Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürü Ahmet Demir, Taşkent Atıksu Arıtma Tesisi’nin inşaat sahasını denetledi.
Haber Giriş Tarihi: 29.09.2024 13:05
Haber Güncellenme Tarihi: 29.09.2024 13:05
Kaynak:
IGF
KONYA (İGFA) - Taşkent Belediye Başkanı Mehmet Acar’ın da katıldığı incelemede tesisin teknik özellikleriyle ilgili bilgi veren Demir, son teknolojiyle donatılarak inşa edilen tesisin önemine dikkat çekti.
KOSKİ Genel Müdürü Ahmet Demir, “Buradaki arıtma sistemi diğer bölgelere göre daha farklı bir proses organizasyonuna sahip. Bölgedeki arazi sıkıntılarından dolayı dar bir alanda iki katlı bir atıksu arıtma tesisi inşa ediyoruz. Şu andaki fiziki gerçekleştirme oranı yüzde 60. Tesisimiz, toplamda 2.400 kişiye hizmet edecek, günlük 400 metreküp atık suyu arıtmış olacak. Dere yataklarından gelen kaynak sularının kirlenmesini engellemek, çevreye vereceği zararı minimize etmek için burada ileri biyolojik atıksu arıtma tesisinin önemi daha fazla öne çıkıyor. Bu proses içerisinde azot ve fosfor olmak üzere; bütün parametreleri uluslararası standartlarda deşarj noktasına götürecek tarzda dizayn edilmiştir” dedi.
KONYA’NIN BÜTÜN İLÇELERİNDE ATIKSU ARITMA TESİSİ OLACAK
Konya’nın bütün ilçelerinde atıksu arıtma tesislerinin tamamlanması için Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın talimatı olduğunu dile getiren Demir, “Bu doğrultuda şu ana kadar 31 ilçenin 29’unda atıksu arıtma tesislerini tamamladık. Zaten merkezde atıksu arıtma tesisimiz var. Tamamlanmayı bekleyen İki atıksu arıtma tesisimiz kaldı. Konya’daki üretilmiş tüm atık suyun yüzde 92’sine kadar arıtmış olacağız. Bu da önemli bir gelişme. Çevreyi koruma açısından arıtılmış suyun yeniden kullanılması açısından önemli bir proje. Burası 48 milyon liraya mal olacak. Taşkent’imize ve Konya’mıza şimdiden hayırlı olsun” ifadelerini kullandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Konya bir AAT de Taşkent'te kazandırıyor
Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürü Ahmet Demir, Taşkent Atıksu Arıtma Tesisi’nin inşaat sahasını denetledi.
KONYA (İGFA) - Taşkent Belediye Başkanı Mehmet Acar’ın da katıldığı incelemede tesisin teknik özellikleriyle ilgili bilgi veren Demir, son teknolojiyle donatılarak inşa edilen tesisin önemine dikkat çekti.
KOSKİ Genel Müdürü Ahmet Demir, “Buradaki arıtma sistemi diğer bölgelere göre daha farklı bir proses organizasyonuna sahip. Bölgedeki arazi sıkıntılarından dolayı dar bir alanda iki katlı bir atıksu arıtma tesisi inşa ediyoruz. Şu andaki fiziki gerçekleştirme oranı yüzde 60. Tesisimiz, toplamda 2.400 kişiye hizmet edecek, günlük 400 metreküp atık suyu arıtmış olacak. Dere yataklarından gelen kaynak sularının kirlenmesini engellemek, çevreye vereceği zararı minimize etmek için burada ileri biyolojik atıksu arıtma tesisinin önemi daha fazla öne çıkıyor. Bu proses içerisinde azot ve fosfor olmak üzere; bütün parametreleri uluslararası standartlarda deşarj noktasına götürecek tarzda dizayn edilmiştir” dedi.
KONYA’NIN BÜTÜN İLÇELERİNDE ATIKSU ARITMA TESİSİ OLACAK
Konya’nın bütün ilçelerinde atıksu arıtma tesislerinin tamamlanması için Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın talimatı olduğunu dile getiren Demir, “Bu doğrultuda şu ana kadar 31 ilçenin 29’unda atıksu arıtma tesislerini tamamladık. Zaten merkezde atıksu arıtma tesisimiz var. Tamamlanmayı bekleyen İki atıksu arıtma tesisimiz kaldı. Konya’daki üretilmiş tüm atık suyun yüzde 92’sine kadar arıtmış olacağız. Bu da önemli bir gelişme. Çevreyi koruma açısından arıtılmış suyun yeniden kullanılması açısından önemli bir proje. Burası 48 milyon liraya mal olacak. Taşkent’imize ve Konya’mıza şimdiden hayırlı olsun” ifadelerini kullandı.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
TERSANEDE ACI ÖLÜM
Yalova Altınova'da tersane işçisi Serkan Çelik, çalışma sırasında fenalaşarak hayatını kaybetti. Hastanede yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayan Çelik'in ölüm nedeni için güvenlik güçleri inceleme başlattı.
ALTINOVA’DA TERSANEDE ACI ÖLÜM
Yalova'nın Altınova ilçesindeki bir tersanede çalışan 1986 doğumlu Serkan Çelik, halat çektiği sırada fenalaşarak hayatını kaybetti. Güvenlik güçleri olayla ilgili inceleme başlatırken, ölüm nedeni yapılacak soruşturma ile netleşecek.
52 ŞÜPHELİYE GÖZALTI KARARI
Bursa Orhangazi merkezli Yalova, İstanbul ve Ağrı'da düzenlenen narkotik operasyonunda, 4 aylık takip sonucu 52 şüpheli hakkında gözaltı kararı verildi. Özel harekat ve helikopter destekli baskınlarda çok sayıda kişi yakalandı.
4 ilde şafak operasyonu
Bursa Orhangazi merkezli; Yalova, İstanbul ve Ağrı'da düzenlenen helikopter ve özel harekat destekli narkotik operasyonunda, 4 aylık takip sonucu uyuşturucu ticareti yaptığı belirlenen 52 şüpheli hakkında gözaltı kararı verildi.
Dış Cephede Ayrışmalar Başladı
2026'da açılması planlanan yeni Yalova Lisesi binasının dış cephesindeki granit kaplamaların ayrıştığı ve yapısal sorunlar olduğu iddia edildi. Akce İnşaat tarafından yapılan bina hakkında vatandaşlar ve mimar Erol Tatar kalite endişelerini dile getirdi.
Dış Cephede Ayrışmalar Başladı
2026'da açılması planlanan yeni Yalova Lisesi binasının dış cephesindeki granit kaplamalarda ayrışmalar olduğu iddia edildi. Akce İnşaat tarafından yapılan yapıdaki kalite sorunları sosyal medyada tepki çekerken, gözler resmi açıklamalara çevrildi.