Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürü Ahmet Demir, Taşkent Atıksu Arıtma Tesisi’nin inşaat sahasını denetledi.
Haber Giriş Tarihi: 29.09.2024 13:05
Haber Güncellenme Tarihi: 29.09.2024 13:05
Kaynak:
IGF
KONYA (İGFA) - Taşkent Belediye Başkanı Mehmet Acar’ın da katıldığı incelemede tesisin teknik özellikleriyle ilgili bilgi veren Demir, son teknolojiyle donatılarak inşa edilen tesisin önemine dikkat çekti.
KOSKİ Genel Müdürü Ahmet Demir, “Buradaki arıtma sistemi diğer bölgelere göre daha farklı bir proses organizasyonuna sahip. Bölgedeki arazi sıkıntılarından dolayı dar bir alanda iki katlı bir atıksu arıtma tesisi inşa ediyoruz. Şu andaki fiziki gerçekleştirme oranı yüzde 60. Tesisimiz, toplamda 2.400 kişiye hizmet edecek, günlük 400 metreküp atık suyu arıtmış olacak. Dere yataklarından gelen kaynak sularının kirlenmesini engellemek, çevreye vereceği zararı minimize etmek için burada ileri biyolojik atıksu arıtma tesisinin önemi daha fazla öne çıkıyor. Bu proses içerisinde azot ve fosfor olmak üzere; bütün parametreleri uluslararası standartlarda deşarj noktasına götürecek tarzda dizayn edilmiştir” dedi.
KONYA’NIN BÜTÜN İLÇELERİNDE ATIKSU ARITMA TESİSİ OLACAK
Konya’nın bütün ilçelerinde atıksu arıtma tesislerinin tamamlanması için Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın talimatı olduğunu dile getiren Demir, “Bu doğrultuda şu ana kadar 31 ilçenin 29’unda atıksu arıtma tesislerini tamamladık. Zaten merkezde atıksu arıtma tesisimiz var. Tamamlanmayı bekleyen İki atıksu arıtma tesisimiz kaldı. Konya’daki üretilmiş tüm atık suyun yüzde 92’sine kadar arıtmış olacağız. Bu da önemli bir gelişme. Çevreyi koruma açısından arıtılmış suyun yeniden kullanılması açısından önemli bir proje. Burası 48 milyon liraya mal olacak. Taşkent’imize ve Konya’mıza şimdiden hayırlı olsun” ifadelerini kullandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Konya bir AAT de Taşkent'te kazandırıyor
Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürü Ahmet Demir, Taşkent Atıksu Arıtma Tesisi’nin inşaat sahasını denetledi.
KONYA (İGFA) - Taşkent Belediye Başkanı Mehmet Acar’ın da katıldığı incelemede tesisin teknik özellikleriyle ilgili bilgi veren Demir, son teknolojiyle donatılarak inşa edilen tesisin önemine dikkat çekti.
KOSKİ Genel Müdürü Ahmet Demir, “Buradaki arıtma sistemi diğer bölgelere göre daha farklı bir proses organizasyonuna sahip. Bölgedeki arazi sıkıntılarından dolayı dar bir alanda iki katlı bir atıksu arıtma tesisi inşa ediyoruz. Şu andaki fiziki gerçekleştirme oranı yüzde 60. Tesisimiz, toplamda 2.400 kişiye hizmet edecek, günlük 400 metreküp atık suyu arıtmış olacak. Dere yataklarından gelen kaynak sularının kirlenmesini engellemek, çevreye vereceği zararı minimize etmek için burada ileri biyolojik atıksu arıtma tesisinin önemi daha fazla öne çıkıyor. Bu proses içerisinde azot ve fosfor olmak üzere; bütün parametreleri uluslararası standartlarda deşarj noktasına götürecek tarzda dizayn edilmiştir” dedi.
KONYA’NIN BÜTÜN İLÇELERİNDE ATIKSU ARITMA TESİSİ OLACAK
Konya’nın bütün ilçelerinde atıksu arıtma tesislerinin tamamlanması için Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın talimatı olduğunu dile getiren Demir, “Bu doğrultuda şu ana kadar 31 ilçenin 29’unda atıksu arıtma tesislerini tamamladık. Zaten merkezde atıksu arıtma tesisimiz var. Tamamlanmayı bekleyen İki atıksu arıtma tesisimiz kaldı. Konya’daki üretilmiş tüm atık suyun yüzde 92’sine kadar arıtmış olacağız. Bu da önemli bir gelişme. Çevreyi koruma açısından arıtılmış suyun yeniden kullanılması açısından önemli bir proje. Burası 48 milyon liraya mal olacak. Taşkent’imize ve Konya’mıza şimdiden hayırlı olsun” ifadelerini kullandı.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
Başpehlivanlar Fevziye’de Buluşacak
Yalova'nın Altınova ilçesi Fevziye Köyü'nde, 19-20 Haziran tarihlerinde 116. Tarihi Fevziye Yağlı Güreşleri düzenlenecek. Ali Gürbüz, İsmail Balaban gibi isimlerin yer aldığı organizasyonda toplam 350 güreşçi er meydanına çıkacak.
YALOVA’DA MÜLKİ İDAREDE DEĞİŞİM
17 Haziran 2026 tarihli kararnameyle Yalova'da mülki idare değişti. Asalet Karabulut ve Bekir Sıtkı Dağ, Amasra Kaymakamı Muhammet Çetin de Yalova Vali Yardımcılığı Vali Yardımcısı, Göksu Bayram ise Altınova Kaymakamı oldu. İdil Özdemir Doğan Şırnak'a, Halil İbrahim Kazar ise Sakarya'ya atandı.
3 YENİ VALİ YARDIMCISI ATANDI, ALTINOVA KAYMAKAMI DEĞİŞTİ
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 17 Haziran 2026 tarihli kararnamesiyle Yalova'ya Asalet Karabulut ve Bekir Sıtkı Dağ ,Amasra Kaymakamı Muhammet Çetin de Yalova Vali Yardımcılığı vali yardımcısı olarak atandı. İdil Özdemir Doğan Şırnak'a, Halil İbrahim Kazar Sakarya'ya atanırken Göksu Bayram Altınova Kaymakamı oldu.
YENİ DÖNEM BAŞLIYOR
HSK 2026 Yaz Kararnamesi ile Yalova Adliyesi'nde geniş görev değişiklikleri yapıldı. Yunus Emre Büyükyurt Başsavcılığa, Emin Oğuz Ağır Ceza Mahkemesi Başkanlığına atandı. Başsavcı Duygu Bayar Öksüz ve birçok hakim ile savcı farklı illere görevlendirildi.
Yalova adliyesinde görev değişimi
HSK 2026 Yaz Kararnamesi ile Yalova Adliyesi'nde geniş görev değişiklikleri yapıldı. Yunus Emre Büyükyurt Başsavcılığa, Emin Oğuz Ağır Ceza Mahkemesi Başkanlığına atandı. Başsavcı Duygu Bayar Öksüz ve birçok hakim ile savcı farklı illere görevlendirildi.
CHP'Lİ BECAN'IN "TARAFSIZIZ" ÇIKIŞI TARTIŞMA YARATTI:
CHP Yalova Milletvekili Tahsin Becan, partideki genel başkanlık ve 'mutlak butlan' tartışmalarında taraf olmayacağını açıkladı. Yeni parti iddialarını reddeden Becan, ayrışmaların iktidara fayda sağladığını belirterek birlik çağrısında bulundu.