Sıfır Atık Projesi, pilot ilçe seçilen Ankara Kızılcahamam’da başarıyla uygulanıyor. Kızılcahamam’dan görüntüler paylaşan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, “Sıfır Atık Hareketimize pilot ilçe Kızılcahamam’da gencinden yaşlısına tüm vatandaşlarımız destek verdi. Şimdi pilot ilçe sayımızı 7 bölgeye yayarak Kızılcahamam gibi örnekleri daha da artıracağız” dedi.
Haber Giriş Tarihi: 28.09.2024 13:42
Haber Güncellenme Tarihi: 28.09.2024 13:42
Kaynak:
IGF
ANKARA (İGFA) - Ankara Kızılcahamam 2019 yılında sıfır atık uygulaması için pilot ilçe seçildi. İlçe genelinde geri kazanılabilir atıklar için toplama sistemi oluşturuldu ve atık getirme merkezi kuruldu. Vatandaşlar atıklarını, Sıfır Atık Bahçesi, Sıfır Atık Otobüsü ve depozito iade noktalarına bırakabiliyor. Her hanenin bir Sıfır Atık Toplama Kartı bulunuyor. Toplanan atığın kilosuna göre vatandaşların kartlarına puan yükleniyor. Bu puanlar yine ilçedeki marketlerde para yerine kullanılabiliyor.
İLÇEYE SIFIR ATIK BAHÇESİ KURULDU
İlçeye kurulan Sıfır Atık Bahçesi ise 5 bölümden oluşuyor. Atıkların depolandığı ve depozito işlemlerinin uygulandığı ‘atık bölmesi’nin yanı sıra bahçede geri dönüşüm malzemeler ile öğretmen ve öğrencilerin tasarım ürünler yaptığı ‘geri dönüşüm atölyesi’ bulunuyor. Yine bahçede çocukların vakit geçirebilecekleri ‘Sıfır Atık Oyun Alanı’, takas sistemiyle kitap ve oyuncak satışlarının gerçekleştiği ‘ambalajsız atık dükkanı’ ve ‘Sıfır Atık Kafeteryası’ yer alıyor.
PİLOT İLÇELER 7 BÖLGEYE YAYILACAK
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum sosyal medya hesabından Kızılcahamam’dan görüntüler paylaştı. Pilot ilçe sayısının 7 bölgeye yayılacağına dikkat çeken Bakan Kurum, “Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi'nin himayelerinde başlattığımız Sıfır Atık Hareketimize pilot ilçe Kızılcahamam’da gencinden yaşlısına tüm vatandaşlarımız destek verdi. Şimdi pilot ilçe sayımızı 7 bölgeye yayarak Kızılcahamam gibi örnekleri daha da artıracağız” ifadelerini kullandı.
Sıfır Atık Uygulamaları Daire Başkanı Okan Bahrioğlu da “Pilot ilçe sayımızı arttırarak, Sıfır Atık farkındalığı ve bilincinin tüm vatandaşlarımıza yaygınlaştırılmasını hedefliyoruz” dedi.
“PUANLARI MAHALLEMİZİN İHTİYAÇLARINDA DA KULLANIYORUZ”
Projeye yoğun ilgi gösteren vatandaşlar bir yandan topladıkları atıkları makinelere atarak sıfır atık bilinciyle hareket ederken diğer yandan bütçelerine de katkı sağlamış oluyor. Projenin başarıyla devam ettiği Üçbaş Mahallesi'nin muhtarı Halil İzzet Ceylan, “Araç geldiğinde atıkları tartıyor. Burada tartılan atıkların depozito bedelleri Sıfır Atık Kartları’na yükleniyor. Bizim mahallemize de Sıfır Atık Kartı verdiler. Buna puanlar yükleniyor. Bu puanları mahallemizin ihtiyaçlarında kullanıyoruz. Önceden mahalle araları poşetlerden geçilmiyordu, şimdi geri dönüşümle birlikte etrafımız da temizlenmiş oldu” dedi.
“ÇÖPE DEĞİL, MAVİ KONTEYNERLERE ATIYORUZ”
Mahalle sakini Mehmet Özçelik de “Herkes alıştı, atıklarımızı çöpe değil, mavi konteynerlere atıyoruz. Hem çevremizi temiz tutuyoruz hem de atıklarımızı dönüştürüyoruz” diye konuştu.
