Kayseri Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş. 21 Megawatt (MW) gücündeki rüzgâr enerji santrali projesiyle temiz enerji alanında önemli bir adım atıyor.
Haber Giriş Tarihi: 20.07.2024 10:06
Haber Güncellenme Tarihi: 20.07.2024 10:06
Kaynak:
IGF
KAYSERİ (İGFA) - Ulaşım A.Ş. yönetimi, dünyadaki en büyük türbin üreticilerinden biri olan Nordex şirketi ve proje paydaşları ile birlikte Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç’ı ziyaret ederek, proje hakkında bilgilendirmelerde bulundu.
Kayseri Büyükşehir Belediyesi Başkanlık Toplantı Salonu’nda gerçekleşen toplantıya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı ve Kayseri Ulaşım A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Hasdal, Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Mehmet Canbulut, Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Akif Erdoğan ve proje firmalarının yetkilileri katıldı.
Aldığı brifingin ardından açıklamalarda bulunan Başkan Büyükkılıç, temiz enerjinin sürdürülebilir bir geleceğe katkısını vurgulayarak, bu tür projelerin Kayseri'nin çevre dostu ve yenilikçi vizyonunu desteklediğini belirtti. Başkan Büyükkılıç, “Toplu taşımada temiz enerjinin önemine dikkat çeken bu proje, toplu ulaşım sektöründe yapılan ilk ve en büyük rüzgâr enerji santrali olma özelliğini taşıyor. Bu tür projelerin fikir aşamasından hayata geçirilme aşamasına kadar geçen süreçte, zahmetli ve zorlu aşamaların üstesinden gelinmiştir ve gelmeye de devam etmekteyiz. İlk olma özelliği taşıyan bu projeye emeği geçen tüm paydaşlara teşekkür ediyorum” dedi.
Kayseri Büyükşehir Belediyesi'nin bu girişiminin, toplu taşıma sisteminde çevreci çözümler sunarak enerji maliyetlerini düşürmeyi ve karbon ayak izini azaltmayı hedeflediğine vurgu yapan Büyükkılıç, “Kayseri Büyükşehir Belediyesi, bu projeyle sadece yerel anlamda değil, ülke genelinde benzer projelere öncülük etmeyi ve temiz enerji kullanımı konusunda farkındalık oluşturmayı amaçlıyor” diye konuştu.
Projenin ilerleyişinden duyduğu memnuniyeti dile getiren Başkan Büyükkılıç, RES projesinin yapımının en hızlı şekilde bitirilmesinin planlandığını sözlerine ekledi.
Yenilenebilir ve temiz enerjiden elde dilen ve çevreci bir üretimin gerçekleştirilmesi amacıyla ortaya konulan projede, İncesu Fırınönü mevkiinde belirlenen alanda toplam 21 Megawatt gücünde 3 adet türbin kurulması planlanırken, RES projesi ile raylı sistemin bütün elektriğinin karşılanması hedefleniyor. Proje sayesinde, karbon emisyonunda yıllık 14 bin 883 ton azaltım sağlanması öngörülüyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kayseri Büyükşehir 'rüzgar'ı arkasına aldı
Kayseri Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş. 21 Megawatt (MW) gücündeki rüzgâr enerji santrali projesiyle temiz enerji alanında önemli bir adım atıyor.
KAYSERİ (İGFA) - Ulaşım A.Ş. yönetimi, dünyadaki en büyük türbin üreticilerinden biri olan Nordex şirketi ve proje paydaşları ile birlikte Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç’ı ziyaret ederek, proje hakkında bilgilendirmelerde bulundu.
Kayseri Büyükşehir Belediyesi Başkanlık Toplantı Salonu’nda gerçekleşen toplantıya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı ve Kayseri Ulaşım A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Hasdal, Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Mehmet Canbulut, Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Akif Erdoğan ve proje firmalarının yetkilileri katıldı.
Aldığı brifingin ardından açıklamalarda bulunan Başkan Büyükkılıç, temiz enerjinin sürdürülebilir bir geleceğe katkısını vurgulayarak, bu tür projelerin Kayseri'nin çevre dostu ve yenilikçi vizyonunu desteklediğini belirtti. Başkan Büyükkılıç, “Toplu taşımada temiz enerjinin önemine dikkat çeken bu proje, toplu ulaşım sektöründe yapılan ilk ve en büyük rüzgâr enerji santrali olma özelliğini taşıyor. Bu tür projelerin fikir aşamasından hayata geçirilme aşamasına kadar geçen süreçte, zahmetli ve zorlu aşamaların üstesinden gelinmiştir ve gelmeye de devam etmekteyiz. İlk olma özelliği taşıyan bu projeye emeği geçen tüm paydaşlara teşekkür ediyorum” dedi.
