Dünyanın en büyük 'elektrikli ağır hizmet tipi' yolculuğu
Dünyanın en büyük 'elektrikli ağır hizmet tipi' yolculuğu
Danfoss'un 20 ton ağırlığında ve 17 metre uzunluğundaki ağır hizmet tipi elektrikli kamyonu, 12-14 Haziran tarihleri arasında "Dünyanın en büyük elektrikli yolculuğu"nda 48 elektrikli binek araca eşlik etti. Elektrikli kamyonlar, Danfoss’un üretim tesislerinde ve lojistik operasyonlarında kargo taşımacılığının daimi bir parçası olarak dikkat çekiyor.
Haber Giriş Tarihi: 14.08.2024 11:42
Haber Güncellenme Tarihi: 14.08.2024 11:42
Kaynak:
IGF
İSTANBUL (İGFA) - Uluslararası Enerji Ajansı'na (IEA) göre, kamyonlar ve diğer ağır taşımacılık yapan hizmet araçları 2020 yılında yıllık 1.776 milyon ton CO2 salınımı ortaya çıkarıyor. Ancak, Avrupa'da kara yolu ile taşınan tüm malların yüzde 45'i 300 km'den daha kısa mesafe kat ediyor. Elektrifikasyon dönüşüm mümkün olan alanlarda gerekli adımlar atılarak ciddi emisyon tasarrufu sağlanabileceği belirtiliyor.
Danfoss, elektrikle çalışan kamyonuyla önemli bir serüveni başarıyla tamamladı. Danimarka’dan Fransa’nın Le Mans şehrine 1.300 kilometreden fazla yol kat etti. Bu yolculuk, 24 saatlik bir yarış etkinliğiyle aynı dönemde, 48 elektrikli binek araçla birlikte gerçekleştirildi.
20 ton ağırlığında ve 17 metre uzunluğundaki elektrikli kamyon, organizatörlerin "Dünyanın en büyük elektrikli araç yolculuğu" olarak adlandırdığı etkinlikte yerini aldı. Üç gün süren ve GodEnergi şirketi tarafından kar amacı gütmeyen bir etkinlik olarak düzenlenen yolculuk, ağır taşımacılık hizmetlerinde elektrik enerjisine geçişin, saatlik şarj başına sürüş menzil kapasitesinin artırılmasının ve ağır hizmet tipi taşımacılığın karbondan arındırılma potansiyelinin önemine ışık tuttu. Araç hem ulaşımda hem de lojistikte elektrik enerjisinin yaygınlaştırılmasına yönelik geliştirilen son teknolojilerin ve kaydedilen önemli aşamaların canlı bir örneği haline geldi.
NORDBORG ’TAN LE MANS’A KADAR TAMAMEN ELEKTRİKLİ TAŞIMACILIK
Toplamda 48 elektrikli araçtan ve 115 kişiden oluşan konvoy, 12 Haziran’da Danimarka’nın Nordborg şehrinden yola çıktı. Aynı gün Almanya sınırını geçen konvoy, Hollanda'ya ulaştı. 13 Haziran’da Hollanda üzerinden Belçika’ya ve devamında Le Mans’a ulaştı. Katılımcıların tüm yolculuk boyunca kullandığı tek güç kaynağı elektrik enerjisi olurken, molalarda ihtiyaç duyulan tüm gereksinimler araçlardan sağlandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Dünyanın en büyük 'elektrikli ağır hizmet tipi' yolculuğu
Danfoss'un 20 ton ağırlığında ve 17 metre uzunluğundaki ağır hizmet tipi elektrikli kamyonu, 12-14 Haziran tarihleri arasında "Dünyanın en büyük elektrikli yolculuğu"nda 48 elektrikli binek araca eşlik etti. Elektrikli kamyonlar, Danfoss’un üretim tesislerinde ve lojistik operasyonlarında kargo taşımacılığının daimi bir parçası olarak dikkat çekiyor.
İSTANBUL (İGFA) - Uluslararası Enerji Ajansı'na (IEA) göre, kamyonlar ve diğer ağır taşımacılık yapan hizmet araçları 2020 yılında yıllık 1.776 milyon ton CO2 salınımı ortaya çıkarıyor. Ancak, Avrupa'da kara yolu ile taşınan tüm malların yüzde 45'i 300 km'den daha kısa mesafe kat ediyor. Elektrifikasyon dönüşüm mümkün olan alanlarda gerekli adımlar atılarak ciddi emisyon tasarrufu sağlanabileceği belirtiliyor.
