Yabancı dil ihtiyacı artıyor... Felemenkçe bilenler avantajlı
Yabancı dil ihtiyacı artıyor... Felemenkçe bilenler avantajlı
Felemenkçe’nin en çok aranan diller arasındaki yükselişi dikkat çekiyor
Haber Giriş Tarihi: 10.06.2024 13:06
Haber Güncellenme Tarihi: 10.06.2024 13:06
Kaynak:
IGF
İSTANBUL (İGFA) - Müşteri deneyimi yönetimi alanında yabancı dil bilen çalışan ihtiyacı her geçen gün artıyor. Çalışanlara sunduğu imkanlar nedeniyle ve gelecekte de popülerliğini koruyacağı düşünülen bu alanda iş arayan çalışanlardan yabancı dil bilenler ise avantajlı hale geliyor. Müşteri deneyimi yönetimi ve bilgi teknolojileri alanlarında hizmet veren iş süreçleri dış kaynak firması Tempo BPO’nun Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Özkale, sektörde son aylarda Felemekçe bilen çalışan arayışındaki yükselişe dikkat çekiyor. İki dil bilen çalışan adayların her zaman daha avantajlı olduğunu belirten Özkale, Çince, Arapça ve Rusça gibi dillerdeki talebin ise giderek arttığını söylüyor.
Tempo BPO’nun Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özkale, Felemenkçe’nin sektörde en çok aranan dillerden biri haline geldiğini belirtti.
Şirketlerin müşteri memnuniyetini artırmak ve rekabet avantajı elde etmek için Felemenkçe hizmetlere yatırım yaptığını ifade eden Özkale, "Yapay zekâ ve dil teknolojilerindeki gelişmeler de bu süreci hızlandırdı. Şirketler, Felemenkçe konuşan müşterilere daha iyi hizmet sunarak rekabet avantajı elde ediyor ve müşteri sadakatini artırıyor. Felemenkçe diline olan talebin artmaya devam edeceği öngörülüyor" dedi.
İKİ DİL BİLEN ÇALIŞANLAR AVANTAJLI
İki dil bilen çalışanların hem kendilerine hem de şirkete karşı pozitif etkilerinin olduğunu belirten Özkale, “Birden fazla dil konuşan çalışanlar daha fazla müşteri tabanına daha verimli hizmet verirken maliyet azalışı sağlıyor. Bu çalışanlar farklı kültür ve dil gruplarına ait olan çalışma arkadaşlarıyla daha iyi iletişim kuruyor bu da takım çalışmasını geliştirip iş verimliliğini arttırıyor. Çalışan penceresinden baktığınızda ise kariyer basamaklarını daha hızlı tırmanmalarını sağlıyor. Sadece müşteri hizmetleri alanında değil pazarlama ve satış kanalında da oldukça avantajlı hale geliyorlar. Ayrıca iki dil bilmenin gelir düzeyine pozitif bir katkısı oluyor. Türkçe dışında bir yabancı dil bilen ile iki yabancı dil bilen arasında ise yüzde 32.4 gelir farkı var” diye konuştu.
Bu arada gelecekte ön plana çıkacağı öngörülen dillerin hangileri olabileceğiyle ilgili de konuşan Özkale, “Yükselen ekonomilere sahip ülkelerin dillerine olan talep de artıyor. Örneğin, Çince, Arapça ve Rusça gibi dillerdeki talep giderek yükseliyor. Çünkü bu dillerin konuşulduğu ülkelerin ekonomik etkisi büyüyor. Bununla birlikte, teknolojinin gelişmesi ve yapay zekâ tabanlı dil çeviri sistemlerinin kullanımıyla birlikte, daha az yaygın dillerdeki talep de artabilir. Bu sistemler, çağrı merkezi işletmelerine farklı dillerdeki müşterilere hizmet etme esnekliği sağlayabilir.” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Yabancı dil ihtiyacı artıyor... Felemenkçe bilenler avantajlı
Felemenkçe’nin en çok aranan diller arasındaki yükselişi dikkat çekiyor
İSTANBUL (İGFA) - Müşteri deneyimi yönetimi alanında yabancı dil bilen çalışan ihtiyacı her geçen gün artıyor. Çalışanlara sunduğu imkanlar nedeniyle ve gelecekte de popülerliğini koruyacağı düşünülen bu alanda iş arayan çalışanlardan yabancı dil bilenler ise avantajlı hale geliyor. Müşteri deneyimi yönetimi ve bilgi teknolojileri alanlarında hizmet veren iş süreçleri dış kaynak firması Tempo BPO’nun Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Özkale, sektörde son aylarda Felemekçe bilen çalışan arayışındaki yükselişe dikkat çekiyor. İki dil bilen çalışan adayların her zaman daha avantajlı olduğunu belirten Özkale, Çince, Arapça ve Rusça gibi dillerdeki talebin ise giderek arttığını söylüyor.
Tempo BPO’nun Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özkale, Felemenkçe’nin sektörde en çok aranan dillerden biri haline geldiğini belirtti.
