Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Tarım ve Orman Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen “Orman Benim” kampanyasına katıldı.
Haber Giriş Tarihi: 03.05.2024 18:21
Haber Güncellenme Tarihi: 03.05.2024 18:21
Kaynak:
IGF
MUĞLA (İGFA) - Tarım Orman Bakanlığı ve Orman Genel Müdürlüğü tarafından orman yangınlarına dikkat çekmek için “Orman Benim” kampanyası düzenlendi.
Gülağzı mevkiinde bulunan bir ormanlık alanda çöp toplama etkinliği gerçekleştirilirken programa Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ta katıldı.
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı’nın ev sahipliğinde gerçekleşen etkinliğe Muğla Valisi Dr. İdris Akbıyık, siyasi parti temsilcileri,sanatçılar, çocuklar, sivil toplum kuruluşları ve vatandaşlar katıldı.
Etkinlikte konuşan Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Muğla’da meydana gelen orman yangınlarının canlarını çok yaktığını söylerken, “Televizyon başında çıkan orman yangınlarına ormanlarımızı yine yaktılar diye tepki veriyoruz. Ama belkide sen yaktın ormanı. Attığın çöpler nedeniyle yandı” diye konuştu. Aras ayrıca, “Yangınlar hayatın bir gerçeği. 2021 yılında tüm Muğla’da yaşadık. Bodrum’dan Menteşe’ye, Fethiye, Milas’a ve Antalya’da dahil. Sayın Bakanımızın başlattığı bu kampanyayı bizde destekliyoruz. Kampanyayı başlatmaya geldik. Şuan yol kenarındayız ve buralardan topladığımız çöpler inanılmaz. Cam şişeler, kırık camlar, plastikler, sigara izmaritleri gibi birçok farklı atık var. Aslında toplamak değil atmamak marifettir. Bu atıklar hem çevre kirliliğine hem de güneşin etkisiyle orman yangınlarına neden oluyor. Sonra diyoruz ki eyvah ormanı yaktılar. Belki de ormanı sen yaktın. Attığın şişeyle, çöple sende yakmış olabilirsin. Arabaların camından lütfen çöp atmayalım.Bunları attığımız anda risk yaratmış oluyoruz. Burada sanatçılarımız, valimiz, bakanımız, çocuklarımız vatandaşlarımız var. Ben Muğla halkını biliyorum ki bu konuda çok duyarlılar. Lütfen ormanlarımızı koruyalım” dedi.
Muğla’da gerçekleşen “Orman Benim” kampanyasında konuşan Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı; "İklim değişikliğinin en çok etkilediği ülkelerden biri olarak Türkiye, iklim değişikliğinden kaynaklı orman yangınlarının riski ve tehdidi altında. Bizler alınacak önlemlerle hangi sebeple olursa olsun bu yangınların oluşmasını engelleyecek kabiliyete sahibiz. Orman Benim kampanyasıyla bugün Türkiye'mizin 81 ilinde bir farkındalık, bir algıyı yükseltme çalışmasını inşallah burada hep birlikte başlatmış olacağız." diye konuştu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Muğla'dan 'Orman Benim' kampanyasına destek
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Tarım ve Orman Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen “Orman Benim” kampanyasına katıldı.
MUĞLA (İGFA) - Tarım Orman Bakanlığı ve Orman Genel Müdürlüğü tarafından orman yangınlarına dikkat çekmek için “Orman Benim” kampanyası düzenlendi.
Gülağzı mevkiinde bulunan bir ormanlık alanda çöp toplama etkinliği gerçekleştirilirken programa Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ta katıldı.
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı’nın ev sahipliğinde gerçekleşen etkinliğe Muğla Valisi Dr. İdris Akbıyık, siyasi parti temsilcileri,sanatçılar, çocuklar, sivil toplum kuruluşları ve vatandaşlar katıldı.
