Valisi Dr. Hülya Kaya, gala öncesi geçtiğimiz günlerde Ankara TUSAŞ’a yönelik hain saldırıyı bir kez daha kınayarak şunları söyledi: “Şunu biliyoruz ki sanatın ve ilimin ışığında inşallah teröre hiçbir şekilde fırsat vermeyeceğiz. Türkiye her zaman güçlü bir ülke olmuştur. Terörle olan mücadelesinde de hep bu güçlü duruşu sergilemiştir. Şehitlerimize Allah’tan rahmet ve yakınlarına sabrı cemil, yaralılarımıza da acil şifalar diliyorum” dedi.
YALOVA SİNEMA SEKTÖRÜNE CAZİBE MERKEZİ OLABİLİR
“Yalova olarak, sanata ve kültüre verdiğimiz değerin bir göstergesi olarak bu yıl ilimizde ilk kez gerçekleştirdiğimiz Yalova Ulusal Belgesel Film Festivali'nin Gala ve Ödül Töreni’nde sizlerle birlikte olmanın büyük heyecanını yaşıyoruz” diyen Vali Kaya, “Tarımdan termal turizme, deniz turizminden sanayiye kadar birçok alanda öne çıkan şehrimiz, artık kültürel ve sanatsal etkinliklerle de adını daha geniş kitlelere duyurma yolunda kararlı adımlar atıyor.
İstanbul’a olan yakınlığımız ve sinema-dizi endüstrisinin sürekli büyüyen talepleri göz önüne alındığında, Yalova’nın sektöre önemli katkılar sağlayabileceğini düşünüyoruz. Yalova’nın sinema sektörü için büyük bir cazibe merkezi olma potansiyeline sahip olduğuna inancımız tamdır. Bir sonraki yıl hedefimizi daha da büyüterek uluslararası sinemacılarımızı şehrimizle buluşturmak istiyoruz.”
FİLİSTİN BELGESELİ İLE İNSANLIK SUÇLARINA DİKKAT ÇEKMEK İSTEDİK
“Festivalimize 68 ülkeden 770 katılımcı başvuru yaptığını söyleyen Vali Kaya, “Katılımcılar arasından 26 Belgesel filmler finale kaldı. Bugün ise finalistlerimiz arasından sanatçılarımız ödüllerine kavuşacak. Ancak burada şunu vurgulamak istiyorum: Yarışmaya katılan her bir yapım, her bir yönetmen bizim için çok kıymetli. Sanat, insanlığa açılan bir penceredir; her film, daha iyi bir dünya hayaliyle yoğrulmuş bir çabadır. Bugün, sadece bir film festivalinin açılışını yapmıyoruz. Gala gecemizde gösterilecek olan Filistin belgeseli ile dünyanın birçok yerinde, özellikle kadınlara, çocuklara, doğmamış bebeklere karşı işlenen insanlık suçlarına dikkat çekmek istiyoruz” ifadelerini kullandı.
TÜRKİYE MAZLUMLARIN HER DAİM YANINDA
Gazze’de ve dünyanın dört bir yanında yaşanan bu trajediler, insanlığın vicdanına yapılan en ağır saldırılardır diyen Vali Kaya, “Biz, bu acıları görmezden gelemeyiz. Gazze asla sadece bir şehir değildir. Gazze, insanlığın onur mücadelesinin somutlaştığı bir semboldür. Gazze’yi savunmak, insanlık onurunu savunmaktır. Yaşananlar tam anlamıyla bir insanlık suçuyken sessiz kalmak, zulmü destekler; tarafsızlık, mazlumları yalnız bırakır. Nerede bir insan acı çekiyorsa, nerede bir çocuk korkuyla uyanıyorsa, hepimizin meselesi olmalıdır. Bu meselenin gri bölgesi yoktur.
Bugün burada, yalnızca filmleri değil, umudu, direnci ve insan onurunu selamlıyoruz. Hep birlikte, insanlık değerlerine sahip çıkmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
ÖDÜLLER SAHİPLERİNİ BULDU
Yalova Belgesel Film Festivali, yerel ve ulusal düzeyde belgesel sanatına katkı sunan yönetmenleri ödüllendirerek, Türk belgesel sanatının gelişmesine katkı sağladı. Festivalde, Türk kültürünü ve geleneklerini belgesel sanatının gücüyle anlatan usta belgeselci Ertuğrul Karslıoğlu onur ödülüne layık görüldü. Karslıoğlu, ödülünü Yalova Valisi Dr. Hülya Kaya’nın elinden aldı.
