Malatya Çevre Yolu'nda 2. etap Ağustos sonu açılıyor
Malatya Çevre Yolu'nda 2. etap Ağustos sonu açılıyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Malatya'nın gelişimi ve büyümesi için birçok büyük projeyi hayata geçirdiklerini belirterek, Malatya Çevre Yolu'nun tamamının hizmete sunulmasıyla 60 dakikaya kadar çıkan şehir geçişinin 25 dakikaya düşeceğini açıkladı.
Haber Giriş Tarihi: 12.05.2024 18:21
Haber Güncellenme Tarihi: 12.05.2024 18:21
Kaynak:
IGF
MALATYA (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Malatya'da yapım çalışmaları devam eden en önemli karayolu ulaşım projesi olan Malatya Çevre Yolu şantiyesinde incelemelerde bulundu.
Burada yaptığı konuşmasında Malatyalı vatandaşların heyecanla bitmesini beklediği bir projeyle Malatyalıların bir hayalini daha gerçeği dönüştürdüklerinin altını çizen Bakan Uraloğlu, "Malatyamız, günümüzde de kara, hava ve demiryolu ulaşım ağlarını buluşturan konumuyla 16 ilin geçiş noktasında bölgenin ekonomik ve sosyal merkezi konumundadır. Karadeniz Limanları ile Kuzey Anadolu şehirlerini güneydeki endüstri merkezlerine ve Akdeniz Limanlarına ulaştıran karayolu güzergâhımızın kesişim noktasında stratejik bir konumda yer almaktadır. Bu nedenle Malatyanın ulaşım ağlarının gelişmesine ayrı bir önem veriyoruz" dedi.
Son 22 yılda Malatya'nın ulaşım ve haberleşme altyapısına 76 milyar 302 milyon lira yatırım gerçekleştirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, "36 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 464 kilometreye çıkardıklarını söyledi. 2002 yılında Malatyada hiç bitümlü sıcak karışımlı yol yokken, 341 kilometre bitümlü sıcak karışımlı yol yaptıklarının altını çizen Bakan Uraloğlu, Malatyayı, Elazığa, Diyarbakıra ve Adıyamana bölünmüş yollarla bağladık. Malatya-Gölbaşı Yolundaki, sarp uçurumlarıyla ve buzlanmasıyla sürücülerin korkulu rüyası olan Erkenek Tünelini hizmete aldık. 123 metre uzunluğunda çift köprü ve 660 metre uzunluğunda Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tünelini inşa ettik. Malatya-Sivas yolundaki Tohma Köprüsü gibi önemli bir karayolu projesini tamamladık. Şu anda Malatyada bizleri bir araya getiren Çevre Yolumuzla birlikte yaklaşık 30 milyar lira proje tutarıyla 10 ayrı karayolu projesine de devam ediyoruz" diye konuştu.
2.ETAP AĞUSTOS SONU AÇILIYOR
Malatya Çevre Yolu'nun ağır tonajlı taşıt trafiği ve transit geçişlerden dolayı kapasitesinin üzerinde hizmet veren şehir merkezinden geçen mevcut yolda yaşanan trafik yoğunluğunu azaltması bakımından şehrin gelişimi ve trafik güvenliği için çok kıymetli proje olduğunu ifade eden Bakan Uraloğlu, BSK Kaplamalı bölünmüş yol olarak inşa ettiğimiz çevre yolumuzun toplam uzunluğu 53,5 kilometre. Projemiz kapsamında 13ü köprülü kavşak olmak üzere toplam 23 adet köprü de inşa ediyoruz. 26,1 kilometrelik 1. Etabını 2 Nisan 2022 tarihinde hizmete açtığımız çevre yolumuzda 31,7 kilometrelik kesimi ve 1.561 metre uzunluğunda 14 adet köprüyü tamamladık. Bu yıl içeresinde de 6,5 kilometrelik yolu daha ve 301,5 metre uzunluğunda 3 adet köprüyü tamamlamayı hedefliyoruz. İnşallah önümüzdeki ağustos sonu itibariyle bu 6,5 kilometrelik kesimi de tamamlayarak 12,1 kilometre uzunluğundaki 2. Etabı da bitireceğiz. Böylece Battalgazi Kavşağına kadar toplam 38,2 kilometrelik kesimi trafiğe açmış olacağız. Tabi kalan 15,3 kilometrelik kesimler için de en kısa zamanda çalışmaları hızlandıracağız." şeklinde konuştu.
