Ortaburun Alarmı: Çınarcık ve Koru’dan “Musluktan İçmeyin” Uyarısı
Ortaburun Alarmı: Çınarcık ve Koru’dan “Musluktan İçmeyin” Uyarısı
Yalova'da su krizi büyürken, yıllardır "rezerv alan" olarak bilinen Ortaburun Göleti devreye sokuldu. Ancak, musluktan akan suyun sağlığı tartışmalı olduğundan belediyeler halkı "musluktan su içmeyin" diyerek uyardı. Su arıtılması gerekiyor.
Haber Giriş Tarihi: 26.11.2025 09:44
Haber Güncellenme Tarihi: 26.11.2025 09:46
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bolge.com.tr
Yalova’da su krizi derinleşirken, yıllardır “rezerv alan” olarak akılda tutulan Ortaburun Göleti yeniden devreye sokuldu. Tarımda sulama amaçlı olarak yapılan göleti şimdi Çınarcık ve Koruda musluklardan akacak. Arıtma tesisi olmayan göletten suyun ne kadar sağlıklı olduğu tartışılıyor.
Ancak göletten su almaya başlayan Çınarcık ve Koru belediyeleri, bölge halkına alışılmışın dışında bir duyuru yaptı: “Musluktan akan suyu içmeyin.”
Çınarcık Belediye Başkanı Avni Kurt ile Koru Belediye Başkanı Kamil Yaman tarafından ayrı ayrı yapılan açıklamada, 26 Kasım Çarşamba günü saat 10.00 itibarıyla Ortaburun Gölet’inden suyun Çınarcık–Koru hattına verileceği belirtilerek, vatandaşlara açık bir uyarı yapıldı:
“Belirtilen tarihten itibaren musluktan akan suyu içme suyu olarak kullanmayınız. Yalnızca banyo, çamaşır, bulaşık gibi ihtiyaçlar için kullanınız.”
Yani belediyelerin diline çevirelim:
Su geliyor ama içilmiyor. Var ama yok. Akıyor ama güven vermiyor.
Bölge halkı ise, yıllardır “acil durumda devreye girer” denilerek kenarda tutulan Ortaburun’un aciliyet barajı dolduktan sonra değil, su biterken hatırlanmasına tepkili.
İÇMEK İÇİN NE YAPMAK GEREKİR..?
Şu anki haliyle musluktan direkt içilmesi kesinlikle güvenli değil. Bunun nedeni muhtemelen suyun mikrobiyolojik ve/veya fiziksel-kimyasal kalitesinin standartların altında olması.
Peki nasıl içilebilir hale gelir?
Bu tamamen suyun mevcut durumuna bağlı, ama genel koşullar şöyle:
1) İleri arıtma yapılırsa içilebilir
Ortaburun gibi gölet suları genelde yüzey suyu kabul edilir ve yüzey suları her zaman risklidir. İçilebilir hale gelmesi için belediyenin:
Koagülasyon / flokülasyon
Filtrasyon
Aktif karbon arıtımı
Klorlama veya ozonlama
Gerekirse membran (ters ozmoz) arıtımı
gibi işlemlerden geçirmesi gerekir.
Bu yapılırsa su içme suyu kalitesine çekilebilir.
Yani teknik olarak mümkün.
2) Şu anki altyapı bunu yapıyor mu?
Büyük soru bu.
Eğer belediyenin mevcut arıtma sistemleri gölet suyunun yükünü kaldıracak kapasitede değilse, suyu içilebilir kaliteye getirmeden şebekeye vermek zorunda kalırlar.
Muhtemelen şu an yaşanan da bu.
3) Evde arıtmak mümkün mü?
Ev tipi sistemler kısmen çözüm olabilir ama:
Basit arıtıcılar → yeterli olmaz.
Ters ozmoz sistemleri → çoğu kirleticiyi temizler ama yine de resmî olarak “güvenlidir” diyemeyiz.
Çünkü asıl sorun ham suyun nasıl olduğu.
4) Belediyeler neden “içmeyin” dedi?
Bu cümle bize şunu söylüyor:
Suyun kalitesi kontrol altında değil.
Arıtma yeterli değil.
Mikrobiyolojik risk yüksek olabilir.
Yasal olarak “içilebilir su” sınıfında değil.
Sonuç:
Evet, teknik olarak içilebilir hale getirilebilir.
Ama bunun için belediyenin arıtma sürecini güçlendirmesi, ek filtrasyon ve dezenfeksiyon uygulaması gerekir.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Ortaburun Alarmı: Çınarcık ve Koru’dan “Musluktan İçmeyin” Uyarısı
Yalova'da su krizi büyürken, yıllardır "rezerv alan" olarak bilinen Ortaburun Göleti devreye sokuldu. Ancak, musluktan akan suyun sağlığı tartışmalı olduğundan belediyeler halkı "musluktan su içmeyin" diyerek uyardı. Su arıtılması gerekiyor.
Yalova’da su krizi derinleşirken, yıllardır “rezerv alan” olarak akılda tutulan Ortaburun Göleti yeniden devreye sokuldu. Tarımda sulama amaçlı olarak yapılan göleti şimdi Çınarcık ve Koruda musluklardan akacak. Arıtma tesisi olmayan göletten suyun ne kadar sağlıklı olduğu tartışılıyor.
Ancak göletten su almaya başlayan Çınarcık ve Koru belediyeleri, bölge halkına alışılmışın dışında bir duyuru yaptı: “Musluktan akan suyu içmeyin.”
