Kısa adı EVSİD olan Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği Başkanı Talha Özger, 2024’ün zor bir yıl olacağını belirterek, 2024'te ihracat hedefinin yeniden 3,5 milyar dolar seviyelerine gelebilmek olduğunu söyledi.
Haber Giriş Tarihi: 11.02.2024 12:21
Haber Güncellenme Tarihi: 11.02.2024 12:21
Kaynak: IGF
İSTANBUL (İGFA) - Geçtiğimiz yılı 3,2 milyar dolarlık ihracatla tamamlayan ev ve mutfak eşyaları sektörü, pazar çeşitliliğini kaybetmeden odağına yakın coğrafyadaki ülkeleri almayı hedefliyor.
Dolar kurundaki yükselişin ihracatçıyı rahatlatmadığını ifade eden Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Talha Özger, işçilik maliyetlerinin 6 ayda bir arttığına vurgu yaparak, "Geçmiş dönemlere baktığımızda bu yılda bir oluyordu ve maksimum yüzde 20’lik artışlar yaşanıyordu. Bu da ihracatta fiyatlandırma yaparken bizi zorlamıyordu. Ama şimdi dolar bazlı maliyetlerde işçiliği de artırmamız gerekiyor. Zaten ürünü satarken zorlandığımız bir dönemden geçiyoruz. Ayrıca üretimlerini kiralık alanlarda yapan firmalarımız var. Onlar da kira artışı gibi çok ciddi bir sorunla baş başa kaldılar.” diye konuştu.
2023 yılını 3,2 milyar dolarlık ihracatla kapattıklarını belirten Özger, 2024 yılında ihracatta hedefinin yeniden 3,5 milyar dolar seviyelerine gelebilmek olduğunu söyledi.
Amaçlarının kilogram başına ihracat değerini 4,5-5 dolar seviyelerine çıkarmak olduğunu kaydeden Özger, "2024 yılı zor bir yıl olacak" dedi.
İstanbul’da 27-28 Mayıs tarihlerinde 7’nci kez düzenlenecek Invitation Only Türkiye etkinliğinde 60 ülkeden 200’e yakın satın almacıyı ağırlayacakları bilgisini de paylaşan Talha Özger, “Geçen yıl otel konseptinden çıkarak yeni bir lokasyona geçiş yaptık. Bu yıl yerimizi Lütfi Kırdar’a taşıdık. Tüm paydaşlarımızla birlikte hedefimiz, Türkiye'ye daha önce gelmemiş toptancı ve market zincirlerini üreticilerle buluşturup ihracatımıza katkı sağlamak. 2024 yılında Panama, Malezya, Avustralya, Hong Kong gibi farklı coğrafyalarda etkinliklerimiz olacak" diye konuştu.
Bu arada geçen yıldan bu yana farklı coğrafyalarda devam eden ‘Made in Türkiye’ bilinirliğini yayma çalışmalarından sonuç almaya başladıklarını ifade eden Özger, “Latin Amerika’da sektörümüzü market zincirlerine, toptancılara tanıtmayı başardık. Güney Afrika ürünlerimizi keşfetmeye başladı. Avrupa zaten ihracatçımızı tanıyordu. ‘Made in Türkiye’ söyleminin bir devlet politikası haline gelmesi gerekiyor. İtalya dendiğinde aklımıza tasarım, Almanya dendiğinde sağlamlık geliyorsa Türkiye algısı için de sektör sektör çalışmamız gerekiyor" dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İhracatçının rotasını 'nakliye' belirleyecek
Kısa adı EVSİD olan Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği Başkanı Talha Özger, 2024’ün zor bir yıl olacağını belirterek, 2024'te ihracat hedefinin yeniden 3,5 milyar dolar seviyelerine gelebilmek olduğunu söyledi.
İSTANBUL (İGFA) - Geçtiğimiz yılı 3,2 milyar dolarlık ihracatla tamamlayan ev ve mutfak eşyaları sektörü, pazar çeşitliliğini kaybetmeden odağına yakın coğrafyadaki ülkeleri almayı hedefliyor.
Dolar kurundaki yükselişin ihracatçıyı rahatlatmadığını ifade eden Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Talha Özger, işçilik maliyetlerinin 6 ayda bir arttığına vurgu yaparak, "Geçmiş dönemlere baktığımızda bu yılda bir oluyordu ve maksimum yüzde 20’lik artışlar yaşanıyordu. Bu da ihracatta fiyatlandırma yaparken bizi zorlamıyordu. Ama şimdi dolar bazlı maliyetlerde işçiliği de artırmamız gerekiyor. Zaten ürünü satarken zorlandığımız bir dönemden geçiyoruz. Ayrıca üretimlerini kiralık alanlarda yapan firmalarımız var. Onlar da kira artışı gibi çok ciddi bir sorunla baş başa kaldılar.” diye konuştu.