Festivalde kısa ve uzun metraj kategorilerinde yarışan yapımlar ödüllerine kavuştu. Kısa metraj kategorisinde birinciliği, “Beyaz Dağın Çocukları” belgeseliyle Yalçın Çiftçi kazandı. İkinci ödül “7’den 70’e” adlı belgeseliyle Ömür Gürgen’e, üçüncülük ödülü ise “İyi Ölüm” belgeseliyle Hasan Ete’ye verildi.
Uzun metraj kategorisinde de etkileyici yapımlar öne çıktı. Birinciliği, Musa AK ve Hasan Basri Özdemir’in “Bir Orkestranın İzinde” belgeseli elde etti. Kerem Soyyılmaz’ın “Rodaks’i Aramak” belgeseli ikinci, Didem Tütüncü’nün “Sınırdaki Kanatlar” belgeseli ise üçüncü oldu.
Festivale, Yalova Valisi Dr. Hülya Kaya, Yalova Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Bahçekapılı, Yalova Turizm Birliği Başkanı ve Çınarcık Belediye Başkanı Avni Kurt, Armutlu Belediye Başkanı Cengiz Arslan, Yalova Belediye Başkan Yardımcısı Ömür Bayar, Vali Yardımcısı Deniz Pişkin, İl Genel Meclis Başkanı Hasan Soygüzel, sinema ve film sanatçıları katıldı.
En Çok Okunan Haberler
CHP'Lİ BECAN'IN "TARAFSIZIZ" ÇIKIŞI TARTIŞMA YARATTI:
CHP Yalova Milletvekili Tahsin Becan, partideki genel başkanlık ve 'mutlak butlan' tartışmalarında taraf olmayacağını açıkladı. Yeni parti iddialarını reddeden Becan, ayrışmaların iktidara fayda sağladığını belirterek birlik çağrısında bulundu.
Başsavcı değişti
HSK'nın 2026 Yaz Kararnamesi ile Tokat Cumhuriyet Başsavcısı Yunus Emre Büyükyurt, Yalova Cumhuriyet Başsavcılığına atandı. Mevcut Başsavcı Duygu Bayar Öksüz ise İstanbul Gaziosmanpaşa Cumhuriyet Başsavcı Vekilliği görevine getirildi.
YALOVA’NIN YENİ BAŞSAVCISI YUNUS EMRE BÜYÜKYURT OLDU
HSK'nın 2026 Yaz Kararnamesi ile Tokat Cumhuriyet Başsavcısı Yunus Emre Büyükyurt, Yalova Cumhuriyet Başsavcılığına atandı. Görevi devreden Duygu Bayar Öksüz ise İstanbul Gaziosmanpaşa Cumhuriyet Başsavcı Vekilliği görevine getirildi.
ÇINARCIK'TAKİ BEBEK DARP DAVASI!
Çınarcık'ta 14 aylık bebeğin darp edildiği davanın ikinci duruşmasında, sanık Ş.E. yurt dışı çıkış yasağı ve imza şartıyla tahliye edildi. Ailenin ağır ceza talebi reddedilirken, baba Muhammed Baca karara tepki göstererek mücadeleye devam edeceğini açıkladı.
MAHKEMEDEN TAHLİYE KARARI
Çınarcık'ta 14 aylık bebeğin darp edildiği davada sanık Ş.E., yurt dışı çıkış yasağı ve imza şartıyla tahliye edildi. Ailenin ağır ceza talebi reddedilirken, baba Muhammed Baca karara tepki göstererek adaleti arayacağını açıkladı.
SAFRA KESESİNDEN 3 BİNİ AŞKIN TAŞ ÇIKTI!
Yalova Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde 76 yaşındaki Nimet Gürkan'ın safra kesesinden, Dr. Mehmet Ali Yücesoy tarafından gerçekleştirilen operasyonla 3 bini aşkın taş çıkarıldı. Nadir görülen vakayı atlatan hasta taburcu edildi.