Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Tarım ve Orman Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen “Orman Benim” kampanyasına katıldı.
Haber Giriş Tarihi: 03.05.2024 18:21
Haber Güncellenme Tarihi: 03.05.2024 18:21
Kaynak:
IGF
MUĞLA (İGFA) - Tarım Orman Bakanlığı ve Orman Genel Müdürlüğü tarafından orman yangınlarına dikkat çekmek için “Orman Benim” kampanyası düzenlendi.
Gülağzı mevkiinde bulunan bir ormanlık alanda çöp toplama etkinliği gerçekleştirilirken programa Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ta katıldı.
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı’nın ev sahipliğinde gerçekleşen etkinliğe Muğla Valisi Dr. İdris Akbıyık, siyasi parti temsilcileri,sanatçılar, çocuklar, sivil toplum kuruluşları ve vatandaşlar katıldı.
Etkinlikte konuşan Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Muğla’da meydana gelen orman yangınlarının canlarını çok yaktığını söylerken, “Televizyon başında çıkan orman yangınlarına ormanlarımızı yine yaktılar diye tepki veriyoruz. Ama belkide sen yaktın ormanı. Attığın çöpler nedeniyle yandı” diye konuştu. Aras ayrıca, “Yangınlar hayatın bir gerçeği. 2021 yılında tüm Muğla’da yaşadık. Bodrum’dan Menteşe’ye, Fethiye, Milas’a ve Antalya’da dahil. Sayın Bakanımızın başlattığı bu kampanyayı bizde destekliyoruz. Kampanyayı başlatmaya geldik. Şuan yol kenarındayız ve buralardan topladığımız çöpler inanılmaz. Cam şişeler, kırık camlar, plastikler, sigara izmaritleri gibi birçok farklı atık var. Aslında toplamak değil atmamak marifettir. Bu atıklar hem çevre kirliliğine hem de güneşin etkisiyle orman yangınlarına neden oluyor. Sonra diyoruz ki eyvah ormanı yaktılar. Belki de ormanı sen yaktın. Attığın şişeyle, çöple sende yakmış olabilirsin. Arabaların camından lütfen çöp atmayalım.Bunları attığımız anda risk yaratmış oluyoruz. Burada sanatçılarımız, valimiz, bakanımız, çocuklarımız vatandaşlarımız var. Ben Muğla halkını biliyorum ki bu konuda çok duyarlılar. Lütfen ormanlarımızı koruyalım” dedi.
Muğla’da gerçekleşen “Orman Benim” kampanyasında konuşan Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı; "İklim değişikliğinin en çok etkilediği ülkelerden biri olarak Türkiye, iklim değişikliğinden kaynaklı orman yangınlarının riski ve tehdidi altında. Bizler alınacak önlemlerle hangi sebeple olursa olsun bu yangınların oluşmasını engelleyecek kabiliyete sahibiz. Orman Benim kampanyasıyla bugün Türkiye'mizin 81 ilinde bir farkındalık, bir algıyı yükseltme çalışmasını inşallah burada hep birlikte başlatmış olacağız." diye konuştu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Muğla'dan 'Orman Benim' kampanyasına destek
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Tarım ve Orman Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen “Orman Benim” kampanyasına katıldı.
MUĞLA (İGFA) - Tarım Orman Bakanlığı ve Orman Genel Müdürlüğü tarafından orman yangınlarına dikkat çekmek için “Orman Benim” kampanyası düzenlendi.
Gülağzı mevkiinde bulunan bir ormanlık alanda çöp toplama etkinliği gerçekleştirilirken programa Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ta katıldı.
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı’nın ev sahipliğinde gerçekleşen etkinliğe Muğla Valisi Dr. İdris Akbıyık, siyasi parti temsilcileri,sanatçılar, çocuklar, sivil toplum kuruluşları ve vatandaşlar katıldı.
