1998'de ihale edilen Yalova-Armutlu yolu projesinde, tünelleri kara yoluna bağlayacak viyadüklerin inşaatına 2024 yılında başlandı. Projenin tamamlanmasıyla Armutlu'ya ulaşım süresi yarı yarıya azalacak. 26 yıldır tamamlanamayan proje, Türkiye yol inşaat tarihinde rekor kırdı.
Haber Giriş Tarihi: 30.01.2025 10:35
Haber Güncellenme Tarihi: 30.01.2025 10:37
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bolge.com.tr
1998 yılında Süleyman Demirel’in Cumhurbaşkanı ve Mesut Yılmaz’ın başbakan olduğu dönemde ihalesi yapılan ve 26 yıldan beri yapılamayan Yalova- Armutlu NATO yolunda bulunan T1 ve T2 tünellerini kara yoluna bağlayacak olan viyadüklerin inşaatına başlandı.45 kilometrelik yolda 5 tünel tamamlanırken, planlarda herhangi bir değişiklik olmaz ise 6 tane viyadük yapılıyor. Esenköy de bulunan 90 metrelik viyadük ise 90 metre uzunluğunda olup birkaç gün içinde tamamlanacak. Yapılmakta olan viyadüklerin boyu bazı yerlerde 100 metreyi bulunuyor.5 tünelde son rütüşler tamamlandıktan sonra içlerine asfaltlama çalışmalarına başlanacak.
İhalesi 1998 yılında merhum Cumhurbaşkanına yakınlığı ile tanınan İzmir Merkezli Zihni Üstün A.Ş’ye ihale edilen ve bugüne kadar 11 hükümetin, görev aldı. Birçok insanın ölümüne sebep olan bitmeyen bu yol, Kara yolları tarihine en çok sürüncemede kalan yol olarak geçti.
Yıllar önce, tünel ve viyadüklerden oluşan projenin 2017 yılında tamamlanacağını dile getirilmesine rağmen viyadüklere başlamak 2024 yılına sarktı. Viyadüklerin tamamlanması halinde Armutlu ilçesine olan mesafe 1 saatten 30 dakikaya düşecek. En kısa tünelin 286 metre ve en uzun tünelin 2 bin 65 metre uzunluğunda olacağı tünellerin toplam uzunluğu ise 5 bin 830 metre.
Demirel’e yakın işadamıydı
1998 yılında merhum Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’e yakınlığı ile tanınan İzmirli işadamı Zihni Üstün ve oğullarına Mesut Yılmaz’ın başbakanlığı döneminde ihalesi yapılan 45 kilometrelik Yalova-Çınarcık-Armutlu Karayolu, aradan geçen 26 yıldan bu yana yapımı tamamlanmadı.
26 yıldan beri üstlendiği işi bitiremeyen Zihni Üstün ve oğulları inşaat şirketi Yalovalılara da uzak değil.
İstanbul Caddesi ve sahilde bulunan kapalı otoparklarında 24 yıllık işletme ihalesini de Yakup Koçal döneminde kazanmışlardı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bitmeyen yol bitecek mi ?
1998'de ihale edilen Yalova-Armutlu yolu projesinde, tünelleri kara yoluna bağlayacak viyadüklerin inşaatına 2024 yılında başlandı. Projenin tamamlanmasıyla Armutlu'ya ulaşım süresi yarı yarıya azalacak. 26 yıldır tamamlanamayan proje, Türkiye yol inşaat tarihinde rekor kırdı.
1998 yılında Süleyman Demirel’in Cumhurbaşkanı ve Mesut Yılmaz’ın başbakan olduğu dönemde ihalesi yapılan ve 26 yıldan beri yapılamayan Yalova- Armutlu NATO yolunda bulunan T1 ve T2 tünellerini kara yoluna bağlayacak olan viyadüklerin inşaatına başlandı.45 kilometrelik yolda 5 tünel tamamlanırken, planlarda herhangi bir değişiklik olmaz ise 6 tane viyadük yapılıyor. Esenköy de bulunan 90 metrelik viyadük ise 90 metre uzunluğunda olup birkaç gün içinde tamamlanacak. Yapılmakta olan viyadüklerin boyu bazı yerlerde 100 metreyi bulunuyor.5 tünelde son rütüşler tamamlandıktan sonra içlerine asfaltlama çalışmalarına başlanacak.
