Dijitalleşme 2027'e kadar ambalaj sektörüne de yayılacak
Dijitalleşme 2027'e kadar ambalaj sektörüne de yayılacak
Günümüz tüketicileri teknolojiyi ve dijital araçları günlük yaşamlarına giderek daha fazla dahil ediyor. Geçtiğimiz yıl yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 64'ü satın alma sırasında ileri teknolojiyle entegre olan ürünleri aradıklarını belirtti.
Haber Giriş Tarihi: 26.06.2024 11:07
Haber Güncellenme Tarihi: 26.06.2024 11:07
Kaynak:
IGF
İSTANBUL (İGFA) - Dijitalleşme, çok yönlülük, kişiselleştirme seçenekleri ve sürdürülebilirlik avantajlarıyla endüstri standartlarını yeniden tanımlarken, ABD merkezli pazar araştırma şirketi Smithers, dijitalleşmenin 2027'ye kadar ambalaj sektörü için en hızlı büyüyen teknoloji olacağını belirtti. Günümüz tüketicilerinin büyük çoğunluğunu Z kuşağının oluşturması da bu veriyi destekler nitelikte.
Geçtiğimiz senelerde yapılan bir başka araştırmaya göre tüketicilerin %64'ünün satın alma sırasında ileri teknolojiyle harmanlanan ürünlere yöneldiklerini gösteriyor. Birbiriyle bağlantılı bu iki istatistik, teknolojinin ambalaj tasarımının geleceğini şekillendirecek dönüştürücü bir güç olacağına işaret ediyor. Ambalaj tasarımında dijital araçların kullanımı, daha az maliyetle zaman tasarrufu sağlarken tasarım ve üretim noktasında da esneklik sunuyor. Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, ambalajın teknolojiyle harmanlanmasının marka ve müşteriye eş zamanlı fayda sağladığını belirtiyor.
DİJİTALLEŞEN AMBALAJ TASARIMLARI, AKILDA KALICI BİR KULLANICI DENEYİMİ SUNUYOR
Tüketiciler, kişisel yaşamlarını kolaylaştırmak ve satın alma deneyimlerini artırmak için teknolojik ürün ve hizmetleri tercih ediyor. Bu sebeple teknolojiyle desteklenen araçları müşterilerin uğrak noktalarına ve onların ilgisini çekecek tasarımlarda konumlandırmak önem taşıyor. Ürünü temsil eden ambalajın, müşterinin ilk bakışta dikkat ettiği unsur olmasından ve hemen her yerde bulunmasından dolayı dijital araçlarla donatılması çeşitli avantajlar sağlıyor. Ambalaj üzerine yerleştirilmiş hızlı yanıt (QR) kodları, radyo frekansı tanımlama (RFID) ve yakın alan iletişim (NFC) etiketleri gibi akıllı paketleme çözümleri, marka ve müşteri arasında bir köprü oluşturuyor. Bu sayede müşteriler ürünleri sanal olarak deneyimleyebiliyor ve ürünün değeri daha iyi anlaşılarak satın alma olasılığı artıyor. Sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, çok boyutlu metin, grafik, video ve animasyon oluşturarak ambalajı canlandırmaya, tüketicilerle benzersiz ve akılda kalıcı bir etkileşim kurulmasına imkan tanıyor. Bu teknoloji ilerlemeye devam ettikçe, sürdürülebilir ambalaj çözümlerinde küresel çapta büyük ilerlemeler kaçınılmaz hale gelecek.
“BİLGİYİ PARMAKLARININ UCUNDA BULMAK İSTEYEN YENİ NESİL TÜKETİCİ"
Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Dijitalleşme her alanda olduğu gibi ambalaj endüstrisinde de rekabete yol açıyor. Ambalaj tasarımcıları tüketicilere güvenli ve yaratıcı bir kullanıcı deneyimi sunmak için teknolojiden yararlanıyor. Bilgiyi parmaklarının ucunda bulmak isteyen yeni nesil tüketici, satın alacağı ürünle bütünleşik bir bağ kurmak istiyor. Ambalajın üzerine yerelştirilmiş dijital araçlar, markanın şeffaflığını gözler önüne sererken müşterinin ürün hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmasını sağlıyor. Gün geçtikçe gelişmeye devam eden bu akıllı ambalaj çözümleri tüketicilerin beklentilerini daha dinamik ve gerçek zamanlı şekilde karşılamaya olanak tanıyor.” açıklamalarında bulunuyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Dijitalleşme 2027'e kadar ambalaj sektörüne de yayılacak
Günümüz tüketicileri teknolojiyi ve dijital araçları günlük yaşamlarına giderek daha fazla dahil ediyor. Geçtiğimiz yıl yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 64'ü satın alma sırasında ileri teknolojiyle entegre olan ürünleri aradıklarını belirtti.
İSTANBUL (İGFA) - Dijitalleşme, çok yönlülük, kişiselleştirme seçenekleri ve sürdürülebilirlik avantajlarıyla endüstri standartlarını yeniden tanımlarken, ABD merkezli pazar araştırma şirketi Smithers, dijitalleşmenin 2027'ye kadar ambalaj sektörü için en hızlı büyüyen teknoloji olacağını belirtti. Günümüz tüketicilerinin büyük çoğunluğunu Z kuşağının oluşturması da bu veriyi destekler nitelikte.
