Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

KİMLER GELDİ, KİMLER GEÇTİ…

Yazının Giriş Tarihi: 18.06.2026 09:18
Yazının Güncellenme Tarihi: 18.06.2026 09:19

Yalova-Armutlu yolu…

Bir yol düşünün…

Başlandığında takvimler 1998'i gösteriyordu.

Aradan tam 28 yıl geçti.

Dört cumhurbaşkanı…

Altı başbakan…

Dokuz ulaştırma bakanı…

On üç hükümet…

En az dört müteahhit…

Kimler geldi…

Kimler geçti…

Bir tek yol geçemedi.

Verilen sözleri saysanız, neredeyse yolun kilometresi kadar liste çıkar.

Her seçim öncesi aynı cümleler…

"Bu yıl bitecek."

"Seneye açıyoruz."

"Son aşamaya gelindi."

"Tünellerde ışık görüldü."

Işık görüldü de, vatandaş bir türlü yolun sonunu göremedi.

Maliyetler milyonlardan milyarlara çıktı.

Müteahhitler değişti.

Bakanlar değişti.

Hükümetler değişti.

Bir tek değişmeyen, Yalovalının bekleyişi oldu.

Eskiler boşuna dememiş:

"Devlet malı deniz, yemeyen keriz…"

Ama galiba burada kim neyi yedi, kim neyi içti bilinmez…

Bilinen tek şey, milletin vergileriyle yapılan bir yolun 28 yıldır bitirilememesi.

Devlet malı denizse…

Bu denizin suyunu kim içti?

Bu gemiyi kim karaya oturttu?

Bu maliyetleri kim katladı?

Bu gecikmelerin hesabını kim verecek?

Çünkü ortada artık sadece geciken bir yol yok…

Ortada, yıllardır ertelenen bir hesap var.

Çocuktu, baba oldu…

Baba oldu, dede oldu…

Nesiller değişti.

Ama Yalova-Armutlu yolu hâlâ "seneye bitecek" vaatleriyle yaşıyor.

Bu yoldan daha hızlı değişen şey koltuklar oldu.

Bu yoldan daha hızlı ilerleyen şey enflasyon oldu.

Bu yoldan daha hızlı büyüyen şey maliyetler oldu.

Ama yol…

O hâlâ aynı yerde duruyor.

Kimler geldi…

Kimler geçti…

Bir tek o yol geçemedi.

Ve insanın aklına ister istemez şu soru geliyor:

Yoksa bu yolun adı NATO Yolu değil de,

"Devlet Malı Deniz Yolu" mu?

Yolun başladığı yıl doğanlar bugün 28 yaşında. Ehliyet aldı, askere gitti, evlendi, çocuk sahibi oldu… Ama Yalova-Armutlu yolu hâlâ "seneye bitecek" yaşında!

Yolun temelini atanlar emekli oldu, kontrol edenler değişti, müteahhitler değişti, maliyetler katlandı… Yol ise belli ki emekliliğini bekliyor.

Yalova-Armutlu yolunun tek suçu, Türkiye'de doğmuş olması galiba…

Mizah Bir Yana…

28 yılda çocuklar büyüdü, hükümetler değişti, milyarlar harcandı. Yol ise galiba "acelemiz ne?" diyerek ağırdan alıyor….

Allah geçinden versin… Bu gidişle yolu ilk yapanların torunları açılış kurdelesini keserse kimse şaşırmasın!

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    logo
    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.