İstanbul Büyükşehir Belediyesi tamamen elektrikli, çevreci, yüksek teknolojilerle donatılmış, yüksek yolcu kapasiteli elektrikli metrobüslerin test sürüşüne 1 Nisan itibariyle başlıyor. Dizel metrobüslere göre yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlayan elektrikli metrobüsler, 100 bin kilometrede 2.5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor.
Haber Giriş Tarihi: 27.03.2024 12:07
Haber Güncellenme Tarihi: 27.03.2024 12:07
Kaynak: IGF
İSTANBUL (İGFA) - İstanbul’da toplu ulaşımında en büyük rol metrobüs hattına düşüyor. Beylikdüzü’nden Kadıköy’e kadar 52 kilometrelik hatla 2 kıtayı birbirine bağlayan metrobüs; günde yaklaşık 1 milyon yolcu taşıyor. Metrobüs hattındaki bu yoğunluğu rahatlatmak için bir dizi yatırımlar yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yüzde 100 elektrikli metrobüslerin test sürüşlerine başlıyor.
Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki İETT ve Metro İstanbul işbirliği ile hayata geçen elektrikli metrobüsler son teknolojiye sahip olması ve yakıt tasarrufu ile dikkat çekiyor.
Yüzde 100 elektrikli metrobüsler için bilgi veren İETT Genel Müdürü İrfan Demet, “Bu araç manevra yapmaya gerek kalmaksızın çift yönlü sürüş imkanı sağlıyor. Aracın hem önünde hem de arkasında sürücü kabini mevcut. Tam şarj ile 80 km menzile sahip. 20 dakikalık şarj ile 50 km gidebiliyor. 4 vagonlu, 420 yolcu kapasiteli. Bu kapasite son derece önemli çünkü bundan önceki araçlarda 150 yolcu taşınırken, son dönemde alınan 280 kişilik araçlarla yolcular taşınıyordu. Şimdi bu araçla yolcu kapasitesi 420’ye çıkacak” dedi.
Elektrikli metrobüsün tamamen sessiz çalıştığına dikkat çeken Demet, böylece gürültü kirliliğinde önüne geçileceğini vurguladı. Demet, “Yeni nesil elektrikli metrobüsler 100 bin kilometrede 2.5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Yani dizel araçlara kıyasla yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlıyor. Yılda 300 ton karbondioksit salınımını engelliyor. Bu rakam İstanbul’a yılda 8 bin ağaç dikmeye eşdeğer bir rakam. Metrobüs hattında sadece 1 günde 250 bin km yol yapıldığı göz önüne alındığında İstanbul için çok önemli bir yakıt tasarrufu elde edilecek. Daha çevreci bir İstanbul için de önemli bir katkı sağlayacak" diye konuştu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Elektrikli metrobüs teste çıkıyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tamamen elektrikli, çevreci, yüksek teknolojilerle donatılmış, yüksek yolcu kapasiteli elektrikli metrobüslerin test sürüşüne 1 Nisan itibariyle başlıyor. Dizel metrobüslere göre yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlayan elektrikli metrobüsler, 100 bin kilometrede 2.5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor.
İSTANBUL (İGFA) - İstanbul’da toplu ulaşımında en büyük rol metrobüs hattına düşüyor. Beylikdüzü’nden Kadıköy’e kadar 52 kilometrelik hatla 2 kıtayı birbirine bağlayan metrobüs; günde yaklaşık 1 milyon yolcu taşıyor. Metrobüs hattındaki bu yoğunluğu rahatlatmak için bir dizi yatırımlar yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yüzde 100 elektrikli metrobüslerin test sürüşlerine başlıyor.
Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki İETT ve Metro İstanbul işbirliği ile hayata geçen elektrikli metrobüsler son teknolojiye sahip olması ve yakıt tasarrufu ile dikkat çekiyor.
Yüzde 100 elektrikli metrobüsler için bilgi veren İETT Genel Müdürü İrfan Demet, “Bu araç manevra yapmaya gerek kalmaksızın çift yönlü sürüş imkanı sağlıyor. Aracın hem önünde hem de arkasında sürücü kabini mevcut. Tam şarj ile 80 km menzile sahip. 20 dakikalık şarj ile 50 km gidebiliyor. 4 vagonlu, 420 yolcu kapasiteli. Bu kapasite son derece önemli çünkü bundan önceki araçlarda 150 yolcu taşınırken, son dönemde alınan 280 kişilik araçlarla yolcular taşınıyordu. Şimdi bu araçla yolcu kapasitesi 420’ye çıkacak” dedi.
Elektrikli metrobüsün tamamen sessiz çalıştığına dikkat çeken Demet, böylece gürültü kirliliğinde önüne geçileceğini vurguladı. Demet, “Yeni nesil elektrikli metrobüsler 100 bin kilometrede 2.5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Yani dizel araçlara kıyasla yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlıyor. Yılda 300 ton karbondioksit salınımını engelliyor. Bu rakam İstanbul’a yılda 8 bin ağaç dikmeye eşdeğer bir rakam. Metrobüs hattında sadece 1 günde 250 bin km yol yapıldığı göz önüne alındığında İstanbul için çok önemli bir yakıt tasarrufu elde edilecek. Daha çevreci bir İstanbul için de önemli bir katkı sağlayacak" diye konuştu.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
TOFAŞ Bahçeşehir Koleji’ne konuk oluyor
TOFAŞ Basketbol Takımı, ligin 29. hafta mücadelesinde deplasmanda Bahçeşehir Koleji’yle kozlarını paylaşacak. 28 Nisan Pazar günü Ülker Spor ve Etkinlik Salonu’nda oynanacak mücadele saat 20.30’da başlayacak ve beIN Sports 5’ten canlı yayınlanacak.
Ahmet Bereket yeni parti mi kuruyor?
Aksaçlılar derneği adı altında 15 il, 16 ilçede şubeleşen Ahmet Bereket, "Parti mi kuruyorsunuz?" sorusuna sessiz kaldı.
Arnavut iş insanları Kosova’da buluşacak
Arnavut Sanayici ve İş İnsanları Derneği (ARNİAD), güçlü bir katılımla, Küresel Arnavut Diasporası İş Ağı Birliği tarafından 17-18 Mayıs tarihleri arasında Kosova’da düzenlenecek olan Arnavut İş İnsanları Birliği 10. Yıl Fuarı’nda yerini almaya hazırlanıyor.
Ankara – Sivas hızlı treni 1 yaşında
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin önemli hızlı tren hatlarından biri olan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattının 26 Nisan 2023’de hizmete açılmasından bu yana geçen 1 yıllık sürede 1 milyon kişinin seyahat ettiğini belirterek, hizmete alınan bu hızlı tren hattı ile Ankara ile Sivas arasındaki 12 saat olan seyahat süresini de 2 saate indirdiklerinin altını çizdi.
Bakan Güler Mehmetçikle yemek yedi
Milli Savunma Bakanı Yaşar Güler, KKTC’de Mehmetçiklerle akşam yemeği yedi.
Küçükler doğayı keşfetti
Antalya’da Muratpaşa Belediyesi, çocuklar için Zeytinpark’ta ‘Doğa Temelli Gelişim Atölyesi’ düzenledi. Çocuklar, ağaçların gölgesinde eğitici oyunlar oynadı, ellerinde sepetleriyle doğayı keşfe çıktı.