“SIFIR ATIK BİLİNCİ OLUŞTU”
Zeki Aydın ise depozito sistemiyle hem kendi bütçelerine katkı sağlarken hem de mahallerin ihtiyaçları için bikirim sağladıklarına dikkat çekti. Aydın, “Artık Sıfır Atık bilinci oluştu. Her şeyi ayırıyoruz, çünkü bize hizmet olarak geri dönüyor” şeklinde konuştu.
“SIFIR ATIK, SIFIR KAYIP”
Bir başka mahalle sakini Nadir Çalışkan şöyle konuştu:
Evimizdeki poşetleri ikiye ayırıyoruz. Biri sıfır atık poşeti diğeri de normal atık poşeti. Bunları ayırıp sıfır atık kutusuna atıyoruz. Aynı zamanda yolda, sağda solda gördüklerimizi bile getirip, atıyoruz. Görevli arkadaşlar araçlarla geliyorlar, atıkları topluyorlar. Bu hizmetten çok memnunuz. Sıfır Atık, sıfır kayıp.
Ayşe Ünal ise sıfır atık kartlarına yüklenen puanlar ile torunları için alışveriş yaptığını söyledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kızılcahamam, Sıfır Atık'ta örnek oluyor
Sıfır Atık Projesi, pilot ilçe seçilen Ankara Kızılcahamam’da başarıyla uygulanıyor. Kızılcahamam’dan görüntüler paylaşan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, “Sıfır Atık Hareketimize pilot ilçe Kızılcahamam’da gencinden yaşlısına tüm vatandaşlarımız destek verdi. Şimdi pilot ilçe sayımızı 7 bölgeye yayarak Kızılcahamam gibi örnekleri daha da artıracağız” dedi.
ANKARA (İGFA) - Ankara Kızılcahamam 2019 yılında sıfır atık uygulaması için pilot ilçe seçildi. İlçe genelinde geri kazanılabilir atıklar için toplama sistemi oluşturuldu ve atık getirme merkezi kuruldu. Vatandaşlar atıklarını, Sıfır Atık Bahçesi, Sıfır Atık Otobüsü ve depozito iade noktalarına bırakabiliyor. Her hanenin bir Sıfır Atık Toplama Kartı bulunuyor. Toplanan atığın kilosuna göre vatandaşların kartlarına puan yükleniyor. Bu puanlar yine ilçedeki marketlerde para yerine kullanılabiliyor.
İLÇEYE SIFIR ATIK BAHÇESİ KURULDU
İlçeye kurulan Sıfır Atık Bahçesi ise 5 bölümden oluşuyor. Atıkların depolandığı ve depozito işlemlerinin uygulandığı ‘atık bölmesi’nin yanı sıra bahçede geri dönüşüm malzemeler ile öğretmen ve öğrencilerin tasarım ürünler yaptığı ‘geri dönüşüm atölyesi’ bulunuyor. Yine bahçede çocukların vakit geçirebilecekleri ‘Sıfır Atık Oyun Alanı’, takas sistemiyle kitap ve oyuncak satışlarının gerçekleştiği ‘ambalajsız atık dükkanı’ ve ‘Sıfır Atık Kafeteryası’ yer alıyor.
PİLOT İLÇELER 7 BÖLGEYE YAYILACAK
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum sosyal medya hesabından Kızılcahamam’dan görüntüler paylaştı. Pilot ilçe sayısının 7 bölgeye yayılacağına dikkat çeken Bakan Kurum, “Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi'nin himayelerinde başlattığımız Sıfır Atık Hareketimize pilot ilçe Kızılcahamam’da gencinden yaşlısına tüm vatandaşlarımız destek verdi. Şimdi pilot ilçe sayımızı 7 bölgeye yayarak Kızılcahamam gibi örnekleri daha da artıracağız” ifadelerini kullandı.
Sıfır Atık Uygulamaları Daire Başkanı Okan Bahrioğlu da “Pilot ilçe sayımızı arttırarak, Sıfır Atık farkındalığı ve bilincinin tüm vatandaşlarımıza yaygınlaştırılmasını hedefliyoruz” dedi.