HAVALİMANININ KAPASİTESİ 2.5 MİLYONA ÇIKIYOR
Malatya'da ulaşım ağının güçlenmesi için hayata geçirilen projelerin sadece karayolu ile sınırlı olmadığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, "2005 ve 2009 yılları arasında Malatya Havalimanı mevcut terminal binasının hizmet seviyesini daha da arttırması adına aks ilaveleri yaparak mevcut kapasiteyi bir milyon 200 bin yolcu kapasitesine yükseltmiştik. Ama Malatyada havayolu ulaşımına yönelik yolcu talebinin artması ve yolcu hizmetinde istenilen hizmet kalitesine ulaşılabilmesine yönelik yeni bir terminal binası ve tamamlayıcı yapıların inşasını başlattık. Projemiz tamamlandığında Malatya Havalimanımızın 8 bin 814 metrekare olan iç ve dış hatlar terminal binasının büyüklüğünü 26 bin 765 metrekareye yükselteceğiz. 1 milyon 200 bin olan yolcu kapasitesini de 2.5 milyon yolcuya çıkaracağız. Hiç şüphesiz yeni terminal binası ve diğer tamamlayıcı tesisleri ile Malatya havayolu taşımacılığı ve trafiğinde çok daha önemli bir konum üstlenecektir" dedi.
Bu arada Malatya'nın demiryolu ağlarını da geliştirdiklerinin altını çizen Bakan Uraloğlu, mevcut konvansiyonel hattın komple bakımını yaptıklarını ve yenilediklerini ifade etti.
Bakan Uraloğlu, Malatya OSB Yazlak iltisak hattı işini bitirdik. Malatya-Narlı arasının da çift hatlı hale getirilmesi ile birlikte kuzey-güney aksındaki yüklerin demiryolu ile taşınmasında kapasite artışı olacağını ifade ederek, "Ayrıca burada yeri gelmişken demiryollarıyla ilgili yeni bir gelişmeden de bahsetmek istiyorum. 19 Nisanda aynı Turistik Doğu Ekspresi gibi Turistik Diyarbakır Ekspresi seferlerini başlattık. Bu trenimiz Ankara-Diyarbakır seferinde Malatyada 3 saat durarak yolcuların Malatyayı gezmesine imkan sağlıyor. 180 kişi kapasiteli bu trenimiz 14 Hazirana kadar her cumartesi sabahı Malatyaya uğrayacak ve şehrimizin; Turgut Özal Anı Evi Fotoğraf Makinesi Müzesi, Radyo Gramofon Müzesi, ve Buğday Müzesi gibi önemli turistik merkezlerini gezerek ticari faaliyetlerin artmasına vesile olacak" dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Malatya Çevre Yolu'nda 2. etap Ağustos sonu açılıyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Malatya'nın gelişimi ve büyümesi için birçok büyük projeyi hayata geçirdiklerini belirterek, Malatya Çevre Yolu'nun tamamının hizmete sunulmasıyla 60 dakikaya kadar çıkan şehir geçişinin 25 dakikaya düşeceğini açıkladı.
MALATYA (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Malatya'da yapım çalışmaları devam eden en önemli karayolu ulaşım projesi olan Malatya Çevre Yolu şantiyesinde incelemelerde bulundu.
Burada yaptığı konuşmasında Malatyalı vatandaşların heyecanla bitmesini beklediği bir projeyle Malatyalıların bir hayalini daha gerçeği dönüştürdüklerinin altını çizen Bakan Uraloğlu, "Malatyamız, günümüzde de kara, hava ve demiryolu ulaşım ağlarını buluşturan konumuyla 16 ilin geçiş noktasında bölgenin ekonomik ve sosyal merkezi konumundadır. Karadeniz Limanları ile Kuzey Anadolu şehirlerini güneydeki endüstri merkezlerine ve Akdeniz Limanlarına ulaştıran karayolu güzergâhımızın kesişim noktasında stratejik bir konumda yer almaktadır. Bu nedenle Malatyanın ulaşım ağlarının gelişmesine ayrı bir önem veriyoruz" dedi.
