Eğitimde yenilikçi yaklaşımlar sunan Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK), "Dijital İçerik Stratejisi Belgesi"ni eğitim paydaşları ile paylaşıyor.
Haber Giriş Tarihi: 29.03.2024 15:42
Haber Güncellenme Tarihi: 29.03.2024 15:42
Kaynak:
IGF
ANKARA (İGFA) - YEĞİTEK'in önümüzdeki yıllarda dijital içerik alanındaki vizyon, misyonu ve takip edeceği stratejileri ortaya koyma hedefiyle hazırlanan "Dijital İçerik Strateji Belgesi"; kılavuzlar, pratik ve uygulamaya dönük öz bilgiler içeriyor.
Belge, dijital içerik stratejisini daha net açıklayabilmek için dijital içeriğin ne olduğu gibi temel tartışmalardan hareket ederek alana dair kuramsal bir çerçeve çiziyor. Bu çerçeve doğrultusunda, EBA'da iki temel içerik tasarım stratejisinin takip edileceği vurgulanıyor.
Bunlardan ilki, EBA'da yer alan tek bir kazanımla eşlenmiş parçalı "Öğrenme Nesne"lerinin standartlara uygunluğuna göre tasnifi yapılarak seçilen kaliteli içeriklerin "Zenginleştirilmiş Kitap" hâline getirilmesi. Diğeri ise bütünsel bir çerçevede birden fazla kazanımla eşlenen ve farklı içerik türlerini bünyesinde barındıran "Öğretim Materyali" yaklaşımı ile öğretim programlarında yer alan kazanımları kapsayacak ve hem öğretmenin sınıf içinde hem de öğrencinin kendi zamanında kullanabileceği içeriklerin üretilmesi.
Her iki tasarım sürecindeki çalışmalarda, temel ihtiyaçlardan biri de standartların belirlenmesi. Bu doğrultuda Strateji Belgesi kapsamında her bir içerik türü için standartlar ve ihtiyaç duyulacak kılavuzlar oluşturuldu. Bu kılavuzlar ile "Dijital Erişilebilirlik" ilkelerine yer verilerek oluşturulan her bir içerikte öğrenenlerin dijital içerikler veya hizmetlere erişimlerini engelleyen unsurların ortadan kaldırılması hedefleniyor.
Bu strateji belgesi; sahadan, Genel Müdürlüklerden, ilgili kurum ve kuruluşlardan ve diğer tüm paydaşlardan geri dönüşler ile sürekli gelişen canlı bir doküman olma özelliğini taşıyor.
Görüş ve önerilerinizi birfikrimvar@eba.gov.tr adresinden Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ile paylaşabilirsiniz.
"Dijital İçerik Stratejisi Belgesi"ne ulaşmak için tıklayınız.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Dijital İçerik Stratejisi Belgesi eğitimcilerle paylaşıldı
Eğitimde yenilikçi yaklaşımlar sunan Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK), "Dijital İçerik Stratejisi Belgesi"ni eğitim paydaşları ile paylaşıyor.
ANKARA (İGFA) - YEĞİTEK'in önümüzdeki yıllarda dijital içerik alanındaki vizyon, misyonu ve takip edeceği stratejileri ortaya koyma hedefiyle hazırlanan "Dijital İçerik Strateji Belgesi"; kılavuzlar, pratik ve uygulamaya dönük öz bilgiler içeriyor.
Belge, dijital içerik stratejisini daha net açıklayabilmek için dijital içeriğin ne olduğu gibi temel tartışmalardan hareket ederek alana dair kuramsal bir çerçeve çiziyor. Bu çerçeve doğrultusunda, EBA'da iki temel içerik tasarım stratejisinin takip edileceği vurgulanıyor.
Bunlardan ilki, EBA'da yer alan tek bir kazanımla eşlenmiş parçalı "Öğrenme Nesne"lerinin standartlara uygunluğuna göre tasnifi yapılarak seçilen kaliteli içeriklerin "Zenginleştirilmiş Kitap" hâline getirilmesi. Diğeri ise bütünsel bir çerçevede birden fazla kazanımla eşlenen ve farklı içerik türlerini bünyesinde barındıran "Öğretim Materyali" yaklaşımı ile öğretim programlarında yer alan kazanımları kapsayacak ve hem öğretmenin sınıf içinde hem de öğrencinin kendi zamanında kullanabileceği içeriklerin üretilmesi.