Geçtiğimiz senelerde yapılan bir başka araştırmaya göre tüketicilerin %64'ünün satın alma sırasında ileri teknolojiyle harmanlanan ürünlere yöneldiklerini gösteriyor. Birbiriyle bağlantılı bu iki istatistik, teknolojinin ambalaj tasarımının geleceğini şekillendirecek dönüştürücü bir güç olacağına işaret ediyor. Ambalaj tasarımında dijital araçların kullanımı, daha az maliyetle zaman tasarrufu sağlarken tasarım ve üretim noktasında da esneklik sunuyor. Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, ambalajın teknolojiyle harmanlanmasının marka ve müşteriye eş zamanlı fayda sağladığını belirtiyor.
DİJİTALLEŞEN AMBALAJ TASARIMLARI, AKILDA KALICI BİR KULLANICI DENEYİMİ SUNUYOR
Tüketiciler, kişisel yaşamlarını kolaylaştırmak ve satın alma deneyimlerini artırmak için teknolojik ürün ve hizmetleri tercih ediyor. Bu sebeple teknolojiyle desteklenen araçları müşterilerin uğrak noktalarına ve onların ilgisini çekecek tasarımlarda konumlandırmak önem taşıyor. Ürünü temsil eden ambalajın, müşterinin ilk bakışta dikkat ettiği unsur olmasından ve hemen her yerde bulunmasından dolayı dijital araçlarla donatılması çeşitli avantajlar sağlıyor. Ambalaj üzerine yerleştirilmiş hızlı yanıt (QR) kodları, radyo frekansı tanımlama (RFID) ve yakın alan iletişim (NFC) etiketleri gibi akıllı paketleme çözümleri, marka ve müşteri arasında bir köprü oluşturuyor. Bu sayede müşteriler ürünleri sanal olarak deneyimleyebiliyor ve ürünün değeri daha iyi anlaşılarak satın alma olasılığı artıyor. Sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, çok boyutlu metin, grafik, video ve animasyon oluşturarak ambalajı canlandırmaya, tüketicilerle benzersiz ve akılda kalıcı bir etkileşim kurulmasına imkan tanıyor. Bu teknoloji ilerlemeye devam ettikçe, sürdürülebilir ambalaj çözümlerinde küresel çapta büyük ilerlemeler kaçınılmaz hale gelecek.
“BİLGİYİ PARMAKLARININ UCUNDA BULMAK İSTEYEN YENİ NESİL TÜKETİCİ"
Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Dijitalleşme her alanda olduğu gibi ambalaj endüstrisinde de rekabete yol açıyor. Ambalaj tasarımcıları tüketicilere güvenli ve yaratıcı bir kullanıcı deneyimi sunmak için teknolojiden yararlanıyor. Bilgiyi parmaklarının ucunda bulmak isteyen yeni nesil tüketici, satın alacağı ürünle bütünleşik bir bağ kurmak istiyor. Ambalajın üzerine yerelştirilmiş dijital araçlar, markanın şeffaflığını gözler önüne sererken müşterinin ürün hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmasını sağlıyor. Gün geçtikçe gelişmeye devam eden bu akıllı ambalaj çözümleri tüketicilerin beklentilerini daha dinamik ve gerçek zamanlı şekilde karşılamaya olanak tanıyor.” açıklamalarında bulunuyor.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
BUGÜN BİRARAYA GELECEKLER
Yalova'da yapılması planlanan Çağlayan Barajı ve HES projesine TEMA ve yerel halk doğa ve çevreye zararları nedeniyle tepki gösteriyor. Projenin su ve enerji faydalarına karşın, orman ve tarım alanlarına vereceği zarar endişe yaratıyor.
Toplamakla bitmiyor
Yalova'da devre mülk dolandırıcılığında 13 kişi 20 milyon TL zarara uğratıldı. Eş zamanlı operasyonla 3 şüpheli yakalandı. Mahkemeye çıkarılan şüphelilerden 2'si tutuklandı, 1'i adli kontrolle serbest.
Yalova'nın artık devre mülk dolandırıcıları meşhur oldu
Yalova'da devre mülk üzerinden dolandırıcılık iddiasıyla 20 milyon liralık vurgun yapan 3 kişi yakalandı. Yalova merkezli operasyonda şüphelilerden ikisi tutuklandı, biri adli kontrolle serbest bırakıldı. 13 kişi dolandırıldı.
Açılışa özel Fiatlar
51 yıllık deneyime sahip Yıldızlar Bosch, 10. şubesini Yalova'da açıyor. İlker Yıldız tarafından yönetilen mağaza, 15 Şubat'ta büyük bir açılışla hizmete girecek. Açılışa özel indirimler Yalovalıları bekliyor.
Yalova da uyuşturucu baskını
Yalova'da narkotik ekipleri, 11 adrese eş zamanlı operasyon düzenledi. 11 kişi gözaltına alındı, 7'si tutuklandı. Aramalarda sentetik uyuşturucu ve silah ele geçirildi. 4 zanlı adli kontrolle serbest bırakıldı.
Zehirleyemediler
Yalova'da narkotik ekiplerinin 11 adrese düzenlediği operasyonda 11 şüpheliden 7'si tutuklandı, 4'ü adli kontrolle serbest bırakıldı. Operasyonda uyuşturucu madde, hassas terazi ve tabanca ele geçirildi.