Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün Adana’ya gelişinin 101. Yıldönümü törenlerle kutlandı.
Haber Giriş Tarihi: 16.03.2024 09:42
Haber Güncellenme Tarihi: 16.03.2024 09:42
Kaynak:
IGF
ADANA (İGFA) - İlk olarak Atatürk Parkı’nda düzenlenen törende Vali Yavuz Selim Köşger, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar ile 6. Kolordu ve Garnizon Komutanı Tümgeneral Mehmet Özener, Atatürk Anıtı önünde saygı duruşunda bulundu, İstiklal Marşı okudu. Sivil ve askeri erkanın katıldığı törende Vali Yavuz Selim Köşger, Başkan Zeydan Karalar ve Tümgeneral Mehmet Özener anıta çelenk koydu.
Başkan Zeydan Karalar, 15 Mart 1923’te, Mustafa Kemal Atatürk’ün Adana’yı ziyaretiyle ilgili şu mesajı verdi:
“Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk, yurt gezilerini, genellikle önemli siyasal ve sosyal değişimlerin yaşandığı günlerin hemen öncesi veya sonrasında gerçekleştirmiştir ve bu geziler esnasında en çok ziyaret ettiği illerin başında Adana gelir.
Mustafa Kemal Atatürk, genel veya özel olarak çıktığı yurt gezilerinde Adana’yı 3’ü Cumhuriyet ilan edilmeden önce, 6’sı ilan edildikten sonra olmak üzere toplam 9 defa ziyaret etmiş. Adana’ya ilk kez 31 Ekim 1918 tarihinde Yıldırım Orduları Grup Komutanlığı görevini devralmak için geldi.
Adana’ya ikinci gelişi, 5 Ağustos 1920’de Millî Mücadele yıllarında gerçekleştirilen Pozantı Kongresi’ne başkanlık yapmak üzere oldu.
Mustafa Kemal Atatürk, Adana’ya 3. ziyaretini ise tam 101 yıl önce bugün, yani 15 Mart 1923’te gerçekleştirmiştir. Atatürk, Millî Mücadele’nin başarıya ulaşmasından sonra güney vilâyetlerini kapsayan ilk gezisine 13 Mart 1923 tarihinde başlamış ve 15 Mart’ta Adana’ya gelmiştir.
Mustafa Kemal Atatürk, Adana’ya gelmeden önce Yenice İstasyonu’nda sevinç gösterileriyle karşılanmış, Mersin ve Tarsus’tan gelen heyetler, Tarsus ve Mersin’i de şereflendirmesini istemişlerdir. Taleplere olumlu yanıt veren Atatürk, yarım saatlik bir duraklamadan sonra Adana’ya doğru hareket eder. Trenin Adana’daki istasyona girmesiyle büyük bir coşku ve sevinç yaşanır.
Mustafa Kemal Atatürk, kendisine yönelik veciz bir nutuk üzerine; “Kırk asırlık Türk yurdu düşman elinde kalamaz” diyerek Hatay konusundaki tavrını ilk defa bu istasyonda net bir şekilde ortaya koymuştur.
Mustafa Kemal Atatürk, ‘Bende bu vakayiin ilk hissi teşebbüsü bu memlekette, bu güzel Adana’da vücut bulmuştur’ sözünü de yine bu gezisi sırasında söylemiş, Kurtuluş Savaşı’nı vermeye Adana’da, Adanalılardan aldığı güçle karar verdiğini belirterek, Adanalıları sonsuza kadar onurlandırmıştır.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Atatürk'ün Adana'ya gelişinin 101'nci yılı
Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün Adana’ya gelişinin 101. Yıldönümü törenlerle kutlandı.
ADANA (İGFA) - İlk olarak Atatürk Parkı’nda düzenlenen törende Vali Yavuz Selim Köşger, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar ile 6. Kolordu ve Garnizon Komutanı Tümgeneral Mehmet Özener, Atatürk Anıtı önünde saygı duruşunda bulundu, İstiklal Marşı okudu. Sivil ve askeri erkanın katıldığı törende Vali Yavuz Selim Köşger, Başkan Zeydan Karalar ve Tümgeneral Mehmet Özener anıta çelenk koydu.
Başkan Zeydan Karalar, 15 Mart 1923’te, Mustafa Kemal Atatürk’ün Adana’yı ziyaretiyle ilgili şu mesajı verdi:
“Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk, yurt gezilerini, genellikle önemli siyasal ve sosyal değişimlerin yaşandığı günlerin hemen öncesi veya sonrasında gerçekleştirmiştir ve bu geziler esnasında en çok ziyaret ettiği illerin başında Adana gelir.
