Milli Elektrikli Anahat Lokomotifi Projesi Eskişehir–5000’in montajını tamamladıklarını belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sırada dinamik testlerin olduğunu söyledi. Bakan Uraloğlu, Milli Elektrikli Hızlı Treni'nin 2025 yılında yolcularıyla buluşacağını duyurdu.
Haber Giriş Tarihi: 23.07.2024 13:42
Haber Güncellenme Tarihi: 23.07.2024 13:42
Kaynak:
IGF
ANKARA (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistemler AŞ’nin (TÜRASAŞ), İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından her yıl açıklanan Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu (İSO 500) listesinde önceki yıla göre 64 basamak birden yükselerek 2023 finansal verileri doğrultusunda sanayinin dev şirketleri arasındaki yerini sağlamlaştırdığını ifade etti.
Bakan Uraloğlu, TÜRASAŞ’ın satış hasılatı, brüt katma değer, öz sermaye, dönem karı ve ihracat tutarı gibi kriterler değerlendirilerek belirlenen sonuçlara göre ISO 500 listesinde yer alan 9 kamu kuruluşundan birisi olduğunu vurguladı.
Demiryolu sanayinde 100 yılı aşan tecrübe ve bilgi birikimiyle ülkemizin raylı sistemler imalat sektöründeki en büyük temsilcisi olan TÜRASAŞ 3 bölge müdürlüğündeki yaklaşık 4 bin personelle toplam 370 bin metrekare kapalı alanda milli ve yerli teknolojiler geliştirmeye ve üretmeye devam ettiğini belirten Bakan Uraloğlu, "Bu süreçte üretimini tamamladığımız Milli Yük Vagonu, Milli Elektrikli Tren setimizin yanı sıra Eskişehir-5000 Elektrikli Anahat Lokomotifi ve Milli Elektrikli Hızlı Trenimizle ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Demiryollarımızı modern yerli araçlarımızla donatmayı sürdürüyoruz. Türkiye’nin üreten gücü olmaktan gurur duyuyoruz.” ifadelerini kullandı.
Yeni koşullara hızla uyum sağlayan fabrikalarda yerli ve milli ürünlerin imalatına devam ettiklerinin altını çizen Uraloğlu, tasarım hızı saatte 176 kilometre olan Milli Elektrikli Tren setinin uluslararası standartlarda üretildiğini belirterek, “Setlerimiz sadece Türkiye için değil dünyada kullanılmak için de üretildi. Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik Sertifikasına sahip (TSI) setler, ihtiyaca göre bölgesel ve şehirlerarası çalıştırılmak üzere 3’lü, 4’lü 5’li ve 6’lı araç sayısına sahip olarak üretiliyor. 5 araçtan oluşan her setimiz 324 yolcu taşıyor. İlk üç seti şu an yolcu taşımacılığına devam eden tren setlerimizin dördüncüsünün de montaj işlemleri ve fabrika testleri de devam ediyor.” dedi.
TÜRASAŞ tarafından üretilen demiryolu intermodal yük taşımacılığında en çok tercih edilen vagonlardan olan Milli Yük Vagonu’nun ise Avrupa’da sınıfının darası en hafif ve en fazla yük taşıyan vagon olduğunu anımsatan Bakan Uraloğlu, üç bojili ve iki şaseli TSI Sertifikasına sahip son teknoloji ürünü vagonun yerlileşme ve millileşme hareketi doğrultusunda oluşturulduğunu vurguladı.
MİLLİ ELEKTRİKLİ HIZLI TREN 2025’TE RAYLARA İNİYOR
Bakan Uraloğlu, saatte 225 kilometre hıza uygun ve 8 araçlı olarak üretilecek Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti’nin tasarım çalışmalarının final aşamasında olduğunu da duyurarak, “584 yolcu taşıma kapasiteli trenimizin tasarım sürecinin yüzde 90’ını tamamlayarak prototip üretimine yönelik süreçleri de başlattık. İlk prototip montajını 2024 yılı sonunda bitireceğiz ve Milli Elektrikli Hızlı Trenimizi, 2025 yılında raylarda göreceğiz.” şeklinde konuştu.
İlklerin ve enlerin projesi Eskişehir – 5000 kapsamında, TCDD Taşımacılık AŞ’nin ihtiyaçlarına uygun yerli ve milli yeni nesil elektrikli anahat lokomotifini geliştirdiklerini de belirten Uraloğlu, montajı ve fabrika içi statik testleri tamamlanan lokomotifin dinamik testlerinin devam ettiğini söyledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Milli elektrikli 2025’te raylarda
Milli Elektrikli Anahat Lokomotifi Projesi Eskişehir–5000’in montajını tamamladıklarını belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sırada dinamik testlerin olduğunu söyledi. Bakan Uraloğlu, Milli Elektrikli Hızlı Treni'nin 2025 yılında yolcularıyla buluşacağını duyurdu.
ANKARA (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistemler AŞ’nin (TÜRASAŞ), İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından her yıl açıklanan Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu (İSO 500) listesinde önceki yıla göre 64 basamak birden yükselerek 2023 finansal verileri doğrultusunda sanayinin dev şirketleri arasındaki yerini sağlamlaştırdığını ifade etti.
Bakan Uraloğlu, TÜRASAŞ’ın satış hasılatı, brüt katma değer, öz sermaye, dönem karı ve ihracat tutarı gibi kriterler değerlendirilerek belirlenen sonuçlara göre ISO 500 listesinde yer alan 9 kamu kuruluşundan birisi olduğunu vurguladı.