Etkinlikte konuşan Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Muğla’da meydana gelen orman yangınlarının canlarını çok yaktığını söylerken, “Televizyon başında çıkan orman yangınlarına ormanlarımızı yine yaktılar diye tepki veriyoruz. Ama belkide sen yaktın ormanı. Attığın çöpler nedeniyle yandı” diye konuştu. Aras ayrıca, “Yangınlar hayatın bir gerçeği. 2021 yılında tüm Muğla’da yaşadık. Bodrum’dan Menteşe’ye, Fethiye, Milas’a ve Antalya’da dahil. Sayın Bakanımızın başlattığı bu kampanyayı bizde destekliyoruz. Kampanyayı başlatmaya geldik. Şuan yol kenarındayız ve buralardan topladığımız çöpler inanılmaz. Cam şişeler, kırık camlar, plastikler, sigara izmaritleri gibi birçok farklı atık var. Aslında toplamak değil atmamak marifettir. Bu atıklar hem çevre kirliliğine hem de güneşin etkisiyle orman yangınlarına neden oluyor. Sonra diyoruz ki eyvah ormanı yaktılar. Belki de ormanı sen yaktın. Attığın şişeyle, çöple sende yakmış olabilirsin. Arabaların camından lütfen çöp atmayalım.Bunları attığımız anda risk yaratmış oluyoruz. Burada sanatçılarımız, valimiz, bakanımız, çocuklarımız vatandaşlarımız var. Ben Muğla halkını biliyorum ki bu konuda çok duyarlılar. Lütfen ormanlarımızı koruyalım” dedi.
Muğla’da gerçekleşen “Orman Benim” kampanyasında konuşan Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı; "İklim değişikliğinin en çok etkilediği ülkelerden biri olarak Türkiye, iklim değişikliğinden kaynaklı orman yangınlarının riski ve tehdidi altında. Bizler alınacak önlemlerle hangi sebeple olursa olsun bu yangınların oluşmasını engelleyecek kabiliyete sahibiz. Orman Benim kampanyasıyla bugün Türkiye'mizin 81 ilinde bir farkındalık, bir algıyı yükseltme çalışmasını inşallah burada hep birlikte başlatmış olacağız." diye konuştu.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
YALOVA'DA SUYA DEV YATIRIM
Yalova İl Özel İdaresi'nin tamamladığı 18 göletle su kapasitesi 2 milyon 903 bin m³'e ulaştı. Yeni yatırımlarla bu rakamın 3 milyon 83 bin m³'e çıkması hedefleniyor. Doluluk oranları ise ortalama %90 seviyesinde seyrediyor.
18 GÖLETLE 3 MİLYON METREKÜPLÜK GÜVENCE
Yalova İl Özel İdaresi, tamamladığı 18 göletle 2 milyon 903 bin m³ su kapasitesine ulaştı. Yeni yatırımlarla bu rakamın 3 milyon 83 bin m³'e çıkarılması hedeflenirken, doluluk oranları ortalama %90 seviyesine yükseldi.
HAFIZASI SİLİNEN ŞEHİR
Yalova'da cadde ve park isimlerinin liyakatten uzak ve dönemsel tercihlerle değiştirilmesi eleştiriliyor. Özellikle Yaşar Okuyan'ın isminin kaldırılması üzerinden şehrin hafızasının ve vefasının yok olduğu vurgulanıyor.
Bir tetikçimiz eksikti
Türkiye genelinde 54 ilde düzenlenen “Tetikçi” operasyonunda, dijital platformlar üzerinden tetikçi temini ve illegal faaliyetler yürüten 258 şüpheli gözaltına alındı. Yalova Emniyeti'nin de destek verdiği operasyonlarda geniş çaplı aramalar yapıldı.
YALOVA KOM’DAN “TETİKÇİ” OPERASYONU
Yalova'nın da aralarında olduğu 54 ilde düzenlenen 'Tetikçi' operasyonunda, dijital platformlar üzerinden tetikçilik ilanı veren ve suç örgütü faaliyetleri yürüten 258 şüpheli gözaltına alındı.
28 YILDIR BİTMEYEN YOL!
1998'de ihalesi yapılan 45 km'lik Yalova-Armutlu yolu, 28 yıldır tamamlanamadı. 4 cumhurbaşkanı, 6 başbakan ve 9 ulaştırma bakanının görev yaptığı süreçte maliyetler milyarlara ulaşırken, proje halen bitmeyi bekliyor.