Son 22 yılda Malatya'nın ulaşım ve haberleşme altyapısına 76 milyar 302 milyon lira yatırım gerçekleştirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, "36 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 464 kilometreye çıkardıklarını söyledi. 2002 yılında Malatyada hiç bitümlü sıcak karışımlı yol yokken, 341 kilometre bitümlü sıcak karışımlı yol yaptıklarının altını çizen Bakan Uraloğlu, Malatyayı, Elazığa, Diyarbakıra ve Adıyamana bölünmüş yollarla bağladık. Malatya-Gölbaşı Yolundaki, sarp uçurumlarıyla ve buzlanmasıyla sürücülerin korkulu rüyası olan Erkenek Tünelini hizmete aldık. 123 metre uzunluğunda çift köprü ve 660 metre uzunluğunda Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tünelini inşa ettik. Malatya-Sivas yolundaki Tohma Köprüsü gibi önemli bir karayolu projesini tamamladık. Şu anda Malatyada bizleri bir araya getiren Çevre Yolumuzla birlikte yaklaşık 30 milyar lira proje tutarıyla 10 ayrı karayolu projesine de devam ediyoruz" diye konuştu.
2.ETAP AĞUSTOS SONU AÇILIYOR
Malatya Çevre Yolu'nun ağır tonajlı taşıt trafiği ve transit geçişlerden dolayı kapasitesinin üzerinde hizmet veren şehir merkezinden geçen mevcut yolda yaşanan trafik yoğunluğunu azaltması bakımından şehrin gelişimi ve trafik güvenliği için çok kıymetli proje olduğunu ifade eden Bakan Uraloğlu, BSK Kaplamalı bölünmüş yol olarak inşa ettiğimiz çevre yolumuzun toplam uzunluğu 53,5 kilometre. Projemiz kapsamında 13ü köprülü kavşak olmak üzere toplam 23 adet köprü de inşa ediyoruz. 26,1 kilometrelik 1. Etabını 2 Nisan 2022 tarihinde hizmete açtığımız çevre yolumuzda 31,7 kilometrelik kesimi ve 1.561 metre uzunluğunda 14 adet köprüyü tamamladık. Bu yıl içeresinde de 6,5 kilometrelik yolu daha ve 301,5 metre uzunluğunda 3 adet köprüyü tamamlamayı hedefliyoruz. İnşallah önümüzdeki ağustos sonu itibariyle bu 6,5 kilometrelik kesimi de tamamlayarak 12,1 kilometre uzunluğundaki 2. Etabı da bitireceğiz. Böylece Battalgazi Kavşağına kadar toplam 38,2 kilometrelik kesimi trafiğe açmış olacağız. Tabi kalan 15,3 kilometrelik kesimler için de en kısa zamanda çalışmaları hızlandıracağız." şeklinde konuştu.
HAVALİMANININ KAPASİTESİ 2.5 MİLYONA ÇIKIYOR
Malatya'da ulaşım ağının güçlenmesi için hayata geçirilen projelerin sadece karayolu ile sınırlı olmadığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, "2005 ve 2009 yılları arasında Malatya Havalimanı mevcut terminal binasının hizmet seviyesini daha da arttırması adına aks ilaveleri yaparak mevcut kapasiteyi bir milyon 200 bin yolcu kapasitesine yükseltmiştik. Ama Malatyada havayolu ulaşımına yönelik yolcu talebinin artması ve yolcu hizmetinde istenilen hizmet kalitesine ulaşılabilmesine yönelik yeni bir terminal binası ve tamamlayıcı yapıların inşasını başlattık. Projemiz tamamlandığında Malatya Havalimanımızın 8 bin 814 metrekare olan iç ve dış hatlar terminal binasının büyüklüğünü 26 bin 765 metrekareye yükselteceğiz. 1 milyon 200 bin olan yolcu kapasitesini de 2.5 milyon yolcuya çıkaracağız. Hiç şüphesiz yeni terminal binası ve diğer tamamlayıcı tesisleri ile Malatya havayolu taşımacılığı ve trafiğinde çok daha önemli bir konum üstlenecektir" dedi.