Çınarcık Belediye Başkanı Avni Kurt ile Koru Belediye Başkanı Kamil Yaman tarafından ayrı ayrı yapılan açıklamada, 26 Kasım Çarşamba günü saat 10.00 itibarıyla Ortaburun Gölet’inden suyun Çınarcık–Koru hattına verileceği belirtilerek, vatandaşlara açık bir uyarı yapıldı:
“Belirtilen tarihten itibaren musluktan akan suyu içme suyu olarak kullanmayınız. Yalnızca banyo, çamaşır, bulaşık gibi ihtiyaçlar için kullanınız.”
Yani belediyelerin diline çevirelim:
Su geliyor ama içilmiyor. Var ama yok. Akıyor ama güven vermiyor.
Bölge halkı ise, yıllardır “acil durumda devreye girer” denilerek kenarda tutulan Ortaburun’un aciliyet barajı dolduktan sonra değil, su biterken hatırlanmasına tepkili.
İÇMEK İÇİN NE YAPMAK GEREKİR..?
Şu anki haliyle musluktan direkt içilmesi kesinlikle güvenli değil. Bunun nedeni muhtemelen suyun mikrobiyolojik ve/veya fiziksel-kimyasal kalitesinin standartların altında olması.
Peki nasıl içilebilir hale gelir?
Bu tamamen suyun mevcut durumuna bağlı, ama genel koşullar şöyle:
1) İleri arıtma yapılırsa içilebilir
Ortaburun gibi gölet suları genelde yüzey suyu kabul edilir ve yüzey suları her zaman risklidir. İçilebilir hale gelmesi için belediyenin:
Koagülasyon / flokülasyon
Filtrasyon
Aktif karbon arıtımı
Klorlama veya ozonlama
Gerekirse membran (ters ozmoz) arıtımı
gibi işlemlerden geçirmesi gerekir.
Bu yapılırsa su içme suyu kalitesine çekilebilir.
Yani teknik olarak mümkün.
2) Şu anki altyapı bunu yapıyor mu?
Büyük soru bu.
Eğer belediyenin mevcut arıtma sistemleri gölet suyunun yükünü kaldıracak kapasitede değilse, suyu içilebilir kaliteye getirmeden şebekeye vermek zorunda kalırlar.
Muhtemelen şu an yaşanan da bu.
3) Evde arıtmak mümkün mü?
Ev tipi sistemler kısmen çözüm olabilir ama:
Basit arıtıcılar → yeterli olmaz.
Ters ozmoz sistemleri → çoğu kirleticiyi temizler ama yine de resmî olarak “güvenlidir” diyemeyiz.
Çünkü asıl sorun ham suyun nasıl olduğu.
4) Belediyeler neden “içmeyin” dedi?
Bu cümle bize şunu söylüyor:
Suyun kalitesi kontrol altında değil.
Arıtma yeterli değil.
Mikrobiyolojik risk yüksek olabilir.
Yasal olarak “içilebilir su” sınıfında değil.
Sonuç:
Evet, teknik olarak içilebilir hale getirilebilir.
Ama bunun için belediyenin arıtma sürecini güçlendirmesi, ek filtrasyon ve dezenfeksiyon uygulaması gerekir.
Şu anki hali içilebilir değildir.
En Çok Okunan Haberler
TERSANEDE ACI ÖLÜM
Yalova Altınova'da tersane işçisi Serkan Çelik, çalışma sırasında fenalaşarak hayatını kaybetti. Hastanede yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayan Çelik'in ölüm nedeni için güvenlik güçleri inceleme başlattı.
ALTINOVA’DA TERSANEDE ACI ÖLÜM
Yalova'nın Altınova ilçesindeki bir tersanede çalışan 1986 doğumlu Serkan Çelik, halat çektiği sırada fenalaşarak hayatını kaybetti. Güvenlik güçleri olayla ilgili inceleme başlatırken, ölüm nedeni yapılacak soruşturma ile netleşecek.
52 ŞÜPHELİYE GÖZALTI KARARI
Bursa Orhangazi merkezli Yalova, İstanbul ve Ağrı'da düzenlenen narkotik operasyonunda, 4 aylık takip sonucu 52 şüpheli hakkında gözaltı kararı verildi. Özel harekat ve helikopter destekli baskınlarda çok sayıda kişi yakalandı.
4 ilde şafak operasyonu
Bursa Orhangazi merkezli; Yalova, İstanbul ve Ağrı'da düzenlenen helikopter ve özel harekat destekli narkotik operasyonunda, 4 aylık takip sonucu uyuşturucu ticareti yaptığı belirlenen 52 şüpheli hakkında gözaltı kararı verildi.
Dış Cephede Ayrışmalar Başladı
2026'da açılması planlanan yeni Yalova Lisesi binasının dış cephesindeki granit kaplamaların ayrıştığı ve yapısal sorunlar olduğu iddia edildi. Akce İnşaat tarafından yapılan bina hakkında vatandaşlar ve mimar Erol Tatar kalite endişelerini dile getirdi.
Dış Cephede Ayrışmalar Başladı
2026'da açılması planlanan yeni Yalova Lisesi binasının dış cephesindeki granit kaplamalarda ayrışmalar olduğu iddia edildi. Akce İnşaat tarafından yapılan yapıdaki kalite sorunları sosyal medyada tepki çekerken, gözler resmi açıklamalara çevrildi.