“PUANLARI MAHALLEMİZİN İHTİYAÇLARINDA DA KULLANIYORUZ”
Projeye yoğun ilgi gösteren vatandaşlar bir yandan topladıkları atıkları makinelere atarak sıfır atık bilinciyle hareket ederken diğer yandan bütçelerine de katkı sağlamış oluyor. Projenin başarıyla devam ettiği Üçbaş Mahallesi'nin muhtarı Halil İzzet Ceylan, “Araç geldiğinde atıkları tartıyor. Burada tartılan atıkların depozito bedelleri Sıfır Atık Kartları’na yükleniyor. Bizim mahallemize de Sıfır Atık Kartı verdiler. Buna puanlar yükleniyor. Bu puanları mahallemizin ihtiyaçlarında kullanıyoruz. Önceden mahalle araları poşetlerden geçilmiyordu, şimdi geri dönüşümle birlikte etrafımız da temizlenmiş oldu” dedi.
“ÇÖPE DEĞİL, MAVİ KONTEYNERLERE ATIYORUZ”
Mahalle sakini Mehmet Özçelik de “Herkes alıştı, atıklarımızı çöpe değil, mavi konteynerlere atıyoruz. Hem çevremizi temiz tutuyoruz hem de atıklarımızı dönüştürüyoruz” diye konuştu.
“SIFIR ATIK BİLİNCİ OLUŞTU”
Zeki Aydın ise depozito sistemiyle hem kendi bütçelerine katkı sağlarken hem de mahallerin ihtiyaçları için bikirim sağladıklarına dikkat çekti. Aydın, “Artık Sıfır Atık bilinci oluştu. Her şeyi ayırıyoruz, çünkü bize hizmet olarak geri dönüyor” şeklinde konuştu.
“SIFIR ATIK, SIFIR KAYIP”
Bir başka mahalle sakini Nadir Çalışkan şöyle konuştu:
Evimizdeki poşetleri ikiye ayırıyoruz. Biri sıfır atık poşeti diğeri de normal atık poşeti. Bunları ayırıp sıfır atık kutusuna atıyoruz. Aynı zamanda yolda, sağda solda gördüklerimizi bile getirip, atıyoruz. Görevli arkadaşlar araçlarla geliyorlar, atıkları topluyorlar. Bu hizmetten çok memnunuz. Sıfır Atık, sıfır kayıp.
Ayşe Ünal ise sıfır atık kartlarına yüklenen puanlar ile torunları için alışveriş yaptığını söyledi.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
YALOVA’NIN YENİ BAŞSAVCISI YUNUS EMRE BÜYÜKYURT OLDU
HSK'nın 2026 Yaz Kararnamesi ile Tokat Cumhuriyet Başsavcısı Yunus Emre Büyükyurt, Yalova Cumhuriyet Başsavcılığına atandı. Görevi devreden Duygu Bayar Öksüz ise İstanbul Gaziosmanpaşa Cumhuriyet Başsavcı Vekilliği görevine getirildi.
ÇINARCIK'TAKİ BEBEK DARP DAVASI!
Çınarcık'ta 14 aylık bebeğin darp edildiği davanın ikinci duruşmasında, sanık Ş.E. yurt dışı çıkış yasağı ve imza şartıyla tahliye edildi. Ailenin ağır ceza talebi reddedilirken, baba Muhammed Baca karara tepki göstererek mücadeleye devam edeceğini açıkladı.
MAHKEMEDEN TAHLİYE KARARI
Çınarcık'ta 14 aylık bebeğin darp edildiği davada sanık Ş.E., yurt dışı çıkış yasağı ve imza şartıyla tahliye edildi. Ailenin ağır ceza talebi reddedilirken, baba Muhammed Baca karara tepki göstererek adaleti arayacağını açıkladı.
SAFRA KESESİNDEN 3 BİNİ AŞKIN TAŞ ÇIKTI!
Yalova Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde 76 yaşındaki Nimet Gürkan'ın safra kesesinden, Dr. Mehmet Ali Yücesoy tarafından gerçekleştirilen operasyonla 3 bini aşkın taş çıkarıldı. Nadir görülen vakayı atlatan hasta taburcu edildi.
SAFRA KESESİNDEN 3 BİNİ AŞKIN TAŞ ÇIKTI!
Yalova Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde 76 yaşındaki Nimet Gürkan'ın safra kesesinden, Dr. Mehmet Ali Yücesoy tarafından gerçekleştirilen operasyonla 3 bini aşkın taş çıkarıldı. Nadir görülen vakayı atlatan hasta taburcu edildi.
TERSANEDE ACI ÖLÜM
Yalova Altınova'da tersane işçisi Serkan Çelik, çalışma sırasında fenalaşarak hayatını kaybetti. Hastanede yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayan Çelik'in ölüm nedeni için güvenlik güçleri inceleme başlattı.