Bu arada Malatya'nın demiryolu ağlarını da geliştirdiklerinin altını çizen Bakan Uraloğlu, mevcut konvansiyonel hattın komple bakımını yaptıklarını ve yenilediklerini ifade etti.
Bakan Uraloğlu, Malatya OSB Yazlak iltisak hattı işini bitirdik. Malatya-Narlı arasının da çift hatlı hale getirilmesi ile birlikte kuzey-güney aksındaki yüklerin demiryolu ile taşınmasında kapasite artışı olacağını ifade ederek, "Ayrıca burada yeri gelmişken demiryollarıyla ilgili yeni bir gelişmeden de bahsetmek istiyorum. 19 Nisanda aynı Turistik Doğu Ekspresi gibi Turistik Diyarbakır Ekspresi seferlerini başlattık. Bu trenimiz Ankara-Diyarbakır seferinde Malatyada 3 saat durarak yolcuların Malatyayı gezmesine imkan sağlıyor. 180 kişi kapasiteli bu trenimiz 14 Hazirana kadar her cumartesi sabahı Malatyaya uğrayacak ve şehrimizin; Turgut Özal Anı Evi Fotoğraf Makinesi Müzesi, Radyo Gramofon Müzesi, ve Buğday Müzesi gibi önemli turistik merkezlerini gezerek ticari faaliyetlerin artmasına vesile olacak" dedi.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
Kim suçlu ?
Yalova'da baraj seviyelerinin düşmesiyle başlayan su kesintileri geniş tepki çekti. AK Parti eski İl Başkanı Bağatar, su projeleri eksikliğini eleştirirken, AK Parti teşkilatı su krizinde belediyeyi hedef aldı. "Suyumuza sahip çıkamadınız" denildi.
DİP SESLER ÖZEL TEKNİKLERLE TEMİZLENDİ
Ünlü şarkıcı Güllü'nün ölümüyle ilgili soruşturmada kızı Tuğyan Ülkem Gülter ve arkadaşının gözaltına alındığı, TÜBİTAK'ın ses kayıtları incelemesi sonrası Güllü'nün pencereden itilerek öldürüldüğü ortaya çıktı. Şüpheliler yurt dışına kaçmaya çalışırken yakalandı.
Kırım Ahali Cumhuriyeti’nin 108. Yılı Yalova Üniversitesi’nde Anıldı
Kırım Ahali Cumhuriyeti'nin 108. yılı, Yalova Üniversitesi'nde anıldı. Programda, Kırım Ahali Cumhuriyeti'nin tarihsel önemi vurgulanarak, döneminin öncü anayasası ve demokratik seçimler hakkında bilgi verildi. Etkinliklerde tarihsel belgeler sunuldu.
Uyanmadı, Camı Kırdılar
Bağcılar TEM yan yolda aracında uyuyakalan Yalovalı sürücü, tüm müdahalelere rağmen uyanmayınca itfaiye tarafından aracın camı kırılarak çıkarıldı. Sağlık ekiplerinin ilk müdahalesinin ardından hastaneye kaldırıldı.
ÇİFTLİKKÖY’DE TOPRAĞA VERİLECEKLER
Başakşehir’de meydana gelen zincirleme trafik kazasında hayatını kaybeden Yalçın ve Emel Tınaz çifti, geride tarifsiz bir acı bıraktı. Çiftlikköy’ün sevilen isimleri olan Tınaz ailesinin vefatı, Yalova’da derin bir üzüntüye yol açtı
“Fay var ama enerji yok”
Deprem bilimci Prof. Dr. Şener Üşümezsoy, Sözcü TV'de Marmara'daki deprem senaryolarını değerlendirdi. Üşümezsoy, Adalar Fayı'nın büyük bir deprem yaratacak yeterli enerjiye sahip olmadığını belirtti. Harita üzerinden riskli bölgeleri göstererek dikkat edilmesi gereken noktaların bilimsel verilerle ele alınması gerektiğini vurguladı.