Her iki tasarım sürecindeki çalışmalarda, temel ihtiyaçlardan biri de standartların belirlenmesi. Bu doğrultuda Strateji Belgesi kapsamında her bir içerik türü için standartlar ve ihtiyaç duyulacak kılavuzlar oluşturuldu. Bu kılavuzlar ile "Dijital Erişilebilirlik" ilkelerine yer verilerek oluşturulan her bir içerikte öğrenenlerin dijital içerikler veya hizmetlere erişimlerini engelleyen unsurların ortadan kaldırılması hedefleniyor.
Bu strateji belgesi; sahadan, Genel Müdürlüklerden, ilgili kurum ve kuruluşlardan ve diğer tüm paydaşlardan geri dönüşler ile sürekli gelişen canlı bir doküman olma özelliğini taşıyor.
Görüş ve önerilerinizi birfikrimvar@eba.gov.tr adresinden Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ile paylaşabilirsiniz.
"Dijital İçerik Stratejisi Belgesi"ne ulaşmak için tıklayınız.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
AK Partide son dakika...!
25 Ocak 2025 tarihinde yapılacak AK Parti İl kongresine 10 gün kala Yalova siyasetine bomba gibi haber düştü. Mühendis Kemal Baş, CHP'den belediye başkan adayı olmasının ardından AK Parti İl başkanı olabilir. Baş, CB Erdoğan'la görüşecek ve atama açıklanacak. Kemal Baş, Yalova'da önce belediye başkan yardımcılığı yaptı.
Yalova AK Partide sürpriz
Yalova siyasetinde bomba haber: CHP'den adı geçen Mühendis Kemal Baş, AK Parti İl başkanı olabilir. Görüşme öncesi atama bekleniyor. 2011'den beri belediye görevlerinde olan Baş, CHP'de aday gösterilmemişti.
Cinayetin sebebi Muhtarlık seçimleri
Karamürsel'de ATM önünde gerçekleşen silahlı saldırıda 55 yaşındaki Maksut Beğtaş öldü. Saldırgan Uğurcan Bozan İstanbul'da yakalandı. Beğtaş'ı kan davası sebebiyle öldürdü. Kars'ta başlayan kan davası Karamürsel'e sıçradı, olaylar devam ediyor.
1 ölü 3 yaralı
İznik yolu üzerinde meydana gelen trafik kazasında mandalina yüklü TIR ile otomobil kafa kafaya çarpıştı. Kazada 1 kişi öldü, 1'i ağır 3 kişi yaralandı. Olay sonrası Orhangazi-İznik karayolu trafiği kontrollü olarak sağlandı. Jandarma ekipleri olayı inceledi.
1 ölü 3 yaralı
İznik yolu üzerinde meydana gelen trafik kazasında mandalina yüklü TIR ile otomobil kafa kafaya çarpıştı. Kazada 1 kişi hayatını kaybetti, 1’i ağır 3 kişi yaralandı. TIR devrilirken otomobil hurda yığınına döndü. Yaralılar hastaneye kaldırıldı, hayatını kaybedenler var. Jandarma inceleme başlattı.
Ne olacak bu Yalova'nın hali.?
CHP Yalova Milletvekili Tahsin Becan'ın Ticaret Bakanlığı'na yönelttiği sorulara verilen cevapta, Yalova'da 10 yılda 18.342 dükkânın kapandığı ve market zincirlerinin haksız rekabete sebep olduğu vurgulandı. Bakanlık tarafından yapılan denetlemelerde 600 işletme ve 12.500 ürün incelenmiş, Yalova'da 296 zincir market şubesi bulunduğu belirlenmiştir. Tahsin Becan, marketlerin ürün satışlarına sınırlama getirilmesini önerdi.