2023 yılını 3,2 milyar dolarlık ihracatla kapattıklarını belirten Özger, 2024 yılında ihracatta hedefinin yeniden 3,5 milyar dolar seviyelerine gelebilmek olduğunu söyledi.
Amaçlarının kilogram başına ihracat değerini 4,5-5 dolar seviyelerine çıkarmak olduğunu kaydeden Özger, "2024 yılı zor bir yıl olacak" dedi.
İstanbul’da 27-28 Mayıs tarihlerinde 7’nci kez düzenlenecek Invitation Only Türkiye etkinliğinde 60 ülkeden 200’e yakın satın almacıyı ağırlayacakları bilgisini de paylaşan Talha Özger, “Geçen yıl otel konseptinden çıkarak yeni bir lokasyona geçiş yaptık. Bu yıl yerimizi Lütfi Kırdar’a taşıdık. Tüm paydaşlarımızla birlikte hedefimiz, Türkiye'ye daha önce gelmemiş toptancı ve market zincirlerini üreticilerle buluşturup ihracatımıza katkı sağlamak. 2024 yılında Panama, Malezya, Avustralya, Hong Kong gibi farklı coğrafyalarda etkinliklerimiz olacak" diye konuştu.
Bu arada geçen yıldan bu yana farklı coğrafyalarda devam eden ‘Made in Türkiye’ bilinirliğini yayma çalışmalarından sonuç almaya başladıklarını ifade eden Özger, “Latin Amerika’da sektörümüzü market zincirlerine, toptancılara tanıtmayı başardık. Güney Afrika ürünlerimizi keşfetmeye başladı. Avrupa zaten ihracatçımızı tanıyordu. ‘Made in Türkiye’ söyleminin bir devlet politikası haline gelmesi gerekiyor. İtalya dendiğinde aklımıza tasarım, Almanya dendiğinde sağlamlık geliyorsa Türkiye algısı için de sektör sektör çalışmamız gerekiyor" dedi.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
İstanbul Maratonu'nda avantaj zamanı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraki Spor İstanbul tarafından düzenlenecek olan Türkiye İş Bankası 46. İstanbul Maratonu kayıtları için avantajlı dönemde son haftaya girildi. Eşsiz parkuruyla katılımcılara dünyadaki tek kıtalararası maraton deneyimini sunan organizasyonda, avantajlı kayıt dönemi 31 Temmuz Çarşamba günü sona erecek.
Kayseri Talas'ın yaz kursu başladı
Kayseri Talas Belediyesi tarafından düzenlenen yaz spor kursları başladı. Öğrencilerin sevgi seliyle karşılanan Talas Belediye Başkanı Mustafa Yalçın futbol, basketbol, karate, masa tenisi ve taekwando branşlarındaki çocuklara seslenerek, “Sizler bizim geleceğimizsiniz. U14 Türkiye Şampiyonu oldu U15, U16 U17 ve U18 futbol takımlarımız Kayseri şampiyonu oldu. Sizler de her branşta başarılı olarak bizleri gururlandıracaksınız.” dedi.
Ege’de avlanan balıkçı gemilerinin denetimleri İzmir’de yapıldı
Mavi Vatan’da azim ve kararlılıkla çalışan balıkçılarımız, münhasır ekonomik bölgede haklarımızı korumaya devam ediyor.İzmir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Ürünleri Şube Müdürlüğü Ege Denizi'nde uluslararası sularda özel avcılık izni olan balıkçı gemilerinin denetimlerini gerçekleştirdi.
Edirne'de kaçakçılara darbe
Edirne'de İl Jandarma Komutanlığı'nın kaçakçılıkla mücadele kapsamında düzenlediği operasyonlarda çok sayıda malzeme ele geçirildi.
Türkiye ve Hollanda’nın 100 yıllık dostluğu başkentte kutlandı
Türkiye-Hollanda Dostluk Anlaşmasının 100.yılı dolayısıyla Ankara Büyükşehir Belediyesi ve Hollanda Büyükelçiliği iş birliğiyle Atatürk Orman Çiftliği Doğal Yaşam Parkı’nda gerçekleştirilen Dostluk Resepsiyonu’nun ardından sevilen sanatçı Karsu da konser verdi.
KAYMEK'ten üniversite adaylarına tercih desteği
Kayseri Büyükşehir Belediyesi bünyesinde faaliyet gösteren Kayseri Mesleki Eğitim ve Kültür A.Ş. (KAYMEK) Huzur Çınarı Aile Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi, üniversite adaylarına YKS tercih sürecinde sunduğu ücretsiz danışmanlık merkezi gençler tarafından yoğun ilgi görüyor.