Demiryolu sanayinde 100 yılı aşan tecrübe ve bilgi birikimiyle ülkemizin raylı sistemler imalat sektöründeki en büyük temsilcisi olan TÜRASAŞ 3 bölge müdürlüğündeki yaklaşık 4 bin personelle toplam 370 bin metrekare kapalı alanda milli ve yerli teknolojiler geliştirmeye ve üretmeye devam ettiğini belirten Bakan Uraloğlu, "Bu süreçte üretimini tamamladığımız Milli Yük Vagonu, Milli Elektrikli Tren setimizin yanı sıra Eskişehir-5000 Elektrikli Anahat Lokomotifi ve Milli Elektrikli Hızlı Trenimizle ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Demiryollarımızı modern yerli araçlarımızla donatmayı sürdürüyoruz. Türkiye’nin üreten gücü olmaktan gurur duyuyoruz.” ifadelerini kullandı.
Yeni koşullara hızla uyum sağlayan fabrikalarda yerli ve milli ürünlerin imalatına devam ettiklerinin altını çizen Uraloğlu, tasarım hızı saatte 176 kilometre olan Milli Elektrikli Tren setinin uluslararası standartlarda üretildiğini belirterek, “Setlerimiz sadece Türkiye için değil dünyada kullanılmak için de üretildi. Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik Sertifikasına sahip (TSI) setler, ihtiyaca göre bölgesel ve şehirlerarası çalıştırılmak üzere 3’lü, 4’lü 5’li ve 6’lı araç sayısına sahip olarak üretiliyor. 5 araçtan oluşan her setimiz 324 yolcu taşıyor. İlk üç seti şu an yolcu taşımacılığına devam eden tren setlerimizin dördüncüsünün de montaj işlemleri ve fabrika testleri de devam ediyor.” dedi.
TÜRASAŞ tarafından üretilen demiryolu intermodal yük taşımacılığında en çok tercih edilen vagonlardan olan Milli Yük Vagonu’nun ise Avrupa’da sınıfının darası en hafif ve en fazla yük taşıyan vagon olduğunu anımsatan Bakan Uraloğlu, üç bojili ve iki şaseli TSI Sertifikasına sahip son teknoloji ürünü vagonun yerlileşme ve millileşme hareketi doğrultusunda oluşturulduğunu vurguladı.
MİLLİ ELEKTRİKLİ HIZLI TREN 2025’TE RAYLARA İNİYOR
Bakan Uraloğlu, saatte 225 kilometre hıza uygun ve 8 araçlı olarak üretilecek Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti’nin tasarım çalışmalarının final aşamasında olduğunu da duyurarak, “584 yolcu taşıma kapasiteli trenimizin tasarım sürecinin yüzde 90’ını tamamlayarak prototip üretimine yönelik süreçleri de başlattık. İlk prototip montajını 2024 yılı sonunda bitireceğiz ve Milli Elektrikli Hızlı Trenimizi, 2025 yılında raylarda göreceğiz.” şeklinde konuştu.
İlklerin ve enlerin projesi Eskişehir – 5000 kapsamında, TCDD Taşımacılık AŞ’nin ihtiyaçlarına uygun yerli ve milli yeni nesil elektrikli anahat lokomotifini geliştirdiklerini de belirten Uraloğlu, montajı ve fabrika içi statik testleri tamamlanan lokomotifin dinamik testlerinin devam ettiğini söyledi.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
Uyanmadı, Camı Kırdılar
Bağcılar TEM yan yolda aracında uyuyakalan Yalovalı sürücü, tüm müdahalelere rağmen uyanmayınca itfaiye tarafından aracın camı kırılarak çıkarıldı. Sağlık ekiplerinin ilk müdahalesinin ardından hastaneye kaldırıldı.
ÇİFTLİKKÖY’DE TOPRAĞA VERİLECEKLER
Başakşehir’de meydana gelen zincirleme trafik kazasında hayatını kaybeden Yalçın ve Emel Tınaz çifti, geride tarifsiz bir acı bıraktı. Çiftlikköy’ün sevilen isimleri olan Tınaz ailesinin vefatı, Yalova’da derin bir üzüntüye yol açtı
“Fay var ama enerji yok”
Deprem bilimci Prof. Dr. Şener Üşümezsoy, Sözcü TV'de Marmara'daki deprem senaryolarını değerlendirdi. Üşümezsoy, Adalar Fayı'nın büyük bir deprem yaratacak yeterli enerjiye sahip olmadığını belirtti. Harita üzerinden riskli bölgeleri göstererek dikkat edilmesi gereken noktaların bilimsel verilerle ele alınması gerektiğini vurguladı.
iLK ETKİLENEN ÜNİVERSİTE OLDU
Yalova'da su kalitesi şüpheleri üzerine üniversitenin yemekhane hizmetlerinde değişikliğe gidildi. 8 Aralık 2025'ten itibaren öğle yemeklerinde kumanya verilecek, akşam yemekleri durdurulacak. Kuraklık nedeniyle şebeke suyu sağlık standartlarını karşılamıyor.
Öğle yemeği “kumanya” olacak, akşam yemeği durduruldu
Kuraklık nedeniyle su kalitesinin düşmesi üzerine üniversite, öğrenci ve personelin sağlığı için yemekhane düzenlemesine gitti.
Yalova Adliyesine İki Önemli Atama
HSK'nın 2 Aralık 2025'teki kura töreniyle Yalova Adliyesi'ne Batuhan Kandemir ve Gökhan Ulusoy atandı. Yeni atamalarla ağır ceza mahkemelerinin iş yükünün azaltılması ve adalet hizmetlerinin hızlandırılması hedefleniyor.