Kayseri Büyükşehir Belediyesi'nin bu girişiminin, toplu taşıma sisteminde çevreci çözümler sunarak enerji maliyetlerini düşürmeyi ve karbon ayak izini azaltmayı hedeflediğine vurgu yapan Büyükkılıç, “Kayseri Büyükşehir Belediyesi, bu projeyle sadece yerel anlamda değil, ülke genelinde benzer projelere öncülük etmeyi ve temiz enerji kullanımı konusunda farkındalık oluşturmayı amaçlıyor” diye konuştu.
Projenin ilerleyişinden duyduğu memnuniyeti dile getiren Başkan Büyükkılıç, RES projesinin yapımının en hızlı şekilde bitirilmesinin planlandığını sözlerine ekledi.
Yenilenebilir ve temiz enerjiden elde dilen ve çevreci bir üretimin gerçekleştirilmesi amacıyla ortaya konulan projede, İncesu Fırınönü mevkiinde belirlenen alanda toplam 21 Megawatt gücünde 3 adet türbin kurulması planlanırken, RES projesi ile raylı sistemin bütün elektriğinin karşılanması hedefleniyor. Proje sayesinde, karbon emisyonunda yıllık 14 bin 883 ton azaltım sağlanması öngörülüyor.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
Tehlike bakın ne kadar uzakta
16 Haziran 2026'da Balıkesir açıklarında meydana gelen 3.7 büyüklüğündeki deprem sonrası Prof. Dr. Osman Bektaş, KAF'ın Güney Kolu'nda 1935'ten beri süren gerilim birikiminin arttığına ve bu durumun özellikle Yalova kıyılarını ilgilendirdiğine dikkat çekti.
MARMARA’DA 3.7’LİK GÜNEY KOL DEPREMİ YALOVAYI YAKINDAN İLGİLENDİRİYOR
16 Haziran 2026'da Balıkesir açıklarında meydana gelen 3.7 büyüklüğündeki deprem sonrası Prof. Dr. Osman Bektaş, KAF'ın Güney Kolu'ndaki 91 yıllık enerji birikimine ve fay hattının Yalova kıyılarına yakınlığına dikkat çekti.
TERMAL'DE ŞÜPHELİ ÖLÜM
Yalova'nın Termal ilçesinde günlerdir aranan yabancı uyruklu 18 yaşındaki B.A.M., Üvezpınar Mahallesi'ndeki ormanlık alanda bir ağaçta ölü bulundu. Cumhuriyet Başsavcılığı olayla ilgili soruşturma başlatırken, ölüm nedeni araştırılıyor.
ECE'Lİ FENERBAHÇE YALOVA’DA KUPA KALDIRDI
Yalova'da 13-14 Haziran'de düzenlenen Büyükler Türkiye Kupası'nda Fenerbahçe hem kadınlar hem de erkekler kategorisinde şampiyon oldu. Yalovalı milli sporcu Ece Haraç, formasını giydiği Fenerbahçe ile memleketinde kupayı kaldırmanın gururunu yaşadı.
Başpehlivanlar Fevziye’de Buluşacak
Yalova'nın Altınova ilçesi Fevziye Köyü'nde, 19-20 Haziran tarihlerinde 116. Tarihi Fevziye Yağlı Güreşleri düzenlenecek. Ali Gürbüz, İsmail Balaban gibi isimlerin yer aldığı organizasyonda toplam 350 güreşçi er meydanına çıkacak.
YALOVA’DA MÜLKİ İDAREDE DEĞİŞİM
17 Haziran 2026 tarihli kararnameyle Yalova'da mülki idare değişti. Asalet Karabulut ve Bekir Sıtkı Dağ, Amasra Kaymakamı Muhammet Çetin de Yalova Vali Yardımcılığı Vali Yardımcısı, Göksu Bayram ise Altınova Kaymakamı oldu. İdil Özdemir Doğan Şırnak'a, Halil İbrahim Kazar ise Sakarya'ya atandı.