İhalesi 1998 yılında merhum Cumhurbaşkanına yakınlığı ile tanınan İzmir Merkezli Zihni Üstün A.Ş’ye ihale edilen ve bugüne kadar 11 hükümetin, görev aldı. Birçok insanın ölümüne sebep olan bitmeyen bu yol, Kara yolları tarihine en çok sürüncemede kalan yol olarak geçti.
Yıllar önce, tünel ve viyadüklerden oluşan projenin 2017 yılında tamamlanacağını dile getirilmesine rağmen viyadüklere başlamak 2024 yılına sarktı. Viyadüklerin tamamlanması halinde Armutlu ilçesine olan mesafe 1 saatten 30 dakikaya düşecek. En kısa tünelin 286 metre ve en uzun tünelin 2 bin 65 metre uzunluğunda olacağı tünellerin toplam uzunluğu ise 5 bin 830 metre.
Demirel’e yakın işadamıydı
1998 yılında merhum Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’e yakınlığı ile tanınan İzmirli işadamı Zihni Üstün ve oğullarına Mesut Yılmaz’ın başbakanlığı döneminde ihalesi yapılan 45 kilometrelik Yalova-Çınarcık-Armutlu Karayolu, aradan geçen 26 yıldan bu yana yapımı tamamlanmadı.
26 yıldan beri üstlendiği işi bitiremeyen Zihni Üstün ve oğulları inşaat şirketi Yalovalılara da uzak değil.
İstanbul Caddesi ve sahilde bulunan kapalı otoparklarında 24 yıllık işletme ihalesini de Yakup Koçal döneminde kazanmışlardı.
En Çok Okunan Haberler
Uyanmadı, Camı Kırdılar
Bağcılar TEM yan yolda aracında uyuyakalan Yalovalı sürücü, tüm müdahalelere rağmen uyanmayınca itfaiye tarafından aracın camı kırılarak çıkarıldı. Sağlık ekiplerinin ilk müdahalesinin ardından hastaneye kaldırıldı.
ÇİFTLİKKÖY’DE TOPRAĞA VERİLECEKLER
Başakşehir’de meydana gelen zincirleme trafik kazasında hayatını kaybeden Yalçın ve Emel Tınaz çifti, geride tarifsiz bir acı bıraktı. Çiftlikköy’ün sevilen isimleri olan Tınaz ailesinin vefatı, Yalova’da derin bir üzüntüye yol açtı
“Fay var ama enerji yok”
Deprem bilimci Prof. Dr. Şener Üşümezsoy, Sözcü TV'de Marmara'daki deprem senaryolarını değerlendirdi. Üşümezsoy, Adalar Fayı'nın büyük bir deprem yaratacak yeterli enerjiye sahip olmadığını belirtti. Harita üzerinden riskli bölgeleri göstererek dikkat edilmesi gereken noktaların bilimsel verilerle ele alınması gerektiğini vurguladı.
iLK ETKİLENEN ÜNİVERSİTE OLDU
Yalova'da su kalitesi şüpheleri üzerine üniversitenin yemekhane hizmetlerinde değişikliğe gidildi. 8 Aralık 2025'ten itibaren öğle yemeklerinde kumanya verilecek, akşam yemekleri durdurulacak. Kuraklık nedeniyle şebeke suyu sağlık standartlarını karşılamıyor.
Öğle yemeği “kumanya” olacak, akşam yemeği durduruldu
Kuraklık nedeniyle su kalitesinin düşmesi üzerine üniversite, öğrenci ve personelin sağlığı için yemekhane düzenlemesine gitti.
Yalova Adliyesine İki Önemli Atama
HSK'nın 2 Aralık 2025'teki kura töreniyle Yalova Adliyesi'ne Batuhan Kandemir ve Gökhan Ulusoy atandı. Yeni atamalarla ağır ceza mahkemelerinin iş yükünün azaltılması ve adalet hizmetlerinin hızlandırılması hedefleniyor.