Mustafa Kemal Atatürk, genel veya özel olarak çıktığı yurt gezilerinde Adana’yı 3’ü Cumhuriyet ilan edilmeden önce, 6’sı ilan edildikten sonra olmak üzere toplam 9 defa ziyaret etmiş. Adana’ya ilk kez 31 Ekim 1918 tarihinde Yıldırım Orduları Grup Komutanlığı görevini devralmak için geldi.
Adana’ya ikinci gelişi, 5 Ağustos 1920’de Millî Mücadele yıllarında gerçekleştirilen Pozantı Kongresi’ne başkanlık yapmak üzere oldu.
Mustafa Kemal Atatürk, Adana’ya 3. ziyaretini ise tam 101 yıl önce bugün, yani 15 Mart 1923’te gerçekleştirmiştir. Atatürk, Millî Mücadele’nin başarıya ulaşmasından sonra güney vilâyetlerini kapsayan ilk gezisine 13 Mart 1923 tarihinde başlamış ve 15 Mart’ta Adana’ya gelmiştir.
Mustafa Kemal Atatürk, Adana’ya gelmeden önce Yenice İstasyonu’nda sevinç gösterileriyle karşılanmış, Mersin ve Tarsus’tan gelen heyetler, Tarsus ve Mersin’i de şereflendirmesini istemişlerdir. Taleplere olumlu yanıt veren Atatürk, yarım saatlik bir duraklamadan sonra Adana’ya doğru hareket eder. Trenin Adana’daki istasyona girmesiyle büyük bir coşku ve sevinç yaşanır.
Mustafa Kemal Atatürk, kendisine yönelik veciz bir nutuk üzerine; “Kırk asırlık Türk yurdu düşman elinde kalamaz” diyerek Hatay konusundaki tavrını ilk defa bu istasyonda net bir şekilde ortaya koymuştur.
Mustafa Kemal Atatürk, ‘Bende bu vakayiin ilk hissi teşebbüsü bu memlekette, bu güzel Adana’da vücut bulmuştur’ sözünü de yine bu gezisi sırasında söylemiş, Kurtuluş Savaşı’nı vermeye Adana’da, Adanalılardan aldığı güçle karar verdiğini belirterek, Adanalıları sonsuza kadar onurlandırmıştır.”
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
TERSANEDE ACI ÖLÜM
Yalova Altınova'da tersane işçisi Serkan Çelik, çalışma sırasında fenalaşarak hayatını kaybetti. Hastanede yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayan Çelik'in ölüm nedeni için güvenlik güçleri inceleme başlattı.
ALTINOVA’DA TERSANEDE ACI ÖLÜM
Yalova'nın Altınova ilçesindeki bir tersanede çalışan 1986 doğumlu Serkan Çelik, halat çektiği sırada fenalaşarak hayatını kaybetti. Güvenlik güçleri olayla ilgili inceleme başlatırken, ölüm nedeni yapılacak soruşturma ile netleşecek.
52 ŞÜPHELİYE GÖZALTI KARARI
Bursa Orhangazi merkezli Yalova, İstanbul ve Ağrı'da düzenlenen narkotik operasyonunda, 4 aylık takip sonucu 52 şüpheli hakkında gözaltı kararı verildi. Özel harekat ve helikopter destekli baskınlarda çok sayıda kişi yakalandı.
4 ilde şafak operasyonu
Bursa Orhangazi merkezli; Yalova, İstanbul ve Ağrı'da düzenlenen helikopter ve özel harekat destekli narkotik operasyonunda, 4 aylık takip sonucu uyuşturucu ticareti yaptığı belirlenen 52 şüpheli hakkında gözaltı kararı verildi.
Dış Cephede Ayrışmalar Başladı
2026'da açılması planlanan yeni Yalova Lisesi binasının dış cephesindeki granit kaplamaların ayrıştığı ve yapısal sorunlar olduğu iddia edildi. Akce İnşaat tarafından yapılan bina hakkında vatandaşlar ve mimar Erol Tatar kalite endişelerini dile getirdi.
Dış Cephede Ayrışmalar Başladı
2026'da açılması planlanan yeni Yalova Lisesi binasının dış cephesindeki granit kaplamalarda ayrışmalar olduğu iddia edildi. Akce İnşaat tarafından yapılan yapıdaki kalite sorunları sosyal medyada tepki çekerken, gözler resmi açıklamalara çevrildi.