Lojistik sektörü, Türkiye’nin ekonomik kalkınmasında kilit bir rol oynuyor. Sektörün gelişimini sürdürmek ve güçlendirmek için lojistikteki yol haritasının çizilmesi gerektiğini ifade eden Globelink Ünimar İcra Kurulu Başkanı Fatih Baş, Türkiye’nin lojistikteki yol haritasına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Haber Giriş Tarihi: 18.04.2024 14:25
Haber Güncellenme Tarihi: 18.04.2024 14:25
Kaynak:
IGF
İSTANBUL (İGFA) - Türkiye coğrafi konumu itibariyle bölgesel ve küresel lojistik ağlarda önemli bir lojistik üs olarak konumlanıyor.
Ancak uluslararası rekabetin ve verimliliğin sürdürülebilirliği açısından Türkiye’nin lojistikteki yol haritasının belirlenmesi gerekiyor. Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Globelink Ünimar İcra Kurulu Başkanı Fatih Baş; dijitalleşme, altyapı güçlendirmeleri ve sürdürülebilirlik konularının ön plana çıkacağını belirtti.
“Sektörde özellikle son yıllarda dijitalleşmenin de etkisiyle büyük bir dönüşüm söz konusu. Her alanda olduğu gibi lojistik sektörü de gerek depolamada gerekse gümrüklerde dijitalleşmede önemli ölçüde yararlanan sektörlerden birisi. Türkiye'nin lojistikteki yol haritasında da teknoloji ve dijitalleşme, dönüşümün anahtarı olarak görülüyor. Tedarik zincirindeki süreçlerin şeffaflaştırılması, müşteri memnuniyetinin artırılması ve maliyetlerin düşürülmesi noktasında akıllı lojistik teknolojilerine yönelik yatırım planlamalarının yol haritasında bulunması gerekiyor.
ALTYAPI İYİLEŞTİRMELERİ ÖN PLANA ÇIKIYOR
Kısa ve uzun vadeli yol haritasına bakıldığında lojistik altyapısının güçlendirilmesi ve modernize edilmesi için yatırım planlamaları öne çıkıyor.
Türkiye, Doğu ve Batı arasında köprü görevinde olduğundan dolayı coğrafi açıdan avantajlı bir ülke. Öte yandan, dünyada yaşanan birtakım gelişmeler de yol haritasının belirlenmesinde önemli rol oynuyor. Örneğin; Kızıldeniz’de yaşanan gelişmeler bize uluslararası ticarette her zaman alternatif taşımacılık modlarının bulunması gerektiğini gösterdi. Bunun yanı sıra ülkemizin entegre taşıma modlarına sahip olması bölgenin lojistik üssü olma hedefine de oldukça yaklaştığını gösteriyor. Bu doğrultuda yol haritasında karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu gibi taşıma modlarında altyapı iyileştirmelerine öncelik verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türkiye’nin lojistikteki yol haritası ne olmalı?
Lojistik sektörü, Türkiye’nin ekonomik kalkınmasında kilit bir rol oynuyor. Sektörün gelişimini sürdürmek ve güçlendirmek için lojistikteki yol haritasının çizilmesi gerektiğini ifade eden Globelink Ünimar İcra Kurulu Başkanı Fatih Baş, Türkiye’nin lojistikteki yol haritasına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
İSTANBUL (İGFA) - Türkiye coğrafi konumu itibariyle bölgesel ve küresel lojistik ağlarda önemli bir lojistik üs olarak konumlanıyor.
Ancak uluslararası rekabetin ve verimliliğin sürdürülebilirliği açısından Türkiye’nin lojistikteki yol haritasının belirlenmesi gerekiyor. Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Globelink Ünimar İcra Kurulu Başkanı Fatih Baş; dijitalleşme, altyapı güçlendirmeleri ve sürdürülebilirlik konularının ön plana çıkacağını belirtti.