Şirketlerin müşteri memnuniyetini artırmak ve rekabet avantajı elde etmek için Felemenkçe hizmetlere yatırım yaptığını ifade eden Özkale, "Yapay zekâ ve dil teknolojilerindeki gelişmeler de bu süreci hızlandırdı. Şirketler, Felemenkçe konuşan müşterilere daha iyi hizmet sunarak rekabet avantajı elde ediyor ve müşteri sadakatini artırıyor. Felemenkçe diline olan talebin artmaya devam edeceği öngörülüyor" dedi.
İKİ DİL BİLEN ÇALIŞANLAR AVANTAJLI
İki dil bilen çalışanların hem kendilerine hem de şirkete karşı pozitif etkilerinin olduğunu belirten Özkale, “Birden fazla dil konuşan çalışanlar daha fazla müşteri tabanına daha verimli hizmet verirken maliyet azalışı sağlıyor. Bu çalışanlar farklı kültür ve dil gruplarına ait olan çalışma arkadaşlarıyla daha iyi iletişim kuruyor bu da takım çalışmasını geliştirip iş verimliliğini arttırıyor. Çalışan penceresinden baktığınızda ise kariyer basamaklarını daha hızlı tırmanmalarını sağlıyor. Sadece müşteri hizmetleri alanında değil pazarlama ve satış kanalında da oldukça avantajlı hale geliyorlar. Ayrıca iki dil bilmenin gelir düzeyine pozitif bir katkısı oluyor. Türkçe dışında bir yabancı dil bilen ile iki yabancı dil bilen arasında ise yüzde 32.4 gelir farkı var” diye konuştu.
Bu arada gelecekte ön plana çıkacağı öngörülen dillerin hangileri olabileceğiyle ilgili de konuşan Özkale, “Yükselen ekonomilere sahip ülkelerin dillerine olan talep de artıyor. Örneğin, Çince, Arapça ve Rusça gibi dillerdeki talep giderek yükseliyor. Çünkü bu dillerin konuşulduğu ülkelerin ekonomik etkisi büyüyor. Bununla birlikte, teknolojinin gelişmesi ve yapay zekâ tabanlı dil çeviri sistemlerinin kullanımıyla birlikte, daha az yaygın dillerdeki talep de artabilir. Bu sistemler, çağrı merkezi işletmelerine farklı dillerdeki müşterilere hizmet etme esnekliği sağlayabilir.” dedi.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
Örgüt lideri serbest bırakıldıktan sonra ilk duruşmaya gelmedi
Yalova'da devre mülk dolandırıcılığı suç örgütü yargılanıyor. Lider Ramazan T. duruşmaya gelmedi, diğer sanıklar tutuklu. 47 sanık arasında firma yetkilileri de var. Mağdurların kandırıldığı 20 bin lira ile 2 milyon kazanacağı vaadi verildiği anlatıldı.
Yalova da İdari Mahkeme kuruldu
Adalet Bakanlığı'nın kararıyla Niğde, Şırnak, Tunceli ve Yalova'da idare mahkemesi, Ağrı ve Şırnak'ta vergi mahkemesi kurulacak. Adalet Bakanı Tunç, adımlarını yargılamaların hızlı sonuçlanması ve mahkemelerde ihtisaslaşma için atmaya devam ediyor. Yeni mahkemelerle il sayıları arttı.
AK Partide son dakika...!
25 Ocak 2025 tarihinde yapılacak AK Parti İl kongresine 10 gün kala Yalova siyasetine bomba gibi haber düştü. Mühendis Kemal Baş, CHP'den belediye başkan adayı olmasının ardından AK Parti İl başkanı olabilir. Baş, CB Erdoğan'la görüşecek ve atama açıklanacak. Kemal Baş, Yalova'da önce belediye başkan yardımcılığı yaptı.
Yalova AK Partide sürpriz
Yalova siyasetinde bomba haber: CHP'den adı geçen Mühendis Kemal Baş, AK Parti İl başkanı olabilir. Görüşme öncesi atama bekleniyor. 2011'den beri belediye görevlerinde olan Baş, CHP'de aday gösterilmemişti.
Cinayetin sebebi Muhtarlık seçimleri
Karamürsel'de ATM önünde gerçekleşen silahlı saldırıda 55 yaşındaki Maksut Beğtaş öldü. Saldırgan Uğurcan Bozan İstanbul'da yakalandı. Beğtaş'ı kan davası sebebiyle öldürdü. Kars'ta başlayan kan davası Karamürsel'e sıçradı, olaylar devam ediyor.
1 ölü 3 yaralı
İznik yolu üzerinde meydana gelen trafik kazasında mandalina yüklü TIR ile otomobil kafa kafaya çarpıştı. Kazada 1 kişi öldü, 1'i ağır 3 kişi yaralandı. Olay sonrası Orhangazi-İznik karayolu trafiği kontrollü olarak sağlandı. Jandarma ekipleri olayı inceledi.