Etkinlikte konuşan Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Muğla’da meydana gelen orman yangınlarının canlarını çok yaktığını söylerken, “Televizyon başında çıkan orman yangınlarına ormanlarımızı yine yaktılar diye tepki veriyoruz. Ama belkide sen yaktın ormanı. Attığın çöpler nedeniyle yandı” diye konuştu. Aras ayrıca, “Yangınlar hayatın bir gerçeği. 2021 yılında tüm Muğla’da yaşadık. Bodrum’dan Menteşe’ye, Fethiye, Milas’a ve Antalya’da dahil. Sayın Bakanımızın başlattığı bu kampanyayı bizde destekliyoruz. Kampanyayı başlatmaya geldik. Şuan yol kenarındayız ve buralardan topladığımız çöpler inanılmaz. Cam şişeler, kırık camlar, plastikler, sigara izmaritleri gibi birçok farklı atık var. Aslında toplamak değil atmamak marifettir. Bu atıklar hem çevre kirliliğine hem de güneşin etkisiyle orman yangınlarına neden oluyor. Sonra diyoruz ki eyvah ormanı yaktılar. Belki de ormanı sen yaktın. Attığın şişeyle, çöple sende yakmış olabilirsin. Arabaların camından lütfen çöp atmayalım.Bunları attığımız anda risk yaratmış oluyoruz. Burada sanatçılarımız, valimiz, bakanımız, çocuklarımız vatandaşlarımız var. Ben Muğla halkını biliyorum ki bu konuda çok duyarlılar. Lütfen ormanlarımızı koruyalım” dedi.
Muğla’da gerçekleşen “Orman Benim” kampanyasında konuşan Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı; "İklim değişikliğinin en çok etkilediği ülkelerden biri olarak Türkiye, iklim değişikliğinden kaynaklı orman yangınlarının riski ve tehdidi altında. Bizler alınacak önlemlerle hangi sebeple olursa olsun bu yangınların oluşmasını engelleyecek kabiliyete sahibiz. Orman Benim kampanyasıyla bugün Türkiye'mizin 81 ilinde bir farkındalık, bir algıyı yükseltme çalışmasını inşallah burada hep birlikte başlatmış olacağız." diye konuştu.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
TERSANEDE ACI ÖLÜM
Yalova Altınova'da tersane işçisi Serkan Çelik, çalışma sırasında fenalaşarak hayatını kaybetti. Hastanede yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayan Çelik'in ölüm nedeni için güvenlik güçleri inceleme başlattı.
ALTINOVA’DA TERSANEDE ACI ÖLÜM
Yalova'nın Altınova ilçesindeki bir tersanede çalışan 1986 doğumlu Serkan Çelik, halat çektiği sırada fenalaşarak hayatını kaybetti. Güvenlik güçleri olayla ilgili inceleme başlatırken, ölüm nedeni yapılacak soruşturma ile netleşecek.
52 ŞÜPHELİYE GÖZALTI KARARI
Bursa Orhangazi merkezli Yalova, İstanbul ve Ağrı'da düzenlenen narkotik operasyonunda, 4 aylık takip sonucu 52 şüpheli hakkında gözaltı kararı verildi. Özel harekat ve helikopter destekli baskınlarda çok sayıda kişi yakalandı.
4 ilde şafak operasyonu
Bursa Orhangazi merkezli; Yalova, İstanbul ve Ağrı'da düzenlenen helikopter ve özel harekat destekli narkotik operasyonunda, 4 aylık takip sonucu uyuşturucu ticareti yaptığı belirlenen 52 şüpheli hakkında gözaltı kararı verildi.
Dış Cephede Ayrışmalar Başladı
2026'da açılması planlanan yeni Yalova Lisesi binasının dış cephesindeki granit kaplamaların ayrıştığı ve yapısal sorunlar olduğu iddia edildi. Akce İnşaat tarafından yapılan bina hakkında vatandaşlar ve mimar Erol Tatar kalite endişelerini dile getirdi.
Dış Cephede Ayrışmalar Başladı
2026'da açılması planlanan yeni Yalova Lisesi binasının dış cephesindeki granit kaplamalarda ayrışmalar olduğu iddia edildi. Akce İnşaat tarafından yapılan yapıdaki kalite sorunları sosyal medyada tepki çekerken, gözler resmi açıklamalara çevrildi.