“Sektörde özellikle son yıllarda dijitalleşmenin de etkisiyle büyük bir dönüşüm söz konusu. Her alanda olduğu gibi lojistik sektörü de gerek depolamada gerekse gümrüklerde dijitalleşmede önemli ölçüde yararlanan sektörlerden birisi. Türkiye'nin lojistikteki yol haritasında da teknoloji ve dijitalleşme, dönüşümün anahtarı olarak görülüyor. Tedarik zincirindeki süreçlerin şeffaflaştırılması, müşteri memnuniyetinin artırılması ve maliyetlerin düşürülmesi noktasında akıllı lojistik teknolojilerine yönelik yatırım planlamalarının yol haritasında bulunması gerekiyor.
ALTYAPI İYİLEŞTİRMELERİ ÖN PLANA ÇIKIYOR
Kısa ve uzun vadeli yol haritasına bakıldığında lojistik altyapısının güçlendirilmesi ve modernize edilmesi için yatırım planlamaları öne çıkıyor.
Türkiye, Doğu ve Batı arasında köprü görevinde olduğundan dolayı coğrafi açıdan avantajlı bir ülke. Öte yandan, dünyada yaşanan birtakım gelişmeler de yol haritasının belirlenmesinde önemli rol oynuyor. Örneğin; Kızıldeniz’de yaşanan gelişmeler bize uluslararası ticarette her zaman alternatif taşımacılık modlarının bulunması gerektiğini gösterdi. Bunun yanı sıra ülkemizin entegre taşıma modlarına sahip olması bölgenin lojistik üssü olma hedefine de oldukça yaklaştığını gösteriyor. Bu doğrultuda yol haritasında karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu gibi taşıma modlarında altyapı iyileştirmelerine öncelik verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
VALİLİK’TEN KRİTİK UYARI:
Yalova'da artan kuraklık nedeniyle su kaynakları kritik seviyeye indi, arıtma tesisleri işlevini yitirdi. Valilik, şehir şebeke suyunun içilmemesi ve yemek yapımında kullanılmaması yönünde uyarı yayınladı. Vatandaşlar ve işletmelerin su kullanımı konusundaki belirsizlik endişeye sebep oluyor.
VALİLİK’TEN KRİTİK UYARI: “ŞEBEKE SUYUNU İÇMEYİN, YEMEKTE KULLANMAYIN”
Yalova'da kuraklık nedeniyle su kaynaklarındaki kritik azalma sebebiyle Valilik, şebeke suyunun içilmemesi ve yemeklerde kullanılmaması yönünde uyarıda bulundu. Vatandaşlar, restoran ve fırınlardaki su kullanımı konusunda endişelerini dile getirdi.
7 Yıl Saklanan Firari, yakalandı
Kaytazdere'de 7 yıldır saklanan firari K.F., "Çocuğun Cinsel İstismarı" ve "Kişiyi Hürriyetinden Yoksun Kılma" suçlarından 10 yıl 10 ay hapis cezasıyla aranıyordu. Emniyet ekipleri tarafından yakalanan K.F., işlemlerinin ardından Kandıra Cezaevi'ne gönderildi.
5,8 MİLYON TL’LİK TAHSİLAT SÜRECİ BAŞLATILDI
Çiftlikköy Belediyesi'nde müfettiş raporu 41 milyon TL kamu zararı tespit etti. 2020-2025 denetiminde eski başkan Silpagar'a 5.8 milyon TL kamu zararı çıkarıldı. Araç kiralama ve vektörle mücadele ihalelerinde büyük kayıplar belirlendi.
“DSİ Nisan’da Uyardı, Belediye Hiçbir Şey Yapmadı”
Ak Parti'nin eski İl Başkanı Bağatar, Yalova'nın su sorununu çözmek için yıllar önce projenin hazırlandığını ama yatırım onayı alamadığını açıkladı. Su kesintileri nedeniyle tepkiler sürerken, AK Parti İl Başkanı Güçlü, belediyeyi ihmalle suçladı.
Suçlu bulundu….Belediye başkanı Mehmet Gürel…..
Ak Parti'nin eski İl Başkanı Bağatar, Yalova'nın su sorununu çözmek için yıllar önce projenin hazırlandığını ama yatırım onayı alamadığını açıkladı. Su kesintileri nedeniyle tepkiler sürerken, AK Parti İl Başkanı Güçlü, belediyeyi ihmalle suçladı.