2023 yılı itibarıyla Türkiye'de internet kullanım oranı son 4 yılda yüzde 15,7 artarak yüzde 87,1’e ulaştı. Sabit ve mobil genişbant internet abone sayısı geçen yıla göre yüzde 2,9 artarak toplamda 93,3 milyona ulaştı.
Haber Giriş Tarihi: 30.08.2024 12:05
Haber Güncellenme Tarihi: 30.08.2024 12:05
Kaynak:
IGF
ANKARA (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu’nun (BTK) 2023 yılı elektronik haberleşme sektörü verilerine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’de mobil şebeke abone sayısının 92 milyon 900 bin 137’ye ulaştığını, sabit şebeke abone sayısının ise 9 milyon 396 bin 107 olduğunu vurgulayarak, “2023 yılı itibariyle ülkemizde internet kullanım oranı son 4 yılda yüzde 15,7 artarak yüzde 87,1’e ulaştı. Nüfusumuzun internet kullanımı ise dünya ortalaması yüzde 67’nin oldukça üzerindedir. Ülkemizdeki internet kullanım oranı son 4 yılda yüzde 15,7 artmıştır. Haberleşme ve iletişim alanında yaptığımız yatırımlarla Türkiye’de iletişim altyapısını güçlendirmeye devam ediyoruz.” dedi. Hızla gelişen ve değişen dünyada bağlantının herkes için hayati önem taşıdığına dikkat çeken Bakan Uraloğlu, “Dünya genelinde yaklaşık 5 milyar insan internet teknolojilerini kullanıyor. Son 22 yılda ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısına yaptığımız 275 milyar dolar yatırım ile Türkiye bu alanda önemli gelişmeler kat etti. Sabit ve mobil genişbant internet abone sayımız geçen yıla göre yüzde 2,9 artarak toplamda 93,3 milyona ulaştı. Bunların 73 milyon 715 bin 377’si mobil, 19 milyon 600 bin 230’u sabit ve 6 milyon 753 bin 379’u fiber abonesidir.” diye konuştu.
‘’TÜRKİYE OECD ÜLKELERİ İÇİNDE SABİT İNTERNET YAYGINLIĞI EN ÇOK ARTAN ÜLKE OLMUŞTUR”
Genişbant abonelerinin çoğunluğunu mobil genişbant abonelerinin oluşturduğunu belirten Uraloğlu, 2009 yılında başlayan 3G ve 2016 yılında başlayan 4,5G hizmeti ile mobil genişbant abone sayısının hızla arttığı ve 2023 yılı sonunda 73,7 milyon aboneye, toplam genişbant abone sayısının yüzde 79’una ulaştığını söyledi. Türkiye ve Ekonomik Kalkınma ve İş Birliği Örgütü (OECD) ülkelerinde sabit genişbant yaygınlığındaki artışlar hakkında da bilgi veren Uraloğlu, “Türkiye OECD ülkeleri içinde 2022-2023 yılları arasındaki bir yıllık süreçte sabit internet yaygınlığı en çok artan ülke oldu. Bu dönemde yıllık ortalama yaygınlık artışı yüzde 1,7 iken ülkemizde bu oran yüzde 2,2 olarak gerçekleşmiştir” diye konuştu.
ELEKTRONİK HABERLEŞME GELİRİ BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE YÜZDE 72 ARTTI
Elektronik haberleşme hizmetlerinden elde edilen verilere ilişkin de bilgi veren Bakan Uraloğlu, elektronik haberleşme gelirinin bir önceki yıla göre yüzde 72 arttığını vurgulayarak, 2019 yılına göre ise 3,4 kat arttığını söyledi. Uraloğlu, 2023 yılında Elektronik haberleşme sektörü gelirinin 224,6 milyar lira olduğunun altını çizdi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İnternet aboneleri 93 milyonu geçti
2023 yılı itibarıyla Türkiye'de internet kullanım oranı son 4 yılda yüzde 15,7 artarak yüzde 87,1’e ulaştı. Sabit ve mobil genişbant internet abone sayısı geçen yıla göre yüzde 2,9 artarak toplamda 93,3 milyona ulaştı.
ANKARA (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu’nun (BTK) 2023 yılı elektronik haberleşme sektörü verilerine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’de mobil şebeke abone sayısının 92 milyon 900 bin 137’ye ulaştığını, sabit şebeke abone sayısının ise 9 milyon 396 bin 107 olduğunu vurgulayarak, “2023 yılı itibariyle ülkemizde internet kullanım oranı son 4 yılda yüzde 15,7 artarak yüzde 87,1’e ulaştı. Nüfusumuzun internet kullanımı ise dünya ortalaması yüzde 67’nin oldukça üzerindedir. Ülkemizdeki internet kullanım oranı son 4 yılda yüzde 15,7 artmıştır. Haberleşme ve iletişim alanında yaptığımız yatırımlarla Türkiye’de iletişim altyapısını güçlendirmeye devam ediyoruz.” dedi. Hızla gelişen ve değişen dünyada bağlantının herkes için hayati önem taşıdığına dikkat çeken Bakan Uraloğlu, “Dünya genelinde yaklaşık 5 milyar insan internet teknolojilerini kullanıyor. Son 22 yılda ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısına yaptığımız 275 milyar dolar yatırım ile Türkiye bu alanda önemli gelişmeler kat etti. Sabit ve mobil genişbant internet abone sayımız geçen yıla göre yüzde 2,9 artarak toplamda 93,3 milyona ulaştı. Bunların 73 milyon 715 bin 377’si mobil, 19 milyon 600 bin 230’u sabit ve 6 milyon 753 bin 379’u fiber abonesidir.” diye konuştu.