Danfoss, elektrikle çalışan kamyonuyla önemli bir serüveni başarıyla tamamladı. Danimarka’dan Fransa’nın Le Mans şehrine 1.300 kilometreden fazla yol kat etti. Bu yolculuk, 24 saatlik bir yarış etkinliğiyle aynı dönemde, 48 elektrikli binek araçla birlikte gerçekleştirildi.
20 ton ağırlığında ve 17 metre uzunluğundaki elektrikli kamyon, organizatörlerin "Dünyanın en büyük elektrikli araç yolculuğu" olarak adlandırdığı etkinlikte yerini aldı. Üç gün süren ve GodEnergi şirketi tarafından kar amacı gütmeyen bir etkinlik olarak düzenlenen yolculuk, ağır taşımacılık hizmetlerinde elektrik enerjisine geçişin, saatlik şarj başına sürüş menzil kapasitesinin artırılmasının ve ağır hizmet tipi taşımacılığın karbondan arındırılma potansiyelinin önemine ışık tuttu. Araç hem ulaşımda hem de lojistikte elektrik enerjisinin yaygınlaştırılmasına yönelik geliştirilen son teknolojilerin ve kaydedilen önemli aşamaların canlı bir örneği haline geldi.
NORDBORG ’TAN LE MANS’A KADAR TAMAMEN ELEKTRİKLİ TAŞIMACILIK
Toplamda 48 elektrikli araçtan ve 115 kişiden oluşan konvoy, 12 Haziran’da Danimarka’nın Nordborg şehrinden yola çıktı. Aynı gün Almanya sınırını geçen konvoy, Hollanda'ya ulaştı. 13 Haziran’da Hollanda üzerinden Belçika’ya ve devamında Le Mans’a ulaştı. Katılımcıların tüm yolculuk boyunca kullandığı tek güç kaynağı elektrik enerjisi olurken, molalarda ihtiyaç duyulan tüm gereksinimler araçlardan sağlandı.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
ÇİFTLİKKÖY’DE TOPRAĞA VERİLECEKLER
Başakşehir’de meydana gelen zincirleme trafik kazasında hayatını kaybeden Yalçın ve Emel Tınaz çifti, geride tarifsiz bir acı bıraktı. Çiftlikköy’ün sevilen isimleri olan Tınaz ailesinin vefatı, Yalova’da derin bir üzüntüye yol açtı
“Fay var ama enerji yok”
Deprem bilimci Prof. Dr. Şener Üşümezsoy, Sözcü TV'de Marmara'daki deprem senaryolarını değerlendirdi. Üşümezsoy, Adalar Fayı'nın büyük bir deprem yaratacak yeterli enerjiye sahip olmadığını belirtti. Harita üzerinden riskli bölgeleri göstererek dikkat edilmesi gereken noktaların bilimsel verilerle ele alınması gerektiğini vurguladı.
iLK ETKİLENEN ÜNİVERSİTE OLDU
Yalova'da su kalitesi şüpheleri üzerine üniversitenin yemekhane hizmetlerinde değişikliğe gidildi. 8 Aralık 2025'ten itibaren öğle yemeklerinde kumanya verilecek, akşam yemekleri durdurulacak. Kuraklık nedeniyle şebeke suyu sağlık standartlarını karşılamıyor.
Öğle yemeği “kumanya” olacak, akşam yemeği durduruldu
Kuraklık nedeniyle su kalitesinin düşmesi üzerine üniversite, öğrenci ve personelin sağlığı için yemekhane düzenlemesine gitti.
Yalova Adliyesine İki Önemli Atama
HSK'nın 2 Aralık 2025'teki kura töreniyle Yalova Adliyesi'ne Batuhan Kandemir ve Gökhan Ulusoy atandı. Yeni atamalarla ağır ceza mahkemelerinin iş yükünün azaltılması ve adalet hizmetlerinin hızlandırılması hedefleniyor.
Dijital Para Operasyonu
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı, PAYCO Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. hakkında dört ilde operasyon düzenledi. Yalova'da örgüt bağlantılı para trafiği tespit edildi. Yasadışı bahis ve dolandırıcılık suçlarından soruşturma sürüyor. PAYCO'ya el konuldu.