‘’TÜRKİYE OECD ÜLKELERİ İÇİNDE SABİT İNTERNET YAYGINLIĞI EN ÇOK ARTAN ÜLKE OLMUŞTUR”
Genişbant abonelerinin çoğunluğunu mobil genişbant abonelerinin oluşturduğunu belirten Uraloğlu, 2009 yılında başlayan 3G ve 2016 yılında başlayan 4,5G hizmeti ile mobil genişbant abone sayısının hızla arttığı ve 2023 yılı sonunda 73,7 milyon aboneye, toplam genişbant abone sayısının yüzde 79’una ulaştığını söyledi. Türkiye ve Ekonomik Kalkınma ve İş Birliği Örgütü (OECD) ülkelerinde sabit genişbant yaygınlığındaki artışlar hakkında da bilgi veren Uraloğlu, “Türkiye OECD ülkeleri içinde 2022-2023 yılları arasındaki bir yıllık süreçte sabit internet yaygınlığı en çok artan ülke oldu. Bu dönemde yıllık ortalama yaygınlık artışı yüzde 1,7 iken ülkemizde bu oran yüzde 2,2 olarak gerçekleşmiştir” diye konuştu.
ELEKTRONİK HABERLEŞME GELİRİ BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE YÜZDE 72 ARTTI
Elektronik haberleşme hizmetlerinden elde edilen verilere ilişkin de bilgi veren Bakan Uraloğlu, elektronik haberleşme gelirinin bir önceki yıla göre yüzde 72 arttığını vurgulayarak, 2019 yılına göre ise 3,4 kat arttığını söyledi. Uraloğlu, 2023 yılında Elektronik haberleşme sektörü gelirinin 224,6 milyar lira olduğunun altını çizdi.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
Başpehlivanlar Fevziye’de Buluşacak
Yalova'nın Altınova ilçesi Fevziye Köyü'nde, 19-20 Haziran tarihlerinde 116. Tarihi Fevziye Yağlı Güreşleri düzenlenecek. Ali Gürbüz, İsmail Balaban gibi isimlerin yer aldığı organizasyonda toplam 350 güreşçi er meydanına çıkacak.
YALOVA’DA MÜLKİ İDAREDE DEĞİŞİM
17 Haziran 2026 tarihli kararnameyle Yalova'da mülki idare değişti. Asalet Karabulut ve Bekir Sıtkı Dağ, Amasra Kaymakamı Muhammet Çetin de Yalova Vali Yardımcılığı Vali Yardımcısı, Göksu Bayram ise Altınova Kaymakamı oldu. İdil Özdemir Doğan Şırnak'a, Halil İbrahim Kazar ise Sakarya'ya atandı.
3 YENİ VALİ YARDIMCISI ATANDI, ALTINOVA KAYMAKAMI DEĞİŞTİ
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 17 Haziran 2026 tarihli kararnamesiyle Yalova'ya Asalet Karabulut ve Bekir Sıtkı Dağ ,Amasra Kaymakamı Muhammet Çetin de Yalova Vali Yardımcılığı vali yardımcısı olarak atandı. İdil Özdemir Doğan Şırnak'a, Halil İbrahim Kazar Sakarya'ya atanırken Göksu Bayram Altınova Kaymakamı oldu.
YENİ DÖNEM BAŞLIYOR
HSK 2026 Yaz Kararnamesi ile Yalova Adliyesi'nde geniş görev değişiklikleri yapıldı. Yunus Emre Büyükyurt Başsavcılığa, Emin Oğuz Ağır Ceza Mahkemesi Başkanlığına atandı. Başsavcı Duygu Bayar Öksüz ve birçok hakim ile savcı farklı illere görevlendirildi.
Yalova adliyesinde görev değişimi
HSK 2026 Yaz Kararnamesi ile Yalova Adliyesi'nde geniş görev değişiklikleri yapıldı. Yunus Emre Büyükyurt Başsavcılığa, Emin Oğuz Ağır Ceza Mahkemesi Başkanlığına atandı. Başsavcı Duygu Bayar Öksüz ve birçok hakim ile savcı farklı illere görevlendirildi.
CHP'Lİ BECAN'IN "TARAFSIZIZ" ÇIKIŞI TARTIŞMA YARATTI:
CHP Yalova Milletvekili Tahsin Becan, partideki genel başkanlık ve 'mutlak butlan' tartışmalarında taraf olmayacağını açıkladı. Yeni parti iddialarını reddeden Becan, ayrışmaların iktidara fayda sağladığını belirterek